BF December 2016
19 dagar kvar!
Mår piss, mår illa sedan igår. Har kallsvettats hela natten, sådär så att jag vaknat helt blöt... och nu på dagen har de fortsatt. Ingen feber och får i mig mat.
Någon som känner igen sig?
19 dagar kvar!
Mår piss, mår illa sedan igår. Har kallsvettats hela natten, sådär så att jag vaknat helt blöt... och nu på dagen har de fortsatt. Ingen feber och får i mig mat.
Någon som känner igen sig?
20 dagar kvar till BF!
Och jag mår exakt som dig kallsvettas och är blöt när jag vaknar!
Har haft världens mensvärk hela natten och morgonen känns lite bättre nu efter en dusch.
Får väl hoppas att det är för att det är nära nu:)
Nu kanske jag bara jagar upp mig själv, men var på toa nyss. Hade som gul/rosa färg på troskyddet och det luktade konstigt, typ salt hav. Har nästan konstans Molvärk längst ner i magen idag..
Någon som upplevt samma? Börjar oroa mig för att jag läcker vatten.
Fy nu fåre vara slut snart!
15 dagar kvar till plan ks, har inte sovit på 5 nätter pga förvärkar, magknip, ond kropp.... listan kan bli lång!
Var i kontakt med förlossningen igår, de erbjöd mig att komma dit en natt eller två för att sova... de skulle ge mig något att sova på samt smärtstillande, kändes märkligt aldrig hört att de gör så!
Någon som varit med om de?
Hej alla!
I förrgårr satte jag mig i soffan hemma, de sa splash! Vattnet tänkte jag... men icke det kom en monsun blödning, så läskigt!
Åkte in direkt och var inlaggd 1 dygn, de hittade såklart inte var blödningen kommer ifrån. Antagligen en större teckningsblödning. Jag var öppen 3 cm men ej mogen tapp. Idag gick slemproppen. Har haft oregelbunda förvärkar i 9 nätter, så sömnen är ju inte så bra. (De mätte upp många värkar på ctg på sjukhuset så jag fick briccanyl)
Har planerat snitt den 13 december, så vill verkligen inte akutsnittas.
Någon som fått tidiagrelägga sina plan snitt? Jag kommer vara halvdöd den 13 december om det fortsätter så här.
Hade en 2 veckor lång latensfas med min son....
Någon som fått teckenblödning och slempropp som gått där det sedan tagit 2 veckor innan förlossning startat?
Vår lilla Alicia kom imorse, helt perfekt söt liten tjej, bf+ 2! 3790g, 51 cm. Underlig förlossning som började och stannade av flera gånger, skriver mer sedan. Så glada hela familjen, alla mår bra. Njuter av vår lilla sladdis! Lycka till ni andra som väntar.
Jag fick ny tid för igångsättning i torsdags och denna gång behövde jag inte åka gem igen. Fick ballong men inga hormoner pga risk att det skulle bli för stor belastning på mitt gamla snitt. Värkarna kom och blev gradvis starkare. Efter några timmar var jag öppen fyra cm och ballongen ploppade ut. Vid det laget var jag dock redan lite omtöcknad då jag reagerade med illamående på värkarna och spydde en hel del. När ballongen var ute var det daga att "ta hål på vattnet". Det krävdes några försök, men när vattnet väl gick drog värkarna igång på allvar. Tyckte lustgasen hjälpte bra. Fortfarande var illamåendet värre än själva smärtan. Efter ett tag (helt omöjligt minnas tider!) blev det nödvändigt att koppla värkstimulerande dropp då det gick för långsamt framåt. Jag kände mig väldigt begränsad av alla sladdar och slangar. Kunde inte röra mig som jag kände att jag behövde. Illamåendet tilltog igen och det var jättejobbigt att spy eftersom magen var tom sedan länge vid det laget. Jag var ganska omtöcknad och somnade då och då, både sittande och stående mellan värkarna. BM tyckte jag skulle ta epidural, som jag på förhand sagt att jag inte ville, men hon stod på sig att jag behövde det, så tillslut sa jag ja eftersom det kunde ta lång tid från beställning till att läkaren kunde komma och jag tänkte att det kanske skulle bli mycket värre. Narkosläkaren kom dock direkt och satte Eda. Äntligen försvann