Inlägg från: frkvilljunu |Visa alla inlägg
  • frkvilljunu

BF December 2016

Jag tycker tiden står lite still nu..rastlösheten som kryper i mig...vill ha bebis NU!

• frkvilljunu

Jag har också moderkaka i framvägg och har inte börjat känna riktiga rörelser fören de sista 2 veckorna ungefär. är i v24 nu. var väldigt nojig innan och på både kub och rul har vår lill* varit så stillsam och knappt rört sig alls.

• frkvilljunu

åh vad tråkigt att denna tråd skulle bli någon genusdebatt..

Det är väl knappast någon som påstått att de inte vill ha sitt barn pga av "fel"kön. och varför måste det alltid vara så fel att vilja ha en dotter? Vi är alla olika med olika bakgrunder och olika anledningar till att vi känner på olika sätt - Alla måste inte tänka lika åt vare sig det ena eller andra hållet.

• frkvilljunu

åh vad tråkigt att denna tråd skulle bli någon genusdebatt..

Det är väl knappast någon som påstått att de inte vill ha sitt barn pga av "fel"kön. och varför måste det alltid vara så fel att vilja ha en dotter? Vi är alla olika med olika bakgrunder och olika anledningar till att vi känner på olika sätt - Alla måste inte tänka lika åt vare sig det ena eller andra hållet.

• frkvilljunu

hur klär man vagn/barn i vinter när de är nyfödda? tjockåkpåse och overall? räcker det med typ flecceoverall? kommer inte alls ihåg hur jag gjorde med de andra (14 år sen...)

• frkvilljunu

10kg v25 nu...gick upp över 20med de andra men gick ner snabbt imellan och efter. sen har jag ju mer trivselkilo nu än för...det får bli som det blir...var hos bm idag och lyssna hjärtat och mätte magen och allt var bra och då känns vikten helt oväsentlig

• frkvilljunu
    Seaflower skrev 2016-08-09 11:04:43 följande:

Hej tjejer! Det är inga glada besked jag kommer med nu.. Har vart på rul nu och bebis i magen ville inte vara med längre och slutade antagligen att leva i v 15, bara att min kropp inte fattat det än. Jag ska in imorgon och få tabletter och sen in på fredag igen för att sätta igång allt..

Just nu är jag mest nervös över att det ska sätta igång här hemma och att det kommer ut i toaletten ????

Jag fattar inte hur jag ska berätta detta för min dotter ????

Så jävla drygt.. Från gravid till inte gravid på en minut ???? Varför kunde inte min kropp vara normal och stöta ut det i v 14-15 istället ????

Åh vad fruktansvärt! Önskar er en massa styrka att gå vidare!
  • frkvilljunu

1 till med halsbränna här! Havregryn har jag läst någon annanstans med.får nog ta och prova det. äter novalucol och det funkar men tycker de är stora och har jobbig smak.

min är också änsålänge rätt hanterbar och kommer inte hela tiden så det är ju skönt men det gör också att man "hinner"glömma att tänka på vad man stoppar i sig...att jag börjat dricka lite kaffe igen gör det ju inte direkt bättre...

• frkvilljunu

längtar efter att bädda vagnen men får vänta med det ett par månader kanske. Har helt snöat in på att kolla efter filtar och täcken nu. Köpt en åkpåse i "sovsäcksmodell" som jag är helt kär i.

Funderar på babynest - någon som ska ha det?

• frkvilljunu
    Marialia skrev 2016-08-13 13:30:18 följande:

Jag har köpt tyg och ska sy ett babynest!

Åhhh jag är sugen på det med men är rädd att det är för krångligt. jag gillar mest att pyssla utan mallar och mönster. Håller på med ett lapp täcke nu.
Svar på tråden BF December 2016