• fotbollsmorsan

Septemberbebisar 16'

Hej! Jag väntar mitt första barn i september och hade velat prata med andra gravida. Allt ifrån illamående till drömmande om body's på H&M! Jag går in i v12 nu och det börjar kännas på riktigt. Med missfall i ryggen börjar jag nu slappna av mer och planera inför framtiden! Kram på er

• Svar på tråden Septemberbebisar 16'
  • Kpax
    Kary skrev 2016-04-17 22:09:59 följande:

Det var ganska tätt. :) jag har funderat på hur kroppen mår med graviditeter så tätt, du kanske kan berätta lite? Har nämligen fått råd att börja försöka med syskon i princip omedelbart efter första så undrar en del hur det blir... :O

Jag har hört att om man har foglossning så bör man vara bra från den minst ett halvår innan man blir gravid igen (och för mig gick foglossningen över direkt efter förlossningen). Min mage är större nu, magmusklerna orkar väl inte med kanske? Men annars känner jag mig inte svagare på något sätt! Jag är lite orolig för att kroppen ska vara i ett mycket sämre skick efter nästa förlossning, men det är väl bara att vara duktig och knipa och träna djupa magmusklerna antar jag! :)

Jag kände mig så gott som återställd typ åtta månader efter förlossningen (men SER inte ut som förut!). Då är jag otränad sen 30 år, men råkade inte heller ut för några komplikationer.
  • Kpax
    Kary skrev 2016-04-17 22:09:59 följande:

Det var ganska tätt. :) jag har funderat på hur kroppen mår med graviditeter så tätt, du kanske kan berätta lite? Har nämligen fått råd att börja försöka med syskon i princip omedelbart efter första så undrar en del hur det blir... :O

Varför har du fått den rekommendationen förresten? Har ni haft svårt att få till första?
  • Emmasofiabe

Hade panik och skrev överallt om rörelser, och nu har jag känt av min lilla fisk flera ggr under kvällen om jag sätter upp benen och lägger armen uppe på magen så hon får lite trångt ,taskigt tycker hennes pappa men ville bara veta att hon mådde bra!

Hur många vet kön på bebis? I augusti gruppen jag vad med i tidigare var det ca 50/50 pojkar och flickor hur ser det ut här? :D

• Kary
    Kpax skrev 2016-04-19 21:05:32 följande:

Varför har du fått den rekommendationen förresten? Har ni haft svårt att få till första?

Tack för svar! Jag hade väldigt dåliga värden på äggreserven, så trots att jag "bara" är 35 så har jag inte många ägg kvar. Vi blev dock spontant gravida i samband med att vi påbörjade en utredning på Sophiahemmets ivf-klinik (hann aldrig mer än att ta några blodprover) och läkaren där sa att vi inte borde vänta för länge med syskon om vi vill ha sådana... :O så om det alls ska ha en chans att bli något syskon låter det som att vi måste ligga i...
  • Sussaa
    Emmasofiabe skrev 2016-04-19 21:28:21 följande:

Hade panik och skrev överallt om rörelser, och nu har jag känt av min lilla fisk flera ggr under kvällen om jag sätter upp benen och lägger armen uppe på magen så hon får lite trångt ,taskigt tycker hennes pappa men ville bara veta att hon mådde bra!

Hur många vet kön på bebis? I augusti gruppen jag vad med i tidigare var det ca 50/50 pojkar och flickor hur ser det ut här? :D

Ser ut att bli en pojke för oss! :)
  • Hellan82
    Emmasofiabe skrev 2016-04-19 21:28:21 följande:

Hej, vi avvaktar att ta reda på kön på ultraljudet. Det får bli en överraskning
  • Hellan82

Har funderingar kring föräldragrupper. Min sambo jobbar och reser en del så han kanske inte kan vara med. Lät heller inte så intresserad av att delta...

Det är första barnet för oss. Hur har era sambos/män gjort?

• Kpax
    Kary skrev 2016-04-19 21:55:43 följande:

Tack för svar! Jag hade väldigt dåliga värden på äggreserven, så trots att jag "bara" är 35 så har jag inte många ägg kvar. Vi blev dock spontant gravida i samband med att vi påbörjade en utredning på Sophiahemmets ivf-klinik (hann aldrig mer än att ta några blodprover) och läkaren där sa att vi inte borde vänta för länge med syskon om vi vill ha sådana... :O så om det alls ska ha en chans att bli något syskon låter det som att vi måste ligga i...

Okej, jag förstår :)

Jag har flera kompisar som är eller har varit inne i IVF-karusellen, det är så himla vanligt!

Men ja, då är det väl bara att köra på om ni vill ha fler, tror inte att skillnaden för kroppen blir så stor att man får permanenta problem (men ska inte svära på det, jag har ju ingen utbildning på området). Mina kompisar som har 12-18 månader mellan sina barn har bara pratat om för och nackdelar med just barnen, inte kroppen.
  • NyfikenHilma

Hoppar in i den här tråden. Väntar första barnet och är beräknad till 17 sept. Gjorde ultraljud i förra veckan och allt såg bra ut. Troligen en liten tjej.

Svar på tråden Septemberbebisar 16'