Inlägg från: sillencillasill |Visa alla inlägg
  • sillencillasill

BF December 2016

Var på jourcentralen igår och fick penicillin för borelia, envis hemsk liten fästing som bara satt en kort stund men hann ändå smitta mig. Kände att jag ville kolla upp det, hellre en gång för mycket nu när man är gravid. Dumt att ta onödiga risker och bara låta tiden gå.
    Går in i vecka 9 idag och kämpar på med nytt jobb och jobbar kvar på gamla parallellt... Och mår så fruktansvärt illa hela tiden;( Det där med att vila mycket och inte stressa känns sådär men på lördag gör jag sista dagen på gamla jobbet och har då gjort 13 dagar på rad. Hoppas att det lugnar ner sig då. Och framförallt hoppas jag att penicillinet gör att jag mår bättre. Har inte känt igen mig sista tiden, inte orkat träna eller ens gå en promenad..
    Orkar ni träna?

• sillencillasill

Jag bokade kub idag. Har funderat mycket fram och tillbaka. Jag har en donator genom klinik och jag vet att man inte får donera om man har något avvikande i sitt arv, men känns ändå mest säkert att få all info man kan. Jag har ul 28 juli så kub känns som ett alternativ att få till ett ul tidigare, blir 10 juni. Så liiite närmare iaf...

• sillencillasill
    lynx vox skrev 2016-05-16 20:33:57 följande:
    Blir du själv med barnet eller har du en sambo?? Förstår att du vill kika ändå!! Vem vill inte det;)
    Jag har ingen sambo utan är själv. Jag har varit på klinik i Danmark och är i vecka 10 (9+0) idag
  • sillencillasill
    Tvåbarnsmamman79 skrev 2016-05-17 07:18:40 följande:
    Var det inte en till i gruppen som varit i Danmark på egen hand?
    Väldigt modigt gjort av er tycker jag. Vet inte om jag hade orkat göra en sån resa själv åka till ett annat land och allt. Skönt att det snart går att fixa i Sverige oxå :).
    Det finns en till och sen har jag skrivit om det förut så du kan ha sett det innan.
    Alltså att ta tåget till Köpenhamn ifrån Göteborg är inte så avancerat utan det gick snabbt och smidigt. De är supergulliga på kliniken och jag kände mig välkommen och hemma där.
    Jag känner att detta är rätt för mig, iaf mer rätt än att lura någon på krogen eller vara kvar i ett dåligt förhållande för att producera barn. Nej, kärleken får komma sen när den vill. Nu är det jag och Grynet som kämpar för att det ska hålla hela vägen!
  • sillencillasill
    Madicken_82 skrev 2016-05-17 08:37:07 följande:

Hej jag är ensamstående och väntar mitt första barn i dec -16 någon mer?

Jag är. Ett aktivt val. För dig med?
  • sillencillasill
    Y o L o skrev 2016-05-18 06:58:47 följande:

Urk... Känner mig lurad. Igår behövde jag inte ta lergigan, mådde knappt illa. Började tänka att de värsta veckorna kanske är över nu... Nu sitter jag här o mår pyton, vill ringa o sjuka mig och sen gå och lägga mig igen.

Någon som kommit förbi illamåendet, när slutade det?

UH ja! Vissa morgnar har jag tagit tablett för sent och mått pyton. Andra dagar mår jag helt ok men då kommer det mer all kraft på eftermiddagen när jag är på jobbet och knappt kan ta sig hem. Häromdagen fick jag hänga på kundvagnen i affären medan jag släpade mig framåt. Många undrande blickar blev det. Är i vecka 10 (9+0) idag. Hoppas att det ska lugna sig snart.... Men varje gång jag mår ok så blir jag nästan nervös
  • sillencillasill
    Andan skrev 2016-05-18 18:59:08 följande:

hej alla dec mammor!

För 2 veckor sedan skrev jag och berättade om att jag då i vecka 7+5 gjorde VUL där man bara hittade en fostersäck men inget foster... 2 olika BM gjordeVUL på 2 olika maskiner utan att hitta ett foster i fostersäcken....

Jag avskrev själv graviditeten var väldigt ledsen tyckte att många grav symptom försvann...

Jag och min man har gjort IVF och visste vad ett missfall skulle innebära kroppsligt och själsligt.

I måndags var jag på uppföljning, trot eller ej men de hittade ett perfekt litet hjärta. Vilken lyckochock! Vi var ju helt säkra på att det inte gått vägen!

Är nu i 9+6 BF 21 december är just nu värdens lyckligaste :)

Jag är i 9+0 med BF 20 december enligt BM. Hur kan de säga samma BF till oss när du är i 9+6 som du skrev?
  • sillencillasill
    MP88 skrev 2016-05-22 21:18:46 följande:

Uppdatera mig gärna - hur mår ni alla? Jag går in i v 11 imorgon och känner mig som en säck med gamla potatisar, har svårt att äta och svårt för att få i mig vätska. Idag hade en sjuk sak, kräktes mitt på torget i stan där jag bor, hur pinsamt! Min stöttande sambo tog så väl hand om mig, illamåendet kom från ingenstans och det gick inte att stoppa! Det var så pinsamt. Någon som varit med om liknade? Jag ska till BM imorgon för blodprov till KUB osv..

Jag börjar må lite bättre på mornarna men då kan det istället komma från ingenstans på eftermiddagarna istället... Jag hoppas kunna komma igång med träningen igen, jag har verkligen inte orkat. Har ätit en 10 dagars kur med penicillin mot borelia och nyss avslutat den så hoppas att det vänder nu och jag kan bli lite mer "mig själv". Men fet börjar bli problematiskt att dölja magen på jobbet, otroligt svullen-speciellt på kvällarna (tjänsteresa i 5 dagar...)
  • sillencillasill

Det börjar bli lite klurigt på jobbet att dölja magen. I alla fall på eftermiddagar och kvällar. Att visa sig i träningskläder gör att det blir uppenbart att något är på G. Eller, jag ser svullen och lite småtjock ut. Men längtar efter en kula som inte går att missta sig på... Hur gör ni andra med klädval osv?

• sillencillasill
    Tvåbarnsmamman79 skrev 2016-05-25 21:40:34 följande:
    Tycker oxå att det är lite dålig fart i tråden ibland :).
    På tal om magbild så har jag inte sett ngn kan man inte se från telefonen kanske? Man kanske måste kolla från datan då?
    Spontant känner jag att jag inte har så mycket att bidra med. Kan inte svara på några frågor då jag är gravid för första gången, har aldrig haft symptom innan. Och eftersom jag är ensam kan jag inte känna igen det ni pratar om med sambo osv. Så därför läser jag mest. Vore tråkigt om alla lämnade grupper mot FB. Jag ser inte heller bilder via appen så kan mest reagera på text... Hoppas att du hänger kvar en stund till
Svar på tråden BF December 2016