BF December 2016
29 dagar kvar.. Lite avis på er som väntar ankomst i början av december. Det är ju såå nära nu.
29 dagar kvar.. Lite avis på er som väntar ankomst i början av december. Det är ju såå nära nu.
När jag var på förlossningen förra gången var min första bm jätteosäker, trasslade till sladdar o grejer. Kändes inte alls tryggt. Sen bytte de skift och då fick jag en uska som var jättegullig men lite fumlig, misslyckades 4 gånger med att sätta kateter på mig då det skulle bli akutsnitt.
Inga studenter men fumligt och osäkert intryck ändå hehe :)
Men ärligt talat var det mest min man som noterade detta och brydde sig, jag hade fullt fokus på annat :)
Wow nu på torsdag redan? Härligt! När hade du bf-datum?
Jag var inlagd några dagar pga högt blodtryck och de ville se att det inte var havandeskapsförgiftning jag höll på att utveckla. Jag vet inte vilken vecka du är i men jag har också ökat i vikt snabbt de sista veckorna. På torsdag blir det planerat kejsarsnitt.
Aha 7 dagar innan bf (om min trötta hjärna tänker rätt).. Jag fick 20 dec, bf 25 dec.
Spännande, hur känner du nu när du är så nära?
1/12. När skulle du snittas?
Spännande för alla er som kanske har något på gång!
Själv har jag sån hemsk foglossning att jag tänker ringa sjukhuset och försöka få ett tidigare datum för snitt. Står inte ut med smärtan.
Hur har det gått? Har du fött idag?
Hoppas ni alla mår bra!
1/12. När skulle du snittas?
Oj va jobbigt med ditt hb. Hoppas det inte ska behöva komma till att du måste få blod. Iofs fick min mamma det med mig vet jag att hon sagt, men att det skulle hända nuförtiden har jag inte ens tänkt på.
Men åh var till Mvc idag
Ingen protein i urinen, lågt blodtryck 110/70 (brukar ha 120/80) bra blodsocker och bra hjärtljud på bebis!
Men mitt hb är katastrof :( var 105 för 2,5 vecka sen och är nu nere i 93!? Trots att jag sen senaste provet varit jättenoga med att ta extra järn varje dag och försökt äta mer järnrikt
Avskyr dock nötkött/rött kött, äter de men inte så ofta och då bara lite, föredrar fläskkött, kyckling, fisk och skaldjur :/ äter en del qourn/soja/linser också
Sjunker de mer så kanske jag behöver järn injektion vid/efter förlossningen :( eller ännu värre blodtransfusioner, vilket skulle innebära att jag inte får donera bröstmjölk sen.. och ja risken att jag kommer må sämre vid/efter förlossningen är större
Bläää asså! Är de inte en grej så dyker en annan snart upp och snart är de dags att föda! 8 dagar till BF
Idag är det två år sedan jag och pappa åkte till Köpenhamn för min första insemination. Efter tre försök tig det sig och nu är det bara 24 dagar kvar. Sjukt!!
Nu kanske jag bara jagar upp mig själv, men var på toa nyss. Hade som gul/rosa färg på troskyddet och det luktade konstigt, typ salt hav. Har nästan konstans Molvärk längst ner i magen idag..
Någon som upplevt samma? Börjar oroa mig för att jag läcker vatten.
Det är ok. Ingen värk i magen o tycker inte det luktar hav idag så allt känns ok. Tack för att du frågade!
Håller med er andra, rejält klar med att vara gravid nu. Foglossningen styr mitt liv, enda som känns ok är att ligga på sidan. Kul liv tre veckor framåt.
Hur går det för YoLo?