Inlägg från: Nicoolina |Visa alla inlägg
  • Nicoolina

BF December 2016

Ansluter jag också med + på stickan i söndags och ev. BF 6 december :) Första barnet och är sååå glad!!

• Nicoolina
    stipe skrev 2016-04-06 07:42:42 följande:

Hej alla och grattis! Vi fick nyss veta att jag var gravid i v6. Innebär bf 6december. Personligen gissar jag på vid lucia ????

Jag och min sambo har länge pratat om barn ca 1 år. Nu är det så, att vi ska bli tre. Jag berättade åt min sambo men har inte fått positiva rekationer. Vo pratar om det varje dag och för varje gång blir det bara sämre.. det är problem, pengar, att vi inte har köpt hus, att hn inte fixar det, att det inte skulle vara nu, att tiden inte var redo osv. Jag försöker lugna honom och förklara att det löser sig. Det är 9 mån fra och det kostar inte alls så mkt i början förutom alla prylar man behöver.. sedan om man bor i läghenhet ellee hus de första året är inte en stor sak.. hjälp.. jag grät mig till sömns igår. Funderar om jag ska åka till hans föräldrar och prata om detta. Men jag vill helst inte säga att jag är gravid än. Men med tanke på relationen han har till sin mamma tror jag det skulle hjälpa.

Grattis, vi verkar ha BF samtidigt :)
    Vad gäller din sambo så skulle jag råda dig att ge honom lite tid att acklimatisera sig. Min sambo och jag hade bestämt att vänta ett par år till egentligen, men nu ville det sig inte. Reaktionen jag fick var varken positiv eller negativ, men jag känner att jag backar ett tag så att han i lugn och ro får förlika sig med att vi blir tre (eller fyra iom att han har en son sedan tidigare). Kanske det skulle vara bra för er också, så att han får lite tid för sig själv. Det är ju en stor förändring även för våra män, och jag tror inte alltid vi kan stressa dem till att förstå och känna samma som oss. Men jag tänker också att du ju känner honom bäst, och m du tror att prata med hans mamma är det som kan göra det lättare för er så tycker jag att du ska göra det.

Lycka till!
    Pyret i magen, BF 2016-12-06 (första barnet)
  • Nicoolina
    Tess1990 skrev 2016-04-12 16:28:01 följande:

Är det någon annan som upplevt lite "negativa" tankar om att få just i december?

Missförstå mig inte!

Är glad att jag är gravid, det var ingen självklarhet att det skulle hända igen, men det tog sig så otroligt fort!

Är nervös för amningen, det funkade inte förra gången så vill verkligen att den funkar nu! Men kommer ju vara kallt och sen bli kallare, rädd för mjölkstockning eller problem med att amma när vi är ute, vill inte sitta hemma hela vintern

Och sen de att släkten kommer ge kombinerad födelsedagspresent/julklapp och bara komma på besök en gång, rädd för att barnet kommer tycka de suger att fylla så nära julafton

Jag förstår precis det där med December, haha!
    Givetvis spelar det ju ingen roll i sammanhanget, men hade jag fått vara med och planera detta så hade jag siktat på allt annat än just december, haha! Har till och med skojat om det med mina systrar (de vet om bebis i mage) om att det ju lär bli en julaftons-unge, haha! Men såklart lika älskad och välkommen oavsett när!! Bara så typisk timing på något vis..

Och stort grattis!!
  • Nicoolina

Är nu i vecka 7 (6+3) och allting känns bara fantastiskt!

Visst, illamående, skitont i brösten, huvudvärk på morgonen, trött, svullen, sötsug och risig i magen, men är så glad åt det lilla knytet därinne :D

Hälsosamtal nästa vecka och inskrivning 11 maj, men funderar på att försöka få tidigare inskrivning då jag dels är GBP-opererad men också har en smärtproblematik och har fått sluta med alla mediciner, så tidigare och lite fler kontroller skulle nog behövas för min del..

Hur tidigt brukar man få göra första UL?

• Nicoolina

Jag var på tidigt UL idag, fick se det lilla hjärtat ticka och de små benen sprattla <3 alldeles överlycklig!!

Det finns en FB-grupp för oss med BF i december som bor i Stockholm. Skicka PM till mig härinne med ert namn så lägger jag till er som vänner, lägger till i gruppen och sedan tar bort vänskapen igen (har bara personer jag känner privat på min FB).

• Nicoolina

Jätteroligt och mysigt! :D Vecka 10 (9+6) går in i vecka 11 imorgon :)

Y o L o skrev 2016-05-10 21:15:29 följande:

Åh va roligt, vilken vecka är det i?

• Nicoolina

Den är helt hemlig :)

vhn skrev 2016-05-10 21:18:37 följande:

Jag är gärna med om den är helt hemlig?!

• Nicoolina

Efter TUL i tisdags då allt såg så fint ut, med det lilla tickande hjärtat och de sprattlande fötterna, så blev allting än mer verkligt, men ändå så konstigt overkligt på något vis, haha! Igår var jag på inskrivning, det kändes ju också bra, men det hände ju inte mycket mer än blod- och urinprov samt blodtryck och remiss till RUL, haha!
    Men tänk, mitt första lilla barn ligger därinne och gottar sig, växer, sprattlar och har ett fint hjärta, det är det viktiga! Så trots att jag fick betala 600:- för mitt TUL så var det verkligen värt det!

Jag lider dock så fruktansvärt med er som antingen fått reda på MA eller MF, det gör ont i hela hjärtat på mig. Jag hoppas verkligen att ni snart kommer igenom sorgen och vill försöka igen, ska hålla alla mina tummar och tår för att det snart går vägen för er!

• Nicoolina

Det är första för mig också, mina nojjor kommer och går lite.

Jag var på tidigt UL i tisdags (då v.9+6) och allt såg helt fantastiskt fint ut, ändå kan jag inte sluta tänka på att det ju kan ha hänt vad som helst nu efter det. Kunde jag skulle jag göra UL varje dag, haha! *kontrollbehov*

Men nu får jag gott vänta till KUB 26/5 för att se då hur det ser ut.

Nu är jag visserligen väldigt svullen, lite molande i magen samt väldigt ömma bröst och extrem trötthet, så symtomen finns ju fortfarande där, och jag tänker att det borde vara lite lugnande, men inte "tillräckligt" lugnande..

Tror dock det blir bättre efter KUB för mig om det ser bra ut även då.

Hoppas nojorna snart ger med sig för dig <3

tomtenissen skrev 2016-05-14 17:32:57 följande:

Detta är min första så har inget att jämföra med alls, försöker läsa runt men det hjälper inte alls, mest bara negativt som står :/

• Nicoolina

Haha! Så sant ;) man får liksom bara "åka med" och förlita sig på att kroppen kan det här. Känns bara så konstigt att det faktiskt är ett litet liv därinne, mitt barn, i min kropp. Surrealistiskt på något vis..

Åh, ja men vad bra! Två veckor kvar :) vilken vecka är du i?

Jag gjorde också mitt tidiga UL privat, väldigt dyrt men absolut värt 600:- för 5-10 min bara för att få se det lilla tickande hjärtat (och små sprattlande fötter!).

Ska hålla tummarna hårt för dig den 29:e!

tomtenissen skrev 2016-05-14 17:49:35 följande:

Jag förstår dig precis, jag har också lite av ett kontrollbehov, svårt bara att ha det när det är första gången. Man vet liksom inte vad man har att vänta :P

Jag har ett privat ultraljud inbokad den 29 så känns som det kan lugna lite :) då har de mest kritiska veckorna gått med :)

Svar på tråden BF December 2016