Anonym (Eva) skrev 2016-04-13 15:40:47 följande:
De som ringer är faktiskt främst de som inte ens ansöker... De tror att det ska fungera att ringa och sälja in sig (alltså att de får komma på intervju genom att inte ansöka utan endast ringa - helst helt utan utbildning och meriter). Det gör det inte. Det är väldigt olika hur många som söker; för en tjänst jag hade ute var det ca 100 sökande, för en annan ca 20.
Ring gärna om du har vettiga frågor! Sådant som står i annonsen är inte vettiga frågor. Har jag sagt att jag hör av mig när allt är klart, lita på att jag gör det då
Hur menar du att jag ska berätta mer om hur jag tänker och jobbar? Utveckla vad du menar - utan att kapa ts tråd

Jag är mycket nöjd med det svaret, tack så mycket att du tog dig tid. En fråga till bara; vilken bransch/branscher jobbar du mot?
Kjell2 skrev 2016-04-13 15:56:32 följande:
Saker som man inte ska fråga:
Det som står i annonsen
Det som enkelt går att hitta på hemsidan
Det som som sas under intervjun
Saker man borde ha frågat eller sagt under intervjun
Det är enklare att hamna underst i högen än överst med frågor efter sista ansökningsdag eller efter intervjun. Ska man ringa så gör det innan ansökans skickas in så att man kan kolla upp saken som är oklart och anpassa ansökan och förbereda intervju.
Jag har rekryterat en hel del och blir mest trött på kandidater när det är uppenbart att de bara ringer för ringandets skull.
Good stuff! Tack så mycket Kjell2. Samma fråga till dig; vilken bransch jobbar du mot?
Med detta överlåter jag tråden till TS igen och tackar för uppmärksamheten.