Inlägg från: Nicoolina |Visa alla inlägg
  • Nicoolina

BF December 2016

Ja, och nu när jag för en gångs skull försöker lyssna på kroppen och vara ärlig mot mig själv om hur smärtorna skenar i kroppen, vilket jag aldrig gör annars utan ska vara en "duktig flicka", så blir det såhär. Och att själv inse att sjukskrivningen orde gjorts redan och man samtidigt inte vill vara "gnällig" på arbetet, då blir det väldigt jobbigt. Och vill ju inte påverka min lilla guldklimp heller..

Men tack snälla för styrkekramen!

Det ska nog gå ihop sig om jag bara är lugn och försiktig.

LyCKa55 skrev 2016-05-21 16:04:08 följande:

Stackare! Fy va vården är illa! Och jag håller med dig, man blir förbannad. De spelar liksom med smärtor osv som gör att hela ens liv inte funkar o säger typ att de "råkat" göra fel eller missat nåt. Om de glömmer borde de bara få fixa det o träffa dig ändå. Styrkekramar!

Pyret i magen, BF 2016-12-06 (första barnet)
  • Nicoolina

Är det någon mer som tycker att det känns som att man är konstant bakfull nu under graviditeten?

Det är liksom det närmaste jag kan beskriva det som för de som undrar hur det känns och hur jag mår, haha!

• Nicoolina

Ja den här tröttheten är ju helt galen, haha!

Vilken vecka är du i? Det finns tydligen något som kallas "spökveckor", när symtomen bara försvinner. Sen säger de också att många symtom lägger sig omkring v11-13 (jag är i v.12 och önskar sååå att både trötthet, huvudvärk och ömma bröst kunde lägga sig något snart ;) )

Så var inte alldeles för orolig, men är det svårt att låta bli så kontakta barnmorskan imorgon <3

Seaflower skrev 2016-05-22 09:48:39 följande:

Ja, det var ju en jättebra förklaring, precis så är det för mig med!

Igår sov jag till 10 och ändå höll ögonen på att ramla ihop vid 20, och vid 21 lade jag mig och stensomna!

Helt galet..

Idag vaknade jag väldigt utvilad 7.30 och mår inte illa eller är yr, och då blir jag ju givetvis orolig för det!

Kan symptomen bara försvinna sådär?? :-O

Eller så behövde jag bara rejält med sömn..

• Nicoolina

Jag har börjat känna mig sjuk nu de senaste dagarna, lite ont i halsen och sådär.

Men annars så är det huvudvärk, trötthet, yrsel, hunger, spända och ömma bröst, och bara en konstig känsla i kroppen hela tiden - och finnar!! Usch så hemsk min hy har blivit, haha!

Tvåbarnsmamman79 skrev 2016-05-22 13:30:03 följande:

Många ggr känner jag mig "sjuk" på morgonen oftast innan jag ätit frukost. Kan känna mig lite kallsvettig som om jag håller på å få feber

• Nicoolina

Lite samma som för mig, haha!

Det är ju så svårt att förklara för andra, som dessutom inte varit gravida, hur det känns med allting, så just bakfylla känns som det närmaste i beskrivning, haha!

Redoförnytt skrev 2016-05-22 13:31:12 följande:

[quote=76647531][quote-nick]Nicoolina skrev 2016-05-22 09:18:06 följande:[/quote-nick]Är det någon mer som tycker att det känns som att man är konstant bakfull nu under graviditeten?

Det är liksom det närmaste jag kan beskriva det som för de som undrar hur det känns och hur jag mår, haha!

[/

Haha! JA! Det är PRECIS så det känns för mig med.

Yr, trött, illamående, törstig och panikhunger utan förvarning. Plus avsmak för viss mat osv. :D

• Nicoolina

Haha, men svårt är det att låta bli ;) jag googlar iofs inte krämpor eller så, utan bara massor av info info info ;) haha!

Men spännande! :D håller jag tummarna hårt på onsdag!

Jag ska på kub på torsdag. Var på tidigt UL i v.10 (9+6) och fick då se det tickande hjärtat, helt magiskt:D men nu börjar nervositeten inför torsdag bli ganska påtaglig, hoppas så att inget hänt sedan sist, nu när moderkakan ska ha börjat ta över och sådär :/

Du måste ju uppdatera efteråt om hur det gått <3

Seaflower skrev 2016-05-22 22:05:44 följande:

Jag är i v 8+1 idag.. Jag googlade lite, även om man ska vara försiktig med det!

Det kändes som att det var ganska vanligt att det lugnade sig i v 9!

Jag ska ju på VUL på onsdag! Så länge som knytet mår bra så föredrar jag definitivt att må så som jag gjort idag!

