• mkess

BF Januari 2017

tuuli skrev 2016-07-02 21:06:22 följande:

Jag tror att jag har fått foglossning redan. Det är bara vecka 11+5 och det känns som om någon sparkat mig på blygdbenet. Inte ont i livmodern alltså, utan i benet. Rätt störigt faktiskt. Det kändes så konstigt att jag var tvungen att söka på det. 

Dessutom, ska man inte sluta må illa nu snart? Jag mår fortfarande grymt illa på eftermiddagarna och kvällarna, så då vill jag aldrig göra något. Mina kompisar som jag inte sagt något till börjar tro att jag undviker dem. Vill egentligen få resultatet från NIPT först innan vi säger något. 

Hur mår ni andra? 

Jag är i v13+6 och mår fortfarande illa och spyr de flesta dagar, så det är nog inte ovanligt att det hänger i ett tag till, tyvärr! När får ni nipt-resultatet?
  • mkess
    Enlängtan skrev 2016e-07-10 10:11:54 följande:

I vilken vecka har ni bokat tid för RUL? Har ju själv ännu inte skrivit in mig på MVC än men börjar fundera på om jag kanske ska ringa oech ordna tid för RUL snart (går in i vecka 12 imorgon så 10+6 idag).

Tänkte skriva in mig när semestern är slut :) men det är ju nån vecka kvar än.

Här bokar man tid efter att man gjort kub/dateringsultraljud och fått sitt BF, jag gjorde i v13+4 och det var inga problem att få tid för rul.
  • mkess
    Kmora skrev 2016-08-07 09:10:03 följande:

Nyss när jag vaknade och gick på toaletten var det rejält med blod på pappret när jag torkade mig. Rött färskt blod. Inget i trosan så det "rinner" inte. Och jag vet att blod ser mer ut än vad det är. Jag är i v19 (v18+5).

Ringde 1177 och de sade att jag ska avvakta en dag och kontakta MVC i morgon. Är på Gotland nu och åker hem imorgon. Så lär ju inte få någon tid när jag är ute och reser...och på tisdag RUL. Är sjukt orolig och vill bara gråta. Men vi är hos mina föräldrar och vi kan inte prata om svåra eller jobbiga saker. Och jag är fly förbannad på mannen för en sak från igår. Men vi får ändå ingen tid för oss själva i detta trånga hus. Ursäkta mitt svammel men jag är väldigt orolig. Har aldrig haft en blödning under graviditet. Aldrig med mitt första barn och aldrig under denna graviditet.

Fattar att det känns förjävligt, blod vill man ju aldrig se när man är gravid liksom, trots att det är väldigt vanligt utan att betyda missfall. Känner du bebisen eller har en doppler? Så du i alla fall slipper oroa dig för det. Lovar att det bara är ett blodkärl eller livmodertappen som jäklas!
  • mkess
    Kmora skrev 2016-08-09 13:59:59 följande:

RUL avklarat! Och allt var bra! Så himla himla skönt! Envis liten tjej som ligger i min mage <3 (ville inte visa det som skulle kontrolleras haha)

Jag har moderkakan i framkant, precis som med min grabb, så därför känner jag inte så mycket rörelser. Moderkakan ligger dock ganska långt ner så jag ska göra tillväxtultraljud för att kolla om den fortfarande blockar eller om den rört sig uppåt när livmodern växer. Ligger den kvar blir det planerat kejsarsnitt.

Sedan kunde barnmorskan se att jag haft en blödning i moderkakan så det kan förklara det i söndags. Men det var ingen fara sade hon.

Och angående BF så är det KUB som sätter BF. Så var det inte för tre år sedan med grabben, men det betyder att jag har 3 jan istället för 2 jan :) blir spännande att se vilket år hon kommer ut ;)

Grattis! Härligt att allting såg bra ut! Var det för att moderkakan ligger så långt ner som det blödde då också?

Jag har bf 1 januari, så blir ett minst sagt spännande nyårsfirande här med!
  • mkess

Vi har rul imorgon, ångesten är total inför det efter tre missfall förra året. :S

Har redan gjort fyra stycken ultraljud denna graviditet, men är så van vid dåliga besked från missfallen att det känns osannolikt att även detta ul kommer se bra ut. Är i v20+3 redan och känner i alla fall bebisen en massa så lever gör den, men då funderar man ju istället på vad annars som är fel...

• mkess
    Tack tjejer! Det såg faktiskt bra ut på RUL igår, så nu har vi vågat inhandla en mössa till bebisen.

Sambon vill inte veta kön och jag avlider av nyfikenhet här hemma, men visst ser det liiite ut som en tjej?!
  • mkess
    fernandasmamma skrev 2016-08-19 10:44:56 följande:
    Åh vad bra att allt såg bra ut på rul
    Jag har rul den 29/8, känns som en evighet, och går och oroar mig då jag inte känt direkt några rörelser mest lite fladder, men flera som frågat om jag är gravid senaste dagarna så magen borde ju växt iallafall
    Är så orolig att den inte ska leva när vi går på rul..
    Har du känt mycket rörelser innan rul?
    Vissa känner ju absolut ingenting trots att bebisen fullkomligt lever rövare där inne, så tror inte du behöver oroa dig, speciellt inte när du känt fladder! Kan ju också vara så att denna bebis är en latkorv helt enkelt, våran dotter låg mest och slappade i magen när jag var gravid med henne.
  • mkess
    Oviss01 skrev 2016-08-19 21:24:51 följande:
    Åh så söt, ser precis ut som vår ena tjej, hon var också på väg in med tummen i munnen

Jag vet inte om jag hade klarat att inte få veta vad det är för kön.. eller, det vore ju mycket mer spännande förstås, men kan man få veta så måste jag hehe.
    Haha, ja! Som trillingar ju.

Nä, fattar inte hur sambon fungerar som inte vill veta?! Är ju spännande nog att få en till bebis tycker jag! Räcker med att fundera på hur den kommer se ut och om den är frisk. Men vi har tul både i v29 och v35 så kommer vara som en hök på snoppjakt då.
  • mkess
    trullsa skrev 2016-08-30 20:35:43 följande:

Någon av er som börjat fundera på barnvagn? Eller har ni kanske redan köpt en?. Vad för barnvagn drömmer ni om. Och någon som har bra erfarenhet och vill dela med sig?

Jag är jätte sugen på en vagn med mindre hjul fram.. tycker dom är snygga och bekväma att köra (har ingen själv men en väninna har som jag testat)

Ja! Här blir det en Bugaboo Buffalo classic i grått, tänkte beställa i oktober/november. Trodde aldrig någonsin att vi skulle spendera en halv månadslön på vagn, men har blivit jättepetig efter katastrofvagnen vi hade till dottern där typ allt gått sönder eller rostat ihop.

Vilka märken har du kikat på?
Svar på tråden BF Januari 2017