Inlägg från: sillencillasill |Visa alla inlägg
  • sillencillasill

BF December 2016

Y o L o skrev 2016-11-10 13:40:23 följande:

Nä min arbetsgivare låter mig bestämma det så jag jobbar så länge jag orkar.

Eller menar du för försäkringskassan? Jag är ju redan sjukskriven 50% så kanske blir 100% de sista veckorna.

Jag jobbar heltid på mitt ordinarie jobb, ingen sjukskrivning här inte... bara kämpa på!
  • sillencillasill
    Y o L o skrev 2016-11-10 17:46:30 följande:

Ok? Har du också foglossning som gör att du knappt kan röra dig men ändå jobbar heltid eller vad menar du? Låter som du tycker det är bättre att jobba och kämpa på? Själv lyssnar jag till vad läkaren säger.

Jag har orkar bra fram tills nu, denna veckan har jag varit tröttare än innan. Vill försöka jobba tills 2 dec, har en vikarie på väg in och jag är själv ganska ny på jobbet. Är ensamstående och vill ha så mycket pengar som möjligt med mig in i ledigheten. Får jobba hemifrån en del så bra ledning och kollegor.
  • sillencillasill
    Emmask skrev 2016-11-12 09:30:58 följande:
    Du tycker att de med krämpor och stora smärtupplevelser kämpar för lite?
    Verkligen inte! Men jag sitter i en sits som ekonomiskt inte funkar om jag inte orkar kämpa på till 2 dec. "Jag har mitt, du har ditt och alla andra har sitt" har jag fått lära mig. Jag ska försöka jobba ett tag till men går det inte så går det inte.
    Svårigheter med text, det läses inte som det skrivs. Försökte mest peppa mig själv...
  • sillencillasill
    Emmask skrev 2016-11-12 21:24:32 följande:
    Ok :) Ursäkta om jag lät hård. Samlar du till hygglig sgi? Jag kan på inget vis motivera att gå tidigare än 14 dagar innan bf (mår som vanligt, mina graviditeter är milda), men är livrädd att bebisen ska komma samma dag som jag går av jobbet. Fullkomligen älskade veckorna jag fick innan första barnet föddes, en kravlöshet som saknar motstycke. Men så är det naturligtvis inte om man går hem pga sjukskrivning och mest bara härdar ut.
    Jag har en bra lön men grejen är att jag är ensamstående så behöver varenda liten peng jag kan få in innan bebis kommer. Mitt jobb är förstående så kan jobba hemifrån en del, får dela upp dagarna eller veckorna framöver så att jag får vila lite emellan. Men som sagt, om det blir värre får jag sjukskriva mig. Ingen idé att pressa om kroppen säger ifrån.
  • sillencillasill
    De5pojkarna skrev 2016-11-13 13:50:39 följande:

Jag hoppar ur här.. Våran lille Loke har somnat in nu i v34.

Vad är det du säger?! Sänder över all värme och kärlek ??
  • sillencillasill
    De5pojkarna skrev 2016-11-15 11:49:34 följande:

Nu är våran änglapojk född. :(

Jag ber för er alla och hoppas att ni blir väl omhändertagna av kunnig och kärleksfull personal. <3
  • sillencillasill
    JonnaEmilia75 skrev 2016-11-16 10:34:01 följande:

Det känns nästan jobbigt att mitt i den stora sorgen för De5pojkarna meddela att nu är gruppens första barn fött!

Inatt kom Ture ut 02.58, 3180 gram tung och 49 cm lång. Vecka 37+ 5

Stort grattis och välkommen Ture!
  • sillencillasill

Idag är det två år sedan jag och pappa åkte till Köpenhamn för min första insemination. Efter tre försök tig det sig och nu är det bara 24 dagar kvar. Sjukt!!

• sillencillasill
    ciz skrev 2016-11-28 18:10:10 följande:
    Låter precis som för mig ja!! Ville också träna o va igång men fick ge upp löpningen redan i v5 typ, efter värsta rundan någonsin:) de dagar i veckan som jag inte kört på löpning el gym så har det blivit promenader men de fick också snabbt kortas av pga foglossningen och sd. Läängtar efter att få börja röra på mig igen, kommer ju knappt runt huset som det är nu:(
    Jag trodde innan jag blev gravida att jag var en sån tjej som skulle träna länge. Är instruktör och ledde pass fram till vecka 24-25 någonting på spinning. Men jag spydde och mådde konstant illa de första 20 veckorna. Sen mellan 20-30 var det ok men fick anpassa mig pga foglossning. Nu senaste veckorna har jag bara orkat simma, men mest bada bastu och bubbelbad. Inte alls som jag trodde....
    men LÄNGTAR IHJÄL mig efter att få träna, röra på mig och promenera långt....
  • sillencillasill

Har märkligt nog fått feber varje eftermiddag med värk i kroppen och det är varken skönt att ligga eller sitta. Hoppas inte att det är en förkylning på G utan bara att kroppen behöver mer vila. Har ni erfarenhet av feber och graviditet?

Svar på tråden BF December 2016