Varför är folk falska inom arbetslivet?
Så här. Om ni någon gång haft ett arbete där ni skriver avtal med kunder eller underleverantörer och jobbar ihop med dem i olika projekt.
Allting går bra och folk verkar schyssta. Om du sen hamnar i någon slags tvist eller diskussion kring något då går folk direkt till sina avtal och blir väldigt fyrkantiga och börjar låtsas som att saker som har sagts i god tro aldrig sagts osv. Så fort saker handlar om pengar så vill alla rädda sitt skinn osv.
Gör människor så i privatlivet mot varandra också, jag tror inte det. Det känns som att det är falska människor som bara vill klämma åt varandra i arbetslivet. De till synes goaste människorna blir fyrkantiga när det kommer till någon diskussion om fel eller pengar. Vart tog allt vanligt sunt förnuft och hjälpas åt tänk vägen innan man eventuellt konfliktar om något?
Hursom, en sån person som strikt tittar på avtal, glömmer allt annat och kör ren buisness skulle inte jag ha något till övers även privat om jag träffade en sån person utanför arbetslivet. Hen skulle inte få något av mig i alla fall.
Varför är det så här? Är folk onda?