BF December 2016
Hej! jag hoppar in här om det är ok- novembertråden är rätt stilla och känner mig närmare i tid med många här.Är beräknad till 27/11 så är väl rätt troligt att det kan bli en decemberbaby i slutändan.
Hej! jag hoppar in här om det är ok- novembertråden är rätt stilla och känner mig närmare i tid med många här.Är beräknad till 27/11 så är väl rätt troligt att det kan bli en decemberbaby i slutändan.
jag har också väldigt svårt att fatta att det är på riktigt liksom. trodde det skulle ge med sig nu när det börjar synas på riktigt men det har inte riktigt gjort det. ett par kommentarer om "oj är du säker på att där inte är två" och "vad stor du är redan" för ett par veckor sen har knäckt mig en del.
jag har köpt en del kläder och lite småsaker som en snutte. har börjat sticka med och fått ihop en mössa och kofta. de har gjort det lite verkligare.
åh tsonet är så mysigt att gå och fundera på namn! har några väldigt olika förslag. tror att jag vill hålla det öppet lite oxh hoppas att man känner vem det är när han/hon kommer ut.
med sonen som är tonåring nu var jag säker på att det skulle va en tjej så pojknamn fanns inte alls men kände på bb att han skulle ha ett kort namn vilket det blev. dottern som är 3 år äldre har ett långt och mjukt namn som var bestämr innan - hade ett kill ochctjej namn klart då.
Har du haft några symtom som gjort att du testade för det?
Fick ett brev på posten häromdagen som jag fick läst igår då vi varit iväg på semester i veckan som var. Var och tog ämnesomsättningsprov för ett tagsen. Fick svaret i brevet att jag måste börja äta Levaxin under graviditeten. Har fått Gravid Hypotyreos ????
Skönt att se att jag/vi inte är ensam om att köpa begagnat/gå i de tankarna. Jag har också haft lite tankar om att jsg ville köpa nytt pga egen uppväxt och jag ärvt och siitit med mina två äldre nu tonåringar men även om jag har råd idag på ett annat sätt så känner jag att begagnat ofta blir smartast. finns så mycket i bra skick!
Håller med lite om vagn utbud men vi har ändå chansat på en teutonia som vi gav 1000 kr för med både liggdel, mjuklift.sittdel.åkpåse.myggnät etc etc. . mycket för liten peng.nä jag kanske inte kommer va nöjd med den hela tiden men då finns det ju ett gott utrymme att byta utan att ruinera sig tänker jag.
Sängkläder har vi fortfarande inte börjat använda till vår tvååring. Underlakan ja, men ingen kudde och täcke. Hon sover med en tunn filt pga är så varm. Alla kläder har jag köpt på stora barnloppisar. Man får sjukt mycket kläder. Köp inte för mycket, är mitt råd.
Vi skulle ha råd att köpa allt nytt, men jag ser ingen anledning. När det gäller barngrejer har så många köpt så mycket dyrt i onödan att det finns all möjlighet att spara stora pengar genom att köpa i andra hand. Men framför allt är det mer hållbart. Skötbord nytt 1200, begagnat exakt lika 3-400. Spjälsäng 1500 ny, begagnad 250. Vår syskonvagn ny 15000, begagnad 7500. Första förskoleoverallen ny 900, begagnad 250. Takvagga ny 1800, begagnad köpte vi för 400. Klädset nyfödd 300, beg 30-50 i nyskick.
Grattis till alla som fått se era små på Rul!
Håller med ovanstående om att begagnat oftast är smartast, men jag vet inte hur vi kommer att göra med vagnen, lutar åt att köpa ny. Vår gamla var helt utsliten, efter tre barn, så den är slängd. De jag sett på blocket verkar antingen gamla/slitna till ett billigt pris eller så gott som nya till pris nästan som ny...och då väljer jag hellre en ny. Man använder ju vagnen flera år, så de blir ju slitna efter i alla fall två barn som många får. Hur tänker ni andra kring vagn?
Jag hade ambitioner att vara aktiv och i fin form i under hela graviditeten, men förutom promenader (ca 20-30min/dag i ganska lugnt tempo) får jag inte till något annat. Känner mig trött och ur form, gympar jag lite hemma en dag har jag ofta ont i halsen dagen efter. Tycker det drar och spänner över magen när jag anstränger mig, jag blir andfådd och får hög puls direkt och motivation saknas. Lyckas ni andra bättre, och hur håller ni igång? Tur i alla fall att vi har hund . Kom gärna med tips som kan ge en spark i baken, känner att jag behöver det!
Imponerad av er som orkar träna! jag är redan alldeles för stor - har fått rejäl mage och känner miglångsam och flpflåsig bara av att gå.
Försäkringskassan ska ha 30 dagar på sig i handläggningstid så nog bra att va ute i god tid. 60dagar innan bf som det går att ansöka för. jag har skickat in mina papper nu när jag fick moderskapsintyget från bm efter ultrljudet och låg på chefen att fylla i blanketten om arbetsuppgifter
Har varit på RUL idag, UNDERBART! Har inte känns bebis så mkt då jag har mk i fram, men bebis mådde bra och rörde sig som attan utan att jag kände. Försökte se kön men hen ville INTE visa upp sig trots 3 försök under 45 min ultraljud.
BM skulle ta en kik vid nästa besök vecka 25.
Vi har köpt en ny vagn, känns som att priserna på rel nya beg är ganska höga. Då känns det mer värt med en ny som har garanti.
Någon som ska ansöka om havandeskap?
Jag ska men kommer inte ihåg när jag gjorde det med min son...
Börjar noja lite över kläder till en själv...Nu är det ju rätt tacksamt väder för klänningar osv men vad ska jag klä mig i höst/vinter. Hur mycket mammakläder behöver man?
Ska dessutom på bröllop om ett par veckor ocg har inte något att ta på mig. Tycker inte jag hittar mammakläder som är fina nog eller vad man ska säga.känner mig mest obekväm i det mesta nu.blä.
Jag har rätt stor mage, men kan ha de flesta klänningar fortfarande.
Mitt tips är asos.com, mkt fina mammakläder! Snabb frakt!
Ja nu är det ju väldigt smidigt med klänningar och tunna byxor med resår. Jag tänkte mest ha tjockare tights och typ tunnstickade klänningar på hösten vintern. Har även två par jeans. Tror inte man behöver så mycket mer. Och sen är tights så himla bekvämt, inget som klämmer nånstans! Dock får man nog köpa en gravidjacka till vintern....