• LyCKa55

BF December 2016

Hej! Jag hoppar gärna in här:) Fick ett svagt plus i onsdags på BIM-3(!). Idag testade jag med CB digital och fick Gravid 2-3:)

Har en son sen innan som fyller 2 nu i april.

Har nog inte riktigt fattat det än. Trodde det skulle ta några månader tills det tog sig;) Men det gick på första försöket. Precis som med sonen.

• LyCKa55
    Yilla skrev 2016-04-01 08:16:34 följande:

Hej! Såg att du skrev i den andra tråden men tänkte jag kunde svara här istället vore kul att följas åt!

Jag kanske inte är sådär jätteaktiv i början då förra graviditeten slutade i MA och är lite försiktigt glad

Jag har dock tre barn sedan innan, tvillingar på 3,5 och en tjej på 15 månader!

Okej! Det förstår jag. Jag är också försiktig med det. Har aldrig fått MF elker MA men har ju bara varit gravid en gång. Hoppas jag slipper!

Då har du lite o göra när den hör kommer då:)
  • LyCKa55
    Yilla skrev 2016-04-01 08:58:38 följande:

Hoppas du slipper, det var något av det jobbigaste jag varit med om.

Ja det kan man säga! Vi skulle egentligen inte ha några fler, men så blev jag oplanerat gravid trots preventivmedel ( det som slutade i MA) och bestämde oss för att behålla ändå. Sen när det inte blev något var vi så inställda på en till att vi körde på direkt. Hann inte få någon mens emellan så jag blev lite chockad

Den här gången blir det tidiga ultraljud då fostret dog i vecka nio förra gången, upptäckte det i vecka 12 då vi skulle göra KUB. Hoppas få se ett levande foster om några veckor

Jag är 30 förresten, hur gammal är du?

Oj då! Fy va jobbigt när man är inställd på ultraljud o se en liten bebis! Men det märktes inget då?

Jag har haft lite ont i ena äggstocken/sidan av livmodern idag. Undrar va det kan va? Blir orolig. Med sonen hade jag inga känningar alls innan v.11. Så att jag mår dåligt o känner en massa saker redan nu är skumt för mig
  • LyCKa55

Nån annan som har/har haft ganska ont i magen? Skulle inte beskriva det som mensvärk direkt. Hade inget sånt med sonen. Funderar på om det antingen är växtvärk eller nåt knas.. hoppas inte!

• LyCKa55
    angelikaa skrev 2016-04-04 20:41:58 följande:

Jag plussade igår.. oplanerat gravid med 3:e barnet. Jag känner precis som dej.. uppsvälld och ont i magen. Mitt magont känns liksom mer ovanför naveln.

Lite så. Hade inte så med sonen men jag kan tydligt känna att kroppen känner igen hur det va sist. Och jag känner igen det jag upplever, iaf från senare graviditet. Man har liksom en aning mer koll på hur livmodern känns och var den sitter exakt
  • LyCKa55
    Cessan skrev 2016-04-09 07:18:21 följande:

Hur mår ni? Jag känner mycket mer illamående i denna graviditet än jag gjort förut, aldrig plussat så tidigt heller så kanske extra mycket hormoner denna gång.

Sen har jag så svårt att dra ner på kaffe, dom 3 rekommenderade kopparna per dag vill jag ju helst sätta i mig innan frukost :/ men det får gå.

Gick in i v.6 idag. Har mått lite småilla ibland o molvärk i rygg o mage. Men inga större problem. Men är orolig för att behöva börja kräkas. Med första barnet kräktes jag från v.11-17. Typ hela tiden. Då jobbade jag hela den perioden men jag tror jag ska försöka bli sjukskriven om jag gör det den här gången. Jobbar med kunder o kan inte bete sig normalt när man måste springa o kräkas hela tiden
  • LyCKa55
    Cessan skrev 2016-04-09 12:09:50 följande:

Verkar som alla mår ungefär likadant, jag har aldrig kräkts som gravid men gått med konstant illamående, förra gången fick jag tabletter som hjälpte jättebra och det kommer jag fråga om denna gång oxå om det blir så illa.

Har ni andra blivit insläppta i FB gruppen? Funderar på om jag gjort fel..

Vad var det för tabletter? Jag hade så sjukt lite kontroller sist så under den perioden jag kräktes konstant va jag inte hos BM. Fick gå i v.9, ultraljudet i v.18 och sen typ v.25 eller nåt. Sen var det ju tätare. Så jag hade ingen kontakt med dem o tänkte inte tanken att ringa o klaga om det. Antog att det var så det va. Men då ska jag fråga om det denna gången om det blir värre.

Jag är inte med i fb-gruppen. Tycker det räcker här
  • LyCKa55
    Gabriella89 skrev 2016-04-09 18:11:05 följande:

V. 6+3 och mår så illa så jag vet inte var jag ska ta vägen trots att jag äter lergigan comp. Måste äta nästan hela hela tiden för att inte må helt kasst, känns som ja får blodsockerfall imellan åt. Mycket molvärk idag som gör mig orolig för utomkvedshavandeskap. Är extremt trött. Somnar ofta innan 8 på kvällarna.

Vad kan man äta mest hela tiden utan att magen blir/känns helt full ?

Jobbigt med illamåendet. Jag bara väntar på att det ska sätta in på allvar.

Jasså? Jag har också molvärk till o från. Skulle det tyda på nåt knas menar du?
  • LyCKa55
    Ingensmamma skrev 2016-04-10 14:28:02 följande:

Hej. Här kommer en till som plussat (efter ivf). Är i vecka 4+6 idag och har spenderat hela helgen med att läsa på om missfall. Plussade i onsdags och hade mellan onsdagen och fredagen ömma bröst, sedan dess är dessa puts väck. Har haft molvärk och vit-/gulaktiga flytningar som kommit och gått sedan veckan innan BIM, men nu verkar den ha blivit permanent. I övrigt inga symtom. Och nu tror jag ju såklart att jag ska få missfall eftersom molvärken blivit mer som mensvärk och tuttontet är borta. Inget blod ännu dock. Suck. Kan inte ens vara glad. Kram

Tänker också så men försöker o fokusera på sonen. Känns som tiden går snabbare nu än med honom. Då gick ja o oroade mig hela tiden. Hade två små blödningar men inget som va nåt farligt.

Sen letar vi hus o ska på en del visningar osv. Är också en bra distraktion. Är det första barnet?
Svar på tråden BF December 2016