Inlägg från: sillencillasill |Visa alla inlägg
  • sillencillasill

BF December 2016

Jag tänker att vikten är mellan mig och barnmorskan. Har bestämt mig för att bara väga mig där och inte emellan.
    Jag har svårt för viktuppgång och är rädd för att jag kommer ha svårt att gå ner efteråt. Och för att inte sätta mer tankar i huvudet än jag redan har så försöker jag att inte fokusera på maten. Äter bra och tränar när jag kan/mår ok.

• sillencillasill

Hur tänker ni med barn fram eller bak i bilen? Jag har en Brio Smile med babyskydd och har en liten BMW Polo. Jag är ensamstående och skulle vilja ha bebis fram så att jag kan hjälpa honom bättre men samtidigt sitter de mer skyddade bak. Hur tänker ni? Om man är två är det smidigt att en sitter bak med bebis men jag kommer oftast att åka själv.

• sillencillasill

Det känns som att det gått fort ifrån det att det pratades mycket i tråden om att man ville ha en bebismage så att alla skulle se att man var gravid, tills nu då folk blir sjukskrivna och magar är för stora.... Ofta känns det som att tiden går långsamt men när man löser så slår det mig att mer än hälften är avklarad och bebis bökar omkring i magen så att jag inte kan koncentrera mig på det jag borde. Heja oss och heja bebisarna

• sillencillasill

Kände för första gången idag att jag är helt värdelös och en belastning på jobbet. Satt och planerade ett läger i slutet av nov och jag fick säga att jag inte alls vet hur jag mår... Och att man inte ska lägga stora saker på mig. Är beräknad 20 dec. Då blev en kollega typ sur... Ska nog prata med chefen imorgon och se vad det finns för lösningar. Att jobba på kontor vs vara på läger är två helt olika saker

• sillencillasill

Varit hos BM på morgonen. Låg precis på övre kurvan med magmått, lågt i järnvärde 114 och urinprov på odling. Men hjärtljud låg på stadiga 144 på bebis och blodtryck var bara bra. Men vad allt kostar! Järntabletter, Pevaryl, blutsaft (eller liknande juice för original innehöll vetegroddar och inte glutenfritt) och sen alla penicillinkurer för UI. Men bebis mår bra och det är väl tur det! <3

• sillencillasill
    Mariro skrev 2016-08-31 11:26:39 följande:
    Vilken tur att bebis mår bra och jäser på :) jag undrar - sa bm något om att du låg precis på övre kurvan - alltså om det troligtvis är stor bebis (om hon kände), mycket fostervatten lr något annat? Typ att bebis kanske tvärväxer under den här perioden och kanske lugnar sig lite sen haha? :)
    BM sa inget om kurvan utan sa att det var normalt, hon är så käck och positiv, ville väl inte skämma upp mig. Sa att nästa gång brukar den ha planat ut lite. Och jag är lång, 180 cm så är ganska "stor" (inte tjock) från början. Kanske spelar in...
  • sillencillasill
    ciz skrev 2016-09-09 22:25:33 följande:
    Tack!! Har väntat i flera år känns det som då jag velat ha mina utbildningar klara först och nu äntligen. Helt annorlunda denna gång då storasyskonen kan vara med i planeringen o vi får vänta tillsammans.

Hade tänkt mig att jag denna gång skulle må bra o vara aktiv och jobba ända till slutet men tji fick jag när illamåendet slog till tidigt och det inte gick att träna pga det. Sen när det äntligen blev bättre slog foglossningen till och sammandragningarna ökar för varje dag känns det som vilket ju betyder att vikten bara ökar. Ingen påverkan på livmodertappen änsålänge iaf så det var skönt att få uppkollat!
    Men JA precis så känner jag med. Hade tänkt att träna som vanligt, jag menar jag är ju ändå instruktör på ett gym. Men efter 20 veckor av illamående och influensaliknande känsla så gav jag nästan upp. Nu mellan 20-26 har jag mått ok men är tjock och har tryck mot blygdbenet och ljumskarna. Men ska iväg nu på gymmet och köra crosstrainern. Oftast får jag sammandragning efter typ 40-45 min... Borde köra massor av övningar men har typ ingen inspiration eller motivation längre.
  • sillencillasill
    Cossi skrev 2016-10-03 16:42:16 följande:

64 dagar kvar! Jag längtar så tills jag ska sluta jobba och bara får slappa och förbereda inför fl. Vet inte hur jag ska orka med 7 veckor till....har i alla fall ledigt höstlovet. Jag ville inte ta ut så mycket fl innan bebisen är född, och jag har inte mycket sparad semester, så jag har inget annat val än att kämpa på. Hur gör ni andra, när slutar ni jobba? Semester eller fl innan?

Det visade sig att mitt blodvärde inte alls gått upp när man kollade venöst prov, trots så mycket järn. Nu ska jag öka järnintaget ytterligare . Enl läkaren gör man inget annat eftersom det inte gått ner och ligger över 100 (102...). Vet inte hur mycket av tröttheten som kan skyllas järn/blodbrist eller om det är den eländiga sömnen. Vaknar hela tiden, drömmer mycket, gör ont när jag vänder mig, ska kissa mm. Någon annan? Usch vad gnälligt det här blev, känner mig bara lite nere för tillfället. Hoppas ni har överseende...

Då jag är ensamstående och precis bytt jobb så har jag inget val annat än att jobba på så länge jag bara kan. Känns tungt... hade behövt dra ner på tempot nu känner jag. Ska till BM imorgon, får se vad hon säger. Haft en del förvärkar och känner mig sliten.
Svar på tråden BF December 2016