Fler som startar bebisverkstaden i juni-16
Vi kommer börja försöka med ett syskon i juni -16 och har en pojk född maj-14 sen innan. Några som vill följas åt som också har planer på att baka bebis i juni? :)
Vi kommer börja försöka med ett syskon i juni -16 och har en pojk född maj-14 sen innan. Några som vill följas åt som också har planer på att baka bebis i juni? :)
Vi känner oss nykära här med! Däremot har jag drabbats av en sjuk halsbränna ikväll som jag inte är speciellt kär i.. Men är det pga en graviditet så är det ju helt underbart. Brösten känns fortfarande extremt tunga och så har det varit sedan i onsdags. Hur mår ni som också har BIM nästa helg? Några symptom?? Hoppas hoppas hoppas att det inte är hjärnan som spelar ett spratt bara.. Väldigt svårt att tro det när man verkligen känner allt så tydligt..
Hej hej, tänkte haka på här :)
Bebisverkstad påbörjad ????
Vi har sedan tidigare en 1,5 åring och vill nu att 2:an skall komma...
Har ÄL på ons enl P tracker men har väldigt molande värk i äggstockarna idag så ÄL kanske kommer lite tidigare än väntat.. Tog ÄL test idag men det var negativt, så fortsätter testa imorgon ???? typiskt var att min menscykel började strula förra månaden, ÄL kom en vecka sent då.
BIM är beräknat till 29/6 men som sagt vet ju inte om det stämmer nu så... Återstår å se vad som händer ?????
Spännande att läsa era tankar kring era tidigare förlossningar! Men jobbigt att några av er ha jobbiga förlossningar bakom er.
Första barnet så gick vattnet runt 20:00 på kvällen och han föddes dagen efter strax innan 22:00 på kvällen. Det var väldigt intensiva värkar när de väl kom igång. Vattnet gick innan värkarbetet drog igång så de första 12 timmarna var det ganska lugnt. Skönt! De andra 14 timmarna ökade värkarna upp och jag använde både lustgas och EDA från mitten till slutet av förlossningen. EDA:n hjälpte väldigt mycket mot smärtan men lustgasen var verkligen inget för mig! Den sista timmen av förlossningen blev det ytterligare ett personalbyte (nummer 3) och den sista barnmorskan var helt bäng i huvudet kort och gott. Körde över mig totalt (och partnern), lyssnade inte alls och ja hon tog ifrån mig den förlossningen känner jag än idag! Inte stöttande utan mest uppstressad och nu idag, efter att ha pratat med flera barnmorskor om händelsen, väldigt okunnig också! Totalt sätt var vi på sjukhuset närmare 11 timmar med 3 skiftbyten. Inte alls så optimalt kanske. Och jag själv kände mig inte vidare trygg i sjukhusmiljö ifrån start, blev inte direkt bättre efter förlossningen. Även om inget "speciellt" hände utöver att bli överkörd totalt då...
Andra barnet valde jag, efter mycket efterforskning, att föda hemma. Det var planerat att föda med två barnmorskor (varav 3 stycken gick på jour) men förlossningen gick sjukt snabbt och startade med långsamma värkar den här gången. Kl 20:00 misstänkte jag att något kanske var på gång och strax innan kl 00:00 så föddes minstingen. Barnmorskorna kom ca 40 minuter efter att jag fött. Tur var väl att vi inte försökte oss på att åka till sjukhuset heller för då hade jag antingen fött på vägen eller oplanerat hemma. Men i vilket fall så blev det en fantastiskt planerad hemmaförlossning hemma med andra barnet! Har aldrig känt mig så stärkt i hela mitt liv och smärtan var ingenting gentemot första förlossningen. Den gången födde jag även i vatten, mindre bristningar och blödde hälften så mycket som på sjukhusförlossningen. Ingen körde över mig heller utan jag kunde fullt ut gå in i mig själv, kroppen och barnet. Det var otroligt värdefullt. Storebror fick även hjälpa till att klippa navelsträngen.
Åh, ja det är en fin förlossning att tänka tillbaka till!
Jag planerar att föda hemma även denna gången.
Oj vad ni är aktiva :) fick läsa tillbaka många sidor :)
Jag hör också till de som vill ha en trea. Har som någon annan 18 månader mellan storasyster och lillebror. De är födda -11 och -12.
Jag har ägglossning någon gång runt 20:e och vi var riktigt taggade på att komma igång med första försöket. Men i veckan var jag på jouren pga av "hjärtfladder" och skakig och allmänt konstig. Slutade med ambulans till medicinakuten. Där såg de inget men nu är vi ändå (speciellt sambon) lite oroliga för att bli gravida innan vi vet mer. Är riktigt ledsen över det och vill nog ändå köra denna ägglossning. Men vi får se hur det blir.