illamåendet och jag kunde fokusera på värkarna ett tag. Dock tog epiduralen dåligt så efter en timme ungefär var det som om jag inte tagit den, med skillnaden att jag inte kände när värkarna startade utan först när de vuxit i styrka, vilket gjorde att jag kom försent med lustgasen heja tiden. Illamående och kräkningar igen. BM bekymrad då bebisens hjärtljud tydligen påverkades mycket av värkarna. Värkstimulerande droppet sänktes gradvis, men bebisen mådde fortfarande inte så bra som han borde. Utan droppet hade jag fortfarande regelbundna och onda vörkar, men de var korta och ineffektiva. Konstaterades att jag i princip inte öppnat mig mer trots intensivt värkarbete i många timmar. Det, i kombination med att bebisen inte mådde bra, gjorde att man beslutade att avsluta förlossningen med ett akut kejsarsnitt. Edan som jag fått tidigare bedömdes vara effektlös, så jag fick en ny ryggbedövning, spinalbedövning denna gång. Kl 8:37 föddes tillslut vår lille gosse, ungefär ett dygn efter att vi kom in för igångsättning. Att vara vaken under snittet, som ju var akut eftersom det inte var planerat men som i själva verket gick lugnt till, var en häftig upplevelse och något helt annat än det omedelbara urakuta snitt/katastrofsnitt som jag upplevde när mitt första barn föddes. Bebisen mådde fint så fort han kom ut, 54 cm och 3964 g. Nu vilar vi upp oss på BB ett par dagar!
Imorse kom min slempropp, vet ju inte om det var hela. Vet ju också att det inte betyder nått, men man kan ju hoppas :)
Våran lilla Iris kom så äntligen med plan snitt tidig lucia morgon. Min blödning med klump jag hade i förrförra veckan visade sig varaen en bit av moderkakan som gått av. Naveltrsängen var inte alls långtifrån att släppa ifrån moderkakan, så läkare var mkt nöjd med att hon inte kom en dag senare.
Vi alla mår bra och bara myser <3
Lycka till alla andra dec mammor, kämpa snart är era bebisar häääär!
Grattis!! Och vilken tur! Men syns inte sånt på ultraljud??
Stort grattis och vilken tur att allt gick bra! Hur mår du efter snittet? Jag har börjat fundera så mycket kring det, är rädd att allt inte ska kännas lika bra som efter mitt akutsnitt förra gången.
Värkarna tätnar. Kommer mellan 3.5-5 min! Fullt hanterbart än, men jag måste stanna upp och andas. Mannen är och hämtar barnvakten så vi kan åka in när vi vill sen!
Så sjukt, nu blöder jag som fan rent ut sagt. Har dessutom ont i magen. Blir lite orolig. Kan det vara att livmodern jobbar/drar ihop sig o det är därför jag blöder och har värk?
BVC borde ju vara rätt safe, våran bvc går i alla fall ut med via mail/sms osv att på bvc får man bara komma till om man är frisk!
quote=77337118][quote-nick]Mariro skrev 2017-01-23 12:52:58 följande:[/quote-nick]Alltså jag blir sååå arg!! Har ju hela tiden varit väldigt skeptisk till bvc besök och avbokat tider pga rädsla för smitta. Blev övertalad av bvcsköterskan och fick kallelse idag till en läkartid kl 11.30. Har fetångest men går dit ändå, livrädd för smitta och andra barn som är där som är sjuka. Visar sig att det vlivit fel, jag har dått tid men senare idag, kl 15 .30 - det blev fel på kallelsen. Så jävla arg. Måste gå dit IGEN och utsättas för möjlig smitta. Och läkaren är bara där en gång per två veckor... vet inte vad jag gör om bebis blir smittad av nått skit. Då är det garanterat från bvc då det är det enda stället vi har varit på förutom hemmet. Gaaaaah.[/quote]
Min dotter är 6 veckor idag väger 4780 och är 57 cm. Vi båda mår fantastiskt!
Storebror går pp dagis så länge de andra barnen är hyfsat friska, har en god kommunikation med båda pedagoger och föräldrar om sjukdommar då vi har ett koperativ. Alla måste berätta om alla sjukdommar som går i hushållet, det gör att man känner sig tryggare. Förr eller senare åker msn dit i alla fall....