• Anonym (Frida)

Kappahls flicktrosor väcker ilska

Jag såg bilden först, innan jag läste texten, och trodde det hela spektaklet handlade om ett par för små shorts... Trosorna ifråga ska sitta tajt (lagom åtsittande) mot kroppen, med resår i midjan. Det är trosor, inga lösa, pösiga boxershorts. Min sons kalsonger och boxer sitter också tajt mot kroppen. De ska se ut så, och det är bekvämast (tycker många, både vuxna och barn ), när underbyxorna sitter mot kroppen och inte hänger lösa. Men jag spökar inte ut barnen i flera storlekar för stora kalsonger och lägger ut på Facebook och panikar och svär. Tycker själv också det är skönast med elastiska underkläder som sitter tajt mot kroppen, istället för stora pösiga trosor med häng. www.expressen.se/nyheter/emilias-30-ilska-mot-kappahl-at-helvete/

• Svar på tråden Kappahls flicktrosor väcker ilska
  • hallonhopp

Hänger inte med alls, KappAhls storlekar för både flickor och pojkar när det gäller underkläder är normala. Jag har koll på bägge för min dotter valde kalsonger med bilar på ena gången vi köpte där. Hon väger 18 kilo och är minst 102 cm (växer så det knakar just nu så jag vet inte om hon växt mer sedan i mätte sist) och har 98/104 utan problem. Jag gissar att till hösten har hon gått över helt till 110/116. Vem har trosor som sitter sådär? 

• Griseknoen35

Alltså ungen har ju på sig flera nummer förstora trosor... Undra hur morsans trosor sitter, hänger de också ned till knäna som en påse?

• Anonym (Men va f*n!)

Denna hysteri!
    Samma sak med den där kvinnan som endast kunde hitta en baddräkt i hennes storlek, samtidigt som det fanns typ 132 andra badkläder för normalbyggda. BRA, tycker jag! För man ska fan inte uppmuntra det osunda. Banta så du kommer i de normala storlekarna istället (det var en vuxen kvinna, alltså).

• Anonym (Frida)
    hallonhopp skrev 2016-04-19 20:58:28 följande:

Hänger inte med alls, KappAhls storlekar för både flickor och pojkar när det gäller underkläder är normala. Jag har koll på bägge för min dotter valde kalsonger med bilar på ena gången vi köpte där. Hon väger 18 kilo och är minst 102 cm (växer så det knakar just nu så jag vet inte om hon växt mer sedan i mätte sist) och har 98/104 utan problem. Jag gissar att till hösten har hon gått över helt till 110/116. Vem har trosor som sitter sådär? 

Ja, precis! Ingen har väl trosor som sitter så pösigt? Jag vill inte ha det, och min dotter föredrar också trosor som inte sitter som shorts, utan mer kroppsnära. Mina söners kalsonger /boxer sitter också tajt, och det ska de göra. Kappahl har inte konstigare modeller än någon annan butik.
  • Anonym (X)
    Anonym (Men va f*n!) skrev 2016-04-19 21:05:17 följande:

Denna hysteri!
    Samma sak med den där kvinnan som endast kunde hitta en baddräkt i hennes storlek, samtidigt som det fanns typ 132 andra badkläder för normalbyggda. BRA, tycker jag! För man ska fan inte uppmuntra det osunda. Banta så du kommer i de normala storlekarna istället (det var en vuxen kvinna, alltså).

Men är du sann, eller? Så överviktiga ska inte kunna bära kläder för att det uppmuntrar till något osunt? Ska de gå nakna eller?
  • Anonym (m)

Pinsamt att mamman inte fattar att flickans trosor är alldeles för stora.

• neverpreggo

Förstår inte heller, kan inte ungen ha storleken under? Sen att trosor/andra plagg varierar mellan modeller, så är det också för oss vuxna.

• Anonym (J)

Emilia är en attentionwhore , och hon ville synas i blaskorna.

Det är oftast anledningen till att WT kärringar gråter ut i oseriösa tidningar om olika skitsaker.

• cupcakemom

Det där känns ju vara helknäppt... Jätteobekvämt med för små trosor som korvar sig under kläderna...

• GHopper

Det hon är upprörd över är väl att trosorna sitter åt runt magen trots att de är flera storlekar för stora. De verkar vara anpassade för stor rumpa och smal midja. Därför sitter de åt i magen men som en hösäck över rumpan.

För övrigt har jag liknande erfarenheter av kappahls underkläder. Köpte trosor och kalsonger av exakt samma märke och storlek. Kalsongerna var 6-7 cm större i omkrets i midjan. Så vitt jag vet är inte 90 cm långa pojkar större än 90 cm långa flickor...

Svar på tråden Kappahls flicktrosor väcker ilska