• Anonym (Frida)

Kappahls flicktrosor väcker ilska

Jag såg bilden först, innan jag läste texten, och trodde det hela spektaklet handlade om ett par för små shorts... Trosorna ifråga ska sitta tajt (lagom åtsittande) mot kroppen, med resår i midjan. Det är trosor, inga lösa, pösiga boxershorts. Min sons kalsonger och boxer sitter också tajt mot kroppen. De ska se ut så, och det är bekvämast (tycker många, både vuxna och barn ), när underbyxorna sitter mot kroppen och inte hänger lösa. Men jag spökar inte ut barnen i flera storlekar för stora kalsonger och lägger ut på Facebook och panikar och svär. Tycker själv också det är skönast med elastiska underkläder som sitter tajt mot kroppen, istället för stora pösiga trosor med häng. www.expressen.se/nyheter/emilias-30-ilska-mot-kappahl-at-helvete/

• Svar på tråden Kappahls flicktrosor väcker ilska
  • Duckan

Jag fattar ingenting, trosorna på bilden är ju för stora för barnet?!
    Det var ett stort problem när dottern blev blöjfri, varenda trosa var för stor på henne. Hade jag köpt så stora som bilden visar hade de kasat ner till knäna på henne.
    Folk hittar då konstiga anledningar att gnälla på saker.

• Anonym (Storlek 36 och D)

Tänk om jag skulle gå ut i media och klaga varje gång jag testade kläder som satt illa. Det är fruktansvärt svårt att hitta underkläder som sitter bra. Vart tog alla bra trosor vägen som fanns när jag växte upp?

• hallonhopp

Alltså, resåren på trosor varken till barn eller vuxna är ju lika stor som själva midjan på personen. Resåren töjs ju ut när man tar på den och ofta är det inte ens så stor skillnad på midjeresåren som det andra. Jag drar L själv och har ändå ett par trosor jag råkade köpa fel av som är storlek S. Jag kan ha dem ändå pga att det är en töjbar modell och en som inte är tänkt att sitta väldigt lågt utan det finns plats för min stora rumpa. Midjeresåren är något tajtare än i mina i rätt storlek men inte så det är obekvämt. Min dotter växer ur trosor främst i att de blir för små för rumpa och snippa, inte för att resåren är för tajt, alltså ungefär samma som jag försökte illustrera med exemplet med mig själv.

• Anonym (Frida)
    Furienna skrev 2016-04-20 09:03:08 följande:

Jag tycker då inte att det ser ut som att den modellen ska sitta så tajt. Det är ju boxers, och inte vanliga trosor.

Jo, jag har sett de trosorna i butiken, visst är det boxertrosor, men inte boxershorts. De ska sitta tajt och inte pösigt. Samma sak med mina killars boxer kalsonger.
  • Lussekatta

Så löjligt! Min dotter skulle inte vilja ha trosor som sitter så där löst som på hennes dotter. Aldrig. Hon hade direkt bytt till ett par lite tightare.

• Duckan

Lussekatta, tror inte att någon vill ha så lösa trosor. Känns som att hon söker efter något som inte finns här eller så har hon helt missförstått hur trosor ska sitta för komfortens skull.

• Anonym (J)
    Anonym (Men va f*n!) skrev 2016-04-19 22:50:29 följande:

Hittade hennes patetiska inlägg på FB. Länkade denna tråd.

Mohaha!

Haha. Hennes liv värkar jobbigt. Hon fick säkert nobben från alla dokusåpor och nu blir hon utskrattad också.
  • Anonym (K)
    Anonym (J) skrev 2016-04-20 15:03:18 följande:

Haha. Hennes liv värkar jobbigt. Hon fick säkert nobben från alla dokusåpor och nu blir hon utskrattad också.

Verkar.
  • Anonym (lisa)

Jävla gnällkärring. Och fattar inte varför expressen skriver en artikel om det.

Skulle tippa på att trosorna är tänkta att vara åtsittande och inte pösiga. De skulle säkert sitta tajt som tänkt på ett barn som är 110-116cm långt.

Inget fel med att köpa lösa kläder till sina barn men vill man göra det får man ofta gå upp någon storlek.

• Anonym (74152)
    Anonym (Frida) skrev 2016-04-19 21:09:50 följande:
    Ja, precis! Ingen har väl trosor som sitter så pösigt? Jag vill inte ha det, och min dotter föredrar också trosor som inte sitter som shorts, utan mer kroppsnära. Mina söners kalsonger /boxer sitter också tajt, och det ska de göra. Kappahl har inte konstigare modeller än någon annan butik.
    Mamman menar väl att för att trosorna ska sitta bra i midjan måste hon gå upp så mycket i storlek, och då blir ju trosorna pösiga.

Men alla med vett fattar ju att resåren lär sitta bra på mindre storlekar också. Kappahls svar var helt i sin ordning.
Svar på tråden Kappahls flicktrosor väcker ilska