BF December 2016
Åh vilkken fin bild!
Idag träffade vi våran lille gosse för andra gången.. Han mådde bra där inne :)
Åh vilkken fin bild!
Idag träffade vi våran lille gosse för andra gången.. Han mådde bra där inne :)

Ibland är ju sjukskrivning det bästa, och man ska absolut inte pressa sig så det går ut över den egna hälsan eller bebisen! Det är ju trots allt en kort tid i livet man är gravid... Mitt inlägg var mer en allmän frustration över att arbetslivet idag ofta är så pressat och slimmat att man alltid ska prestera på topp för att duga och många svaga slås ut.
Ja, men kan tycka dom borde velat ha haft in mig på en "snabb" koll iaf! Kändes som hon tog det lite som jag överdrev...:/
Tack alla! Är hem släppt nu för tappen såg så pass bra ut och bricanylen tog bort det värsta. Men gudars vad speedad jag är på den lilla lilla tabletten:/
Tycker bebben varit otroligt lugn i magen i några dagar (vecka 26, snart 27). Någon mer :/
Tycker bebben varit otroligt lugn i magen i några dagar (vecka 26, snart 27). Någon mer :/
Idag har fyra personer oberoende av varandra sagt typ "Snart dags, va?" och "Är du säker på att det bara är en?" När jag svarat att det "bara" är en bebis och 14 veckor kvar har de sett förfärade ut. Kul att se sprickfärdig ut i v 26... :/
Vi har fortfarande inte tecknat någon gravidförsäkring!
Tips??
och vad ersätter de egentligen??
Skönt att det känns bättre idag för dig! Hade du kanske ätit något konstigt? Lycka till på jobbet och hoppas det håller sig lugnt:)
Det funkar:) har sammandragningar till och från hela dagarna men lugnare nu än dom varit! Alltid något iaf;)
En till som verkligen längtar till förlossningen och precis som någon skrev här över att få gå in i sin lilla bubbla där!
Mina två tidigare har varit nått tid på förlossning på hösten så bilden av hur denna ska bli är väl lite så med...hoppas det kommer stämma.
Orkar mig nog lite för att behöva åka in "falskt alarm" någon gång innan. Så var det min första åkte in med vad jag tyckte var värkar och fick ligga med ctget som inte visade något och kände mig rätt dumförklarad. När det sen drog igång på riktigt sköt jag på det länge för var så rädd att bli bemött likadant vilket slutade med att jag kom in helt öppen till slut i v.35+0
Börjar misstänka att mitt psyke börjar ge sig ...
Otroligt svårt att vara hemma själv jämt ... gå ut funkar inte riktigt pga foglossning, 300m och kroppen orkar inte längre ( då får man ångest,att man är så svag).
Vet inte om det finns tips eller råd hur kan man må bättre vid detta läget ...men tar emot gärna det ni har ..
Har inte så mycket tips att komma med men känner igen mycket känslor! Jag var skjälv