• marengen90

Fler som startar bebisverkstaden i juni-16

Vi kommer börja försöka med ett syskon i juni -16 och har en pojk född maj-14 sen innan. Några som vill följas åt som också har planer på att baka bebis i juni? :)

• Svar på tråden Fler som startar bebisverkstaden i juni-16
  • Melton
    Skyrocket skrev 2016-06-11 16:45:27 följande:

Samma här. Intalar mig att jag kanske känner en molvärk i magen eller att jag mår lite konstigt. Det kanske spänner lite i brösten om jag känner efter. Haha. Skengravid om inte annat. ;) kan inte dagarna gå lite fortare?

Haha ja en kanske är skingravid :P hoppas verkligen tiden fram till nästa helg går snabbt. Kanske testat på söndagen men jag får se hur det känns lite då!
  • Skyrocket
    Melton skrev 2016-06-11 21:08:07 följande:
    Haha ja en kanske är skingravid :P hoppas verkligen tiden fram till nästa helg går snabbt. Kanske testat på söndagen men jag får se hur det känns lite då!
    Jag har sagt att jag tidigast(!) får testa om en vecka (nästa lördag) men helst ska jag vänta till BIM. Känner dock mig själv rätt och vet att jag kommer att testa tidigt och bli SÅ besviken när det inte visar något. :(
  • AngelandDevil
    Mandypandy90 skrev 2016-06-11 20:16:05 följande:
    Åh vad skönt att höra.. Ja det är vårt första så är väldigt spänd..:) Blir spännande på lördag! Lovar att gå in och skriva hur det har gått här! Det måste du också göra!! :D Lycka till! Och skriv om du märker av några fler symptom. Känns som om dagarna fram till lördag kommer gå väldigt långsamt.. Haha
    Det är otroligt spännande och häftigt att vänta barn första gången även om det också är mer osäkert då man inte vet lika mycket än.  Solig Jag har ett större lugn när jag redan har barn inför en ny graviditet men det är nog få saker som slår den där första graviditeten! Skrattande

Tiden lär gå på tok för långsamt tror jag med. Hoppas på lite varmare väder så man har något annat att fokusera av och njuta av fram tills det är dags att testa i alla fall. Flört Jag kommer också skriva här hur det gått/går under veckan!

Ska bli jättekul att följas åt här i tråden alla tillsammans!
  • jessimalm
    AngelandDevil skrev 2016-06-11 19:30:19 följande:

Då har vi BIM vi samma tid. Jag hade också ägglossning runt den 6 juni! Har inga tydliga tecken än skulle jag vilja påstå av en graviditet. Inte mer än en känsla av att vara gravid och att det ibland "drar" där nere. Sedan tror jag bara att det andra jag möjligen har känt är sådant jag hittar på i stunden mest. Tilltänkta symptom liksom, ömmar inte vårtan där lite grann nu? Hahaha! Men känslan av att vara gravid är väldigt tydlig.

Minns när jag blev gravid för snart 3 år sedan, det var innan jag blev gravid med mitt andra barn. Jag hade blött så konstigt, mitt i min cykel vilket var första gången. Men jag hade en känsla av att verkligen vara gravid. Jag tog ett graviditetstest trots att jag blött ganska rikligt under tre dagar en vecka efter ÄL. Det var negativt på BIM men jag kunde inte riktigt släppa det ändå. Efter några dagar igen tog jag ett test igen och då var det ett svagt plus. Jag förstod att något inte stod rätt till då jag började småblöda i samma veva igen. Nu slutade det tyvärr i en veckas ovisshet med svagare och svagare sträck och till slut ingenting på stickorna. Så jag förstod ju att det var missfall! Men ändå så är den där känslan så stark när den väl är där. Jag hoppas och tror att jag har rätt även den här gången. Men jag ser hellre att det slutar lyckligare som med min två andra barn.

En annan sak som kanske låter jättekonstigt, det är att jag kan känna på doften av underlivet om jag är gravid eller inte. Hahaha! Jag har ju väldigt bra koll på sekretet då jag använt mig av Billingsmetoden för att både bli gravid och som preventivmedel (ihop med kondom) de senaste 7 åren. Doften är något jag lärt känna med åren och jag tycker sekretet när man är gravid inte luktar lika mycket och är aningens annorlunda i doften.

Jag hoppar in här med er ;)

Hade äl den 4e juni, första gången jag provat med äl test och fick positivt 4e, enligt appen jag använder skulle den komma 7e, så blir osäker när mensen ska komma men tänker ta ett test på lördag också om inte mensen dykt upp :)

Jag har sen ca 3 dagar bakåt haft molande värk i magen och 2a dagen jag känner spänningar i brösten och hemskt trött.

Dagen efter äl vaknade jag upp dålig så har åkt på förkylning som är kvar ännu dock :(

För övrigt 'myste' vi 5 dagar innan äl, dagen innan och samma dag som äl.

Vi har försökt sedan i december ca, missfall i januari.

Vore kul om vi tog test samma dag, håller tummarna för oss!
  • Skyrocket

Nu är vi flera som tänkt testa nästa helg så vad ska ni hitta på i veckan för att fördriva tiden?

