• Anonym (Frida)

Kappahls flicktrosor väcker ilska

Jag såg bilden först, innan jag läste texten, och trodde det hela spektaklet handlade om ett par för små shorts... Trosorna ifråga ska sitta tajt (lagom åtsittande) mot kroppen, med resår i midjan. Det är trosor, inga lösa, pösiga boxershorts. Min sons kalsonger och boxer sitter också tajt mot kroppen. De ska se ut så, och det är bekvämast (tycker många, både vuxna och barn ), när underbyxorna sitter mot kroppen och inte hänger lösa. Men jag spökar inte ut barnen i flera storlekar för stora kalsonger och lägger ut på Facebook och panikar och svär. Tycker själv också det är skönast med elastiska underkläder som sitter tajt mot kroppen, istället för stora pösiga trosor med häng. www.expressen.se/nyheter/emilias-30-ilska-mot-kappahl-at-helvete/

• Svar på tråden Kappahls flicktrosor väcker ilska
  • Anonym (Frida)
    Anonym (Men va f*n!) skrev 2016-04-19 21:05:17 följande:

Denna hysteri!

Samma sak med den där kvinnan som endast kunde hitta en baddräkt i hennes storlek, samtidigt som det fanns typ 132 andra badkläder för normalbyggda. BRA, tycker jag! För man ska fan inte uppmuntra det osunda. Banta så du kommer i de normala storlekarna istället (det var en vuxen kvinna, alltså).

Detta handlar dock inte riktigt om barnet i fråga är normalbyggd eller inte (hon ser ut att vara fullkomligt normal!) , utan att en mamma klär sitt barn i på tok för stora trosor, och tror att standarden på trosor (kalsonger också, för all del ) är häng och pös.
  • elyse

Undrar vad flickan har för plagg över dessa shortsliknande trosor.

• Anonym (m)
    GHopper skrev 2016-04-19 21:22:41 följande:
    Det hon är upprörd över är väl att trosorna sitter åt runt magen trots att de är flera storlekar för stora. De verkar vara anpassade för stor rumpa och smal midja. Därför sitter de åt i magen men som en hösäck över rumpan.

För övrigt har jag liknande erfarenheter av kappahls underkläder. Köpte trosor och kalsonger av exakt samma märke och storlek. Kalsongerna var 6-7 cm större i omkrets i midjan. Så vitt jag vet är inte 90 cm långa pojkar större än 90 cm långa flickor...
    Nja, KappAhl säger ju att resåret är riktigt elastiskt. Sannolikt passar flickan bra i sin egen storlek utan att de sitter åt för mycket i midjan.
  • Anonym (Årets dummaste mamma)

Hon kvalar in till titeln årets dummaste mamma. Vem fan har löst sittande trosor? Hur dum får man bli? Sen att hon har problem med att tröjor med bilar tryckta på tröjorna ligger på killavdelningen får hon nog gå till en terapeut och bearbeta. Flickor har varit flickor sen urminnes tider. Vill hennes flickor ha bilar på tröjan får hon nog masa sig till killavdelningen.

• Anonym (Årets dummaste mamma)
    Anonym (X) skrev 2016-04-19 21:16:25 följande:

Men är du sann, eller? Så överviktiga ska inte kunna bära kläder för att det uppmuntrar till något osunt? Ska de gå nakna eller?

De får väl sy själva? Det är ingen mänsklig rättighet att privata butiker ska sälja baddräkter i extra stora storlekar.
  • cosinus
    GHopper skrev 2016-04-19 21:22:41 följande:

Det hon är upprörd över är väl att trosorna sitter åt runt magen trots att de är flera storlekar för stora. De verkar vara anpassade för stor rumpa och smal midja. Därför sitter de åt i magen men som en hösäck över rumpan.

För övrigt har jag liknande erfarenheter av kappahls underkläder. Köpte trosor och kalsonger av exakt samma märke och storlek. Kalsongerna var 6-7 cm större i omkrets i midjan. Så vitt jag vet är inte 90 cm långa pojkar större än 90 cm långa flickor...

Kan iaf konstatera att KappAhls boxerkalsonger och boxer(eller om det räknas som hipsters)trosor (båda bodyzone) iaf är exakt lika stora i resåren i midjan i strl 122/128.

Inser också att det är dags att känna sig rejält kränkt över att min 8-åring ff har sina kalsonger i strl 86/92 och 12-åringen ff har 122/128 fast hon är närmare 150 cm lång :)

Barn är olika, olika modeller passar olika bra på olika rumpor. Äldsta dottern har alltid gillat hipstersmodeller, yngsta dottern vill inte veta av de trosorna. Hon vill ha klassisk skärning a la tai-trosa. Just när det gäller trosor/kalsonger är det dessutom ett icke-problem om de avviker på bredden från sin längd eftersom det bara är att gå ner/upp i storlek tills de sitter bra.
  • mammalovis

Min äldsta är normalviktig och KappAhls trosor i 4-pack fungerar alldeles ypperligt till henne. Vi får väl se om hon snart behöver byta storlek, för än har jag inte köpt några i 122/128.

Trosorna på bilden är ju alldeles för stora, då får väl ungen ha boxerkalsonger i så fall. Sedan kan ju ett knubbigare barn behöva gå upp en storlek. Min bonusdotter behöver alltid prova kläder. Hon är 11 år, men behöver oftast 170 för viddens skull, längdmässigt ligger hon flera decimeter under. Så visst tjejmodet är väl lite tajtare i modellerna.

• Anonym (Men va f*n!)
    Anonym (X) skrev 2016-04-19 21:16:25 följande:
    Men är du sann, eller? Så överviktiga ska inte kunna bära kläder för att det uppmuntrar till något osunt? Ska de gå nakna eller?
    "Banta eller dö", hetter ett TV-program för några år sedan.
  • Anonym (hm)

Herregud ser ut som shorts och varför låter Expeessen henne ens synas i media

• LillaLoppi
    mammalovis skrev 2016-04-19 22:08:47 följande:

Min äldsta är normalviktig och KappAhls trosor i 4-pack fungerar alldeles ypperligt till henne. Vi får väl se om hon snart behöver byta storlek, för än har jag inte köpt några i 122/128.

Trosorna på bilden är ju alldeles för stora, då får väl ungen ha boxerkalsonger i så fall. Sedan kan ju ett knubbigare barn behöva gå upp en storlek. Min bonusdotter behöver alltid prova kläder. Hon är 11 år, men behöver oftast 170 för viddens skull, längdmässigt ligger hon flera decimeter under. Så visst tjejmodet är väl lite tajtare i modellerna.

Fast, vänta nu. Jag kan ha barnbyxor, 152 cl, som passar på vidden (men de blir för korta på längden). Då är jag ändå vuxen (165 cm, 50 kg).
Svar på tråden Kappahls flicktrosor väcker ilska