Börjar bli nervös inför onsdag nu.. Känns jobbigt att behöva nollställa sig och börja om från början om det inte skulle finnas något där :-/

• Nicoolina

Hej! Hur har ditt kub gått? :)

Michaela94 skrev 2016-05-24 11:02:59 följande:

Lägg till mig Michaela Gonzalez på fejjan så lägger jag till dig :) den är hemlig :) jag har en fläta på bilden

• Nicoolina

Men så skönt att höra att det gått bra! :)

Jag ska på kub på torsdag och börjar bli nervös nu ^^

Michaela94 skrev 2016-05-24 15:40:10 följande:

Det gick bra! Allt såg jättefint ut och på down fick vi 17000 och de andra 20000 :)

• Nicoolina

Vecka 14 idag (13+0) och tröttheten hänger med mig fortfarande. Tror dock det beror på den senaste tidens stress också.

Ni som följt mig någorlunda vet ju om min smärtproblematik och min oro kring det.

I måndags blev jag sjukskriven på heltid. Var inte alls vad jag hade väntat mig redan nu, så är fortfarande lite chockad. Men kroppen mår skit och foglossningen har dessutom redan tagit ett grepp om mig. Så nu ska jag vara hemma 4 veckor och bara vila kroppen så att jag förhoppningsvis klarar att gå tillbaka på 50% efter dessa veckor, vilket jag verkligen vill! Jobbet är så otroligt viktigt för mig (och inkomsten såklart) och vill inte missa för mycket eller tappa kontrollen fullständigt, men nu ska jag lära mig att lyssna på kroppen och bara vila vila vila :)

Var iaf på KUB förra veckan, allting såg jättefint ut (risk 1 på 20000), pyret har växt jättefint och hade så mycket gymnastik därinne att det inte gick att få några fina bilder, haha! Skönt at se iaf :)

Jag har moderkakan i framvägg,men har redan känt det där berömda fladdret <3

• Nicoolina

Bor du i Sthlm så kan du skicka ett PM till mig härinne med ditt namn så lägger jag till dig i min FB-grupp :)

Miaairam skrev 2016-06-01 20:37:55 följande:

Nu börjar jag känna mig redo för att hänga på i någon FB-grupp. Känns som att leta efter nål i höstack att hitta tillbaka i tråden efter det skrivits om grupp att gå med i, så den som vet hur man kan gå med får gärna påminna mig! (Kommer givetvis fortsätta vara här också)

• Nicoolina

Hej tjejer!

Någon som minns mig? Haha!

Jag tappade bort mina inloggningsuppgifter strax före sommaren och har efter det inte varit aktiv alls härinne.

Jag har iaf BF 12/12 och bär en liten pojke därinne, mitt första underbara lilla barn ??

Jag var in på kontroll i tisdags pga misstänkt vattenavgång (sipprande).

De såg inget hål på hinnan, så lite oklart om det var vatten.

Har inte tänkt mer på det egentligen, eller jo, väldigt mycket, men inte varit orolig.

Förrän nu.

Jag har haft binda på mig nu i några timmar, och när jag skulle byta upptäcker jag att det runnit igenom bindan och är blött/fuktigt även i trosorna.

Jag ska ringa in igen, men vill kolla med er om ni vet om vattniga flytningar kan rinna igenom binda (ej trosskydd alltså, riktig binda) eller om det med största sannolikhet är vatten?

Varför jag vill kolla med er först är för att mannen är på Åland för gig denna helg och inte hemma förrän imorgon..

Jag ska som sagt ringa också..

• Nicoolina
    Anonym föräldraledig skrev 2016-11-12 22:51:43 följande:
    Det låter inte troligt att bara flytningar kan blöta igenom en binda på så kort tid, men vet egentligen inte. Ring in och hör. De brukar inte vilja att man ska byta binda, så att de får kontrollera den då man kommer in, så behåll den gamla om du inte redan bytt.

Kanske är så, hmm.. Jag hade redan hunnit dra av bindan och slängt den i papperskorgen, var dit nu för att plocka upp den, men ja.. Den ligger i samma papperskorg som jag slänger påsarna i efter att ha rensat kattlådan, så att säga.. Lär ju inte vara någon idé att ta med trosorna in om de vill att jag kommer in på en till kontroll..? Har iaf bytt trosor och satt på mig en tjockare, tänker att då kanske det absorberas bättre och blir tydligare liksom..

Tack snälla för ditt svar!
    Jag tänkte ringa alldeles strax, är bara inte beredd på att vattnet eventuellt gått och jag kanske måste föda inom ett par dygn, haha! Så jag springer omkring här och plockar iordning lite, och tänker att om jag är igång så kanske man märker bättre om bindan blir blöt eller ej :)

Men jag ska som sagt ringa om en liten stund!

• Nicoolina
    Miaairam skrev 2016-11-12 23:29:40 följande:

Har hört att flytningar inte går in i bindan, så som vatten gör. Låter mest sannolikt att det är vatten, men bäst att få det kollat ordentligt. Lycka till!

Precis.

Inne och uppkopplad nu iaf. Huvudvärk, illamående, feberkänsla och kraftiga förvärkar.

Måtte det bara vara oro och nervositet över att sambon är på Åland och jag är inne själv.
    Pyret i magen, BF 2016-12-12 (första barnet)
Svar på tråden BF December 2016