Fler som startar bebisverkstaden i juni-16
Vi kommer börja försöka med ett syskon i juni -16 och har en pojk född maj-14 sen innan. Några som vill följas åt som också har planer på att baka bebis i juni? :)
Vi kommer börja försöka med ett syskon i juni -16 och har en pojk född maj-14 sen innan. Några som vill följas åt som också har planer på att baka bebis i juni? :)
Då är vi (minst) två som satsar på att testa på lördag :) jag har inte testat har en känsla av att det skulle visa helt blankt för att det är för tidigt men kanske vågar mig på ett test lite tidigare än lördag.. :-P hoppas verkligen att vi alla här inne får plus den här månaden så att vi kan följas åt i en BF tråd sen
Jag hoppas också att alla får fina plus här inne! Hade varit kul att kunna få följas åt även sen.
Lycka till alla!! :D
Såg nu att mina smileys blev frågetecken i mitt inlägg..
Jag har inte heller några direkta symptom än mer än en känsla av att något hänt.
Just nu funderar även jag på att testa på lördag bara för att. Svårt att hålla sig och hoppas ju på plus. Hade vart roligt med ett tidigt plus. Förra gången testade jag på BIM. Men ställer in mig på att det inte blir något så behöver jag inte bli så besviken om det är negativt. Vill inte ta ut segern i förskott liksom.
Spännande att läsa era tankar kring era tidigare förlossningar! Men jobbigt att några av er ha jobbiga förlossningar bakom er. Första barnet så gick vattnet runt 20:00 på kvällen och han föddes dagen efter strax innan 22:00 på kvällen. Det var väldigt intensiva värkar när de väl kom igång. Vattnet gick innan värkarbetet drog igång så de första 12 timmarna var det ganska lugnt. Skönt! De andra 14 timmarna ökade värkarna upp och jag använde både lustgas och EDA från mitten till slutet av förlossningen. EDA:n hjälpte väldigt mycket mot smärtan men lustgasen var verkligen inget för mig! Den sista timmen av förlossningen blev det ytterligare ett personalbyte (nummer 3) och den sista barnmorskan var helt bäng i huvudet kort och gott. Körde över mig totalt (och partnern), lyssnade inte alls och ja hon tog ifrån mig den förlossningen känner jag än idag! Inte stöttande utan mest uppstressad och nu idag, efter att ha pratat med flera barnmorskor om händelsen, väldigt okunnig också! Totalt sätt var vi på sjukhuset närmare 11 timmar med 3 skiftbyten. Inte alls så optimalt kanske. Och jag själv kände mig inte vidare trygg i sjukhusmiljö ifrån start, blev inte direkt bättre efter förlossningen. Även om inget "speciellt" hände utöver att bli överkörd totalt då...
Andra barnet valde jag, efter mycket efterforskning, att föda hemma. Det var planerat att föda med två barnmorskor (varav 3 stycken gick på jour) men förlossningen gick sjukt snabbt och startade med långsamma värkar den här gången. Kl 20:00 misstänkte jag att något kanske var på gång och strax innan kl 00:00 så föddes minstingen. Barnmorskorna kom ca 40 minuter efter att jag fött. Tur var väl att vi inte försökte oss på att åka till sjukhuset heller för då hade jag antingen fött på vägen eller oplanerat hemma. Men i vilket fall så blev det en fantastiskt planerad hemmaförlossning hemma med andra barnet! Har aldrig känt mig så stärkt i hela mitt liv och smärtan var ingenting gentemot första förlossningen. Den gången födde jag även i vatten, mindre bristningar och blödde hälften så mycket som på sjukhusförlossningen. Ingen körde över mig heller utan jag kunde fullt ut gå in i mig själv, kroppen och barnet. Det var otroligt värdefullt. Storebror fick även hjälpa till att klippa navelsträngen. Åh, ja det är en fin förlossning att tänka tillbaka till!
Jag planerar att föda hemma även denna gången.
Jag har inte heller några direkta symptom än mer än en känsla av att något hänt.
Just nu funderar även jag på att testa på lördag bara för att. Svårt att hålla sig och hoppas ju på plus. Hade vart roligt med ett tidigt plus. Förra gången testade jag på BIM. Men ställer in mig på att det inte blir något så behöver jag inte bli så besviken om det är negativt. Vill inte ta ut segern i förskott liksom.
Håller tummarna för alla!!
Haha ja det hade verkligen vart något om alla lyckas plussa på lördag :D men undra hur stor den chansen är haha
Hej!
Jag ska nog testa imorgon..
Jag vet att jag hade ägglossning på morsdag.
Ingen mens än heller.
Men känner mig inte gravid ????.
Dock mår jag smått illa...2av3 barn har kräksjukan..