Själv ska jag jobba sista veckan, inkl två roliga dagar med eleverna och skolavslutning, så de första tre dagarna lär rulla på rätt fort i alla fall. Sitter även och försöker skriva min sista hemtenta innan min termin är slut så det håller mig också rätt sysselsatt. 

Tänker att vi nog behöver fokusera på något för att inte bli helt tokiga under veckan, haha. 

• jessimalm
    Skyrocket skrev 2016-06-11 21:36:49 följande:

Nu är vi flera som tänkt testa nästa helg så vad ska ni hitta på i veckan för att fördriva tiden?

Själv ska jag jobba sista veckan, inkl två roliga dagar med eleverna och skolavslutning, så de första tre dagarna lär rulla på rätt fort i alla fall. Sitter även och försöker skriva min sista hemtenta innan min termin är slut så det håller mig också rätt sysselsatt. 

Tänker att vi nog behöver fokusera på något för att inte bli helt tokiga under veckan, haha. 

Haha.. Jag har inga planer, jobbar som vikarie inom hemtjänsten så hoppas jag blir inringd så jag kan fokusera på annat än att höra testen ligga och ropa 'testa mig' hela tiden ;)
  • Mandypandy90

Himla roligt att vi är så många! Kul att se nästa helg hur det har gått!!

Jag ska fokusera på jobbet och försöka umgås med vänner på kvällarna. Ingen av mina vänner vet om att vi försöker och min man vet ju om såklart så tänker att jag får hålla mig borta från honom så han slipper lyssna på mitt tjat .. Haha tur att vi har varandra här!!!

Skyrocket skrev 2016-06-11 21:36:49 följande:

• Skyrocket
    jessimalm skrev 2016-06-11 21:43:53 följande:
    Haha.. Jag har inga planer, jobbar som vikarie inom hemtjänsten så hoppas jag blir inringd så jag kan fokusera på annat än att höra testen ligga och ropa 'testa mig' hela tiden ;)
    Håller tummarna för att du får arbeta mycket under veckan ;) 
    Mandypandy90 skrev 2016-06-11 21:46:03 följande:

Himla roligt att vi är så många! Kul att se nästa helg hur det har gått!!

Jag ska fokusera på jobbet och försöka umgås med vänner på kvällarna. Ingen av mina vänner vet om att vi försöker och min man vet ju om såklart så tänker att jag får hålla mig borta från honom så han slipper lyssna på mitt tjat .. Haha tur att vi har varandra här!!!

Vad jobbar du med/som? Det ska verkligen bli spännande att se allas testresultat nästa helg.

Två av mina närmsta vänner vet om att vi försöker varav den ena är gravid och den andra vill bli men är långt ifrån att ens börja försöka så jag har dem att tjata med också. Min stackars make orkar inte höra mitt tjat dag ut och dag in, haha. Tacksamt att ha er alla som är i samma läge och som kan relatera till den här fullkomligt uppslukade känslan som är när man är såhär inne i det.. 
  • AngelandDevil

Ja, jag jobbar ju inte så mycket så vet inte riktigt vad jag ska lägga fokus på för att dagarna ska försvinna. Imorgon är det ju söndag och vi har massor att göra med uppackning, tvätt och fixa klart badrummet. Vi kom nämligen hem från en resa för ett par dagar sedan, så det finns gott om tvätt att ta hand om plus att badrummet har renoverats under två månaders tid så vi har fått ha sakerna på en annan plats. Så det behöver ju ställas tillbaks nu. Tungan ute På måndag så jobbar jag däremot så den dagen lär försvinna och de andra dagarna får det kanske bli fokus på hur vi ska göra om hemmet antar jag? Eller ja, göra om och göra om. Rensa ut och ta bort olika stressmoment i hemmet som barnen drar ner i dagsläget och som leder till massa onödigt tjat och energispill. Vi har mycket tid nu över sommaren att fixa sådana här saker så jag vill passa på att göra det innan hösten då allt blir mycket mer intensivt med partnerns studier då. Skulle vara väldigt skönt att få det klart! Skrattande

• Skyrocket
    AngelandDevil skrev 2016-06-11 22:17:40 följande:

Ja, jag jobbar ju inte så mycket så vet inte riktigt vad jag ska lägga fokus på för att dagarna ska försvinna. Imorgon är det ju söndag och vi har massor att göra med uppackning, tvätt och fixa klart badrummet. Vi kom nämligen hem från en resa för ett par dagar sedan, så det finns gott om tvätt att ta hand om plus att badrummet har renoverats under två månaders tid så vi har fått ha sakerna på en annan plats. Så det behöver ju ställas tillbaks nu. Tungan ute På måndag så jobbar jag däremot så den dagen lär försvinna och de andra dagarna får det kanske bli fokus på hur vi ska göra om hemmet antar jag? Eller ja, göra om och göra om. Rensa ut och ta bort olika stressmoment i hemmet som barnen drar ner i dagsläget och som leder till massa onödigt tjat och energispill. Vi har mycket tid nu över sommaren att fixa sådana här saker så jag vill passa på att göra det innan hösten då allt blir mycket mer intensivt med partnerns studier då. Skulle vara väldigt skönt att få det klart! Skrattande

Jag tycker att det låter som att du har väldigt mycket att göra :P Spännande med renovering! Har ni nyligen flyttat in? :)
Svar på tråden Fler som startar bebisverkstaden i juni-16