Oviss01 skrev 2016-12-09 21:09:32 följande:
hehe, jag är döv på mitt ena öra så jag klarar mig oftast bra från att väcka mig själv ändå. Försöker sova på rätt öra

haha dregel känner jag också igen...trevligt med blöt kudde!
Måste väl säga att UL gick bra.. även om vi blev lite besvikna. Vi var inställda på att det skulle bli igångsättning nästa vecka, då de sist såg att minsta tjejen började tycka det var jobbigt. Men nu mådde båda finfint, så istället bokades tillväxtultraljud in på fredag... och då bestämmer vi också datum för igångsättning. De ska ut senast i vecka 38 när man bär tvillingar, dvs julveckan..
Självklart är vi jätteglada att båda mår bra, men vi hade liksom ställt in oss på att nästa vecka är det dags. Och julveckan, ja inte så jättekul kanske... men självklart vill vi göra det som är bäst för tjejerna.
Men lite hoppas vi på att det drar igång av sig självt innan. Har en del sammandragningar nu i alla fall!
"Vad skönt!" höll jag på att säga, men det är väl inte direkt rätt ordval ens i detta sammanhang.
Förstår att ni blev besvikna! Klart man vill att bebisarna ska få så mycket tid som möjligt därinne men samtidigt vill man ju träffa dem helst igår. Sen är väl julveckan ungefär den enda vecka på året man kanske inte vill fira födelsedag om man får välja... men det blir bra ändå, det blir det alltid!

Kmora skrev 2016-12-10 15:22:37 följande:
Haha, vilka envisa bebisar vi har ;) jag har en del "fostervatten-pölar" men det är inte lika mycket fostervatten som med grabben för då sade de på varje ultraljud att jag hade mycket. Inom normalspannet men mycket.
Förstår verkligen inte hur hon ligger i magen när man känner sparkar/kraftiga rörelser både neråt och uppåt samtidigt..haha.
Jag är extremt opepp på vändningsförsök och vill inte ens fundera över att föda i säte. Så jag väljer högst troligt kejsarsnitt om hon inte vill ligga rätt. Jag är egentligen inte alls sugen på en till vaginal förlossning. Borde förmodligen ha gått samtal men inte pallat ta upp det typ...jaja. Å andra sidan vet jag ju verkligen allt det underbara som väntar med en till bebis så jag kanske har lättare att hitta en ljusglimt i andra änden ;)
Haha! Hon kanske är en incomplete breech eller vad det nu heter, när de ligger med ett ben uppåt och det andra benet neråt?!
Ojdå! Gissar att första förlossningen inte var en speciellt bra upplevelse? Men då kanske man får hoppas att hon faktiskt ligger i säte då så du får ett snitt.

Jag har läst en massa och gått från att vara livrädd till att faktiskt tycka det låter helt okej, de flesta verkar tycka planerat snitt har varit en lugn och fin upplevelse, en del verkar dessutom åkt hem redan efter 24h! Här där jag bor så finns det inget flådigt BB-hotell utan man delar rum med fem andra och ens partner får därför inte stanna över natten, vill därför hem på brinnande momangen efter ungen fötts.
Ivana1988 skrev 2016-12-12 07:52:22 följande:
GRATTIS!!!!
mkess skrev 2016-12-09 20:39:34 följande:
Fränt att du hade rätt!

Har också kollat på belly mapping men förstod 0 här med.. testat igen nu?Haha, jaaag! Snarkar också så jag väcker mig själv. Sover numera med öronproppar. Dreglar en massa med helt plötsligt! Stackars sambo.
Hur gick det på ditt UL?

ja nu kollade jag igen och det stammer faktist för mig... ben på höger sida, rumpan uppe, rygg på vänster där hon hörde hjärtat... det börjar verkligen kännas och alla kommenterar Oj du ska nog föda snart va...så trött på det!
Vi hade precis en städare på jobber som sa till mig .. Oj gravid, det måste man försöka se positivt på för det var väl inte planerat va - men jag ser att du blivit tjockare... jådå---en tjock gammal gubbe! blev så förbannad!:D
Jag har blivit så sjuk nu! låg I 4 dagar förkyld och är åter på jobbet nu... sist tog det 4 veckor för mig att bli av med det (då var jag I v14),,, känns inte som att jag har tid för det nu I v35:((
Har också försökt kolla igen men jag tycker hon flyttar sig hela tiden, igår kände jag två(??!) ryggar och nu är det typ ett knä där hennes huvud brukade vara. Kanske får slita fram dopplern och försöka hitta hjärtljudet då!
Haha va?!? Alltså. Ska man skratta eller gråta? Vilken jävla kommentar. Det var nog den värsta jag hört hittills!
Hoppas du blir frisk snabbare denna gång!