Jag är snittad med båda barnen, första var planerat men andra var jag så taggad inför vaginalt men slutade i akutsnitt eftersom jag blev väldigt sjuk. Och tyvärr innebär ju två snitt att det automatiskt blir snitt med tredje.
Omgivningen tror nog helt klart att vi är klara med två, får som någon annan ofta höra att vi har tur som har en av varje så vi är klara, men det är ju som sagt inte det de handlar om. Men sen är det ju att jag blev så sjuk förra gången också, folk kommer nog ha väldigt svårt att förstå att jag utsätter mig för det igen. Men längtan är för stor för att låta bli :)
Vi känner oss nykära här med! Däremot har jag drabbats av en sjuk halsbränna ikväll som jag inte är speciellt kär i.. Men är det pga en graviditet så är det ju helt underbart. Brösten känns fortfarande extremt tunga och så har det varit sedan i onsdags. Hur mår ni som också har BIM nästa helg? Några symptom?? Hoppas hoppas hoppas att det inte är hjärnan som spelar ett spratt bara.. Väldigt svårt att tro det när man verkligen känner allt så tydligt..
Har inte sådär jättemånga symtom, har jag i och för sig inte haft symtom så här tidigt med någon av barnen. De symtom jag har är egentligen känslan av att vara gravid (något "är där"), det spänner/sticker och drar i livmodern sporadiskt, det luktar annorlunda och ja jag har fått munsår igen. Munsår och svamp är tyvärr saker jag får otroligt lätt under första trimestern av mina graviditeter. Migrän/huvudvärk har jag också börjat få under veckan vilket kan vara ett tecken men kan lika gärna bero på annat! Samma gäller munsåren. Just sådana tecken kan ju vara något helt annat men är sådant som jag brukar ha även vid graviditet.
Här är det 6 dagar kvar innan det är den 28:nde dagen i cykeln. Jag kommer säkert testa innan det. Testen lär komma hem i brevlådan imorgon eller på tisdag och jag vet inte om jag kan hålla mig från att testa när de kommer. Haha! Däremot så kanske jag testar trots att jag vet att jag lär få toknegativt om jag testar mitt i veckan. Men det är lite kul att testa också ju.
Får testa tidigare för att det är kul, med hopp om att det kanske syns lite tidigare. Jag vet inte heller om jag kommer tro på testen om de visar negativt. Jag är så övertygad på känslan liksom.. Ush tänk att falla ner från det molnet om mensen skulle dyka upp istället.
Jag har inte många symtom som får mig att känna mig skengravid utan det är just den där känslan som gör mig så övertygad... men vi får se! Helst hade jag velat veta NU NU NU! Men jag får väl vänta som alla andra då då. Haha!
Har också molvärk då och då.. :) Tänkte testa mig på lördag. Men vet inte exakt när min mens är beräknad, varierar lite i dagar men någon gång mellan lör-mån har jag BIM. Är så pirrig på att ta testet på lördag! Men har du tagit något test nu? Tänker om du kan göra det eftersom du testat positivt tidigare graviditeter:)
Håller med om en känsla av att ha ovanligt tunga bröst, lägger dessutom till molvärk och ett lätt illamående som kommer och går. Bör dock inte kunna känna ett enda symtom då det är så extremt länge kvar till BIM MEN jag har varit en "höghormonare" tidigare graviditeter och har testat tydligt positivt flera dagar innan BIM med båda så det kanske är något sånt den här gången också? Annars är jag sjukt skengravid och tycker att det är rätt så jäkla värdelöst faktiskt, haha.
Tycker att dina symtom låter lovande, när har du tänkt testa? :P
Jag tycker inte alls det låter ologiskt, inte när det kommer till längtan efter ett barn till. Det alla andra nämner är ju praktiska saker och logiska resonemang vilket sällan har mycket med att skaffa barn att göra. När man skaffar barn kan jag tycka det är viktigt att följa hjärtat hur ologiskt eller konstigt det verkar för alla andra.
Hoppas du blir bättre snart och att du får reda på vad det är som ställer till det. När får du veta mer om vad som skapat hjärtfladdret? Har du varit väldigt stressad på sistone?
Har också molvärk då och då.. :) Tänkte testa mig på lördag. Men vet inte exakt när min mens är beräknad, varierar lite i dagar men någon gång mellan lör-mån har jag BIM. Är så pirrig på att ta testet på lördag! Men har du tagit något test nu? Tänker om du kan göra det eftersom du testat positivt tidigare graviditeter:)