fernandasmamma skrev 2016-12-21 12:06:31 följande:
Jag var på ett möte med Aurora..
Hon var jättebra att prata med, vi gick igenom journalen från dotterns förlossning och det kändes bra..
Men vissa saker har jag inget minne av alls...
Vi pratade även om läkaren som gjorde att jag fick en dålig upplevelse och att han var totalt empatilös..
Hon visste exakt vem han är, men som tur är så jobbar han inte kvar på förlossningen så..
Han är iallafall känd för att inte vara en människoperson direkt..
Jag frågade henne om möjligheten att få snitt då jag är livrädd för att det ska dra ut på tiden och att jag vill absolut inte behöva få hjälp med sugklocka..
Men det var liksom inget att diskutera ens..
Jag kände inte att jag behövde gå dit igen, men fick hennes mailadress ifall jag skulle ångra mig..
Men hon skrev ner mina önskemål om att drar det ut på tiden så får dom göra snitt då jag absolut vägrar sugklocka, så får vi se om dom på förlossningen läser det..
Så det känns lite jobbigt att man inte har rätt att bestämma själv hur man vill ha det, och jag är rädd för att man inte kommer tas på allvar..
Och när jag var hos min bm sist så låg bebisen på snedden fortfarande, och hon har bokat in en tid för vändningsförsök den 2/1 ifall den inte har vänt sig med huvudet neråt när jag ska dit nästa gång den 30/12..

Så tack liksom, ännu en sak att oroa sig över.
Läste en del om vändningsförsök och det lät inte som något jag vill gå igenom, men tydligen kan dom inte tvinga en till det..
Läste också att navelsträngen kan lossna och att moderkakan kan lossna, så man får ha med sig grejer ifall dom skulle behöva göra ett snitt..
Och 60 % av vändningsförsöken lyckas, resten misslyckas..
Ursäkta nu blev det långt inlägg med en massa gnäll

Gör som jag och avboka vändningsförsöket tycker jag! Bästa sättet för dig att få snitt beviljat med ju.

Här säger de att endast 50% av vändningsförsöken lyckas, och då antar jag att de inte ens tagit med i beräkningarna de bebisarna som sedan vänder sig med huvudet uppåt igen eller de som råkar ut för komplikationer när de kommit hem.