Anonym (?) skrev 2016-03-09 13:59:59 följande:
Jag lever själv med personlig assistans och mår verkligen illa av några beskrivningar av yrket en del av er gjort här. Varför arbetar ni kvar om ni inte trivs? Hur bra är ni som assistenter? Har ni tagit upp det med assistanssamordnaren, om inte brukaren fått tillstånd att ha assistans i egen regi utan har ett företag eller kooperativ bakom sig så är det alltid dem som har huvudansvaret. För mig är det inte ens en alternativ att byta tillbaka till kommunen. Sämre skött assistans är svårt att hitta, pengarna bara försvann och det fanns inget kvar till kurser eller resor osv trots att lönerna var betydligt lägre än i det kooperativ jag nu har.
Om du inte upplever en märkligt hög omsättning på din personal eller klagomål så har du förmodligen assistenter som trivs! Det är ju toppen, och det finns ingen anledning till att du ska må dåligt.
Det finns tyvärr brukare som inte klarar att vara arbetsledare utan att vara kränkande i sitt bemötande, eller som inte tänker på att en assistent behöver pauser exempelvis.
Vad menar du riktigt med med "hur bra är ni assistenter"?