• frokenkorrekt

Är du med i facket?

Är du med i ett fackförbund (oavsett a-kassa nu). 

Motivera varför, varför inte. 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är du med i facket?
  • LaFontaine

Nej, absolut inte. Jag har varit, men större flathet hittar man bara hos hyresgästföreningen. 

• frokenkorrekt
    LaFontaine skrev 2016-04-11 15:01:00 följande:

Nej, absolut inte. Jag har varit, men större flathet hittar man bara hos hyresgästföreningen. 

Jag utgår ifrån att du själv bidrog till den flatheten då eller? Facket är ju medlemmarna!
  • LaFontaine
    frokenkorrekt skrev 2016-04-11 15:02:13 följande:
    Jag utgår ifrån att du själv bidrog till den flatheten då eller? Facket är ju medlemmarna!
    Nej, jag bidrog inte till den rättsliga hjälp jag eftersökte. Den kompetensen saknar jag själv. Det gjorde tyvärr de också.
  • frokenkorrekt
    LaFontaine skrev 2016-04-11 15:03:54 följande:
    Nej, jag bidrog inte till den rättsliga hjälp jag eftersökte. Den kompetensen saknar jag själv. Det gjorde tyvärr de också.
    Så du baserar ditt uttryck på en händelse? 
  • frokenkorrekt
    Gladskit skrev 2016-04-11 15:03:59 följande:

Nej absolut inte. Ser inget värde alls i det för egen del.

Egenföretagare?
  • Carambolan

Absolut. Både av solidariska skäl och för att det tidigare varit till stor nytta för mig.

• LaFontaine
    frokenkorrekt skrev 2016-04-11 15:07:26 följande:
    Så du baserar ditt uttryck på en händelse? 
    Nej, jag baserar den på all min kontakt, egna intryck samt andras berättelser. För min del finns inget värde i att vara med i facket. Behöver jag assistans söker jag den externt - till betydligt bättre kvalitet. 
  • frokenkorrekt
    LaFontaine skrev 2016-04-11 15:10:36 följande:
    Nej, jag baserar den på all min kontakt, egna intryck samt andras berättelser. För min del finns inget värde i att vara med i facket. Behöver jag assistans söker jag den externt - till betydligt bättre kvalitet. 
    Ok. 
  • sextiotalist

Ja, i Sveriges Ingenjörer, som för övrigt har, tillsammans med Unionen, varslat om strejk, så flata är de inte här i varje fall.
    Jag vet också att de har hjälpt enskilda medlemmar vid konflikt med arbetsgivaren flera gånger.

Svar på tråden Är du med i facket?