angelikkaj skrev 2016-12-06 07:04:49 följande:
Varberg skall ju vara väldigt poppis. Gbg vet ja inte hur de är i. Här hade det blivit Varberg om jag inte skulle snittas, så nu får det bli Borås.
Här är sömnen rubbad som bara den! Kissar ofta på nätterna,svårt att somna om igen. Väldigt lättväckt. Har också katter som är ett halvår gamla å de kan sätta fart och leka när sambon åker till jobbet vid 5. Så här blir det ofta att jag sover på dagarna.
Tycker också det känns skönt att känna sparkar även om en del gör jäkligt ont.
Ni som inte är gifta, skriver ni på papper om faderskapet innan förlossningen? Jag tänkte ringa å boka tid å få det gjort innan. Trodde inte först man kunde göra det innan å sen inte att de spelade så stor roll. Men bm sa att om inte sambon skrivit på innan å det händer något på förlossningen så får inte han ta ställning till saker å ting.
Idag blir det bm besök. Hoppas mitt järnvärde ser bra ut.
Ja Varberg har jag hört mycket bra om..
Men sambon vågar inte åka dit, han är rädd att vi inte ska hinna..
Tar 1 1/2 timme för oss dit medans Östra är 15 minuter bort..
Mölndal tar 20-25 minuter..
I Göteborg är Östra dom som har bäst resurser, och dom har mest familjerum så pappan får alltid stanna, det känns ju bra. Hade inte känts bra om sambon får åka hem..
Jag är också lättväckt, men kan som tur är somna om rätt lätt igen.
Jag jobbar fortfarande, annars hade jag nog sovit längre än till 09.15 som jag gör nu.. Det är tur att jag inte börjar typ kl 7 på morgonen det hade jag inte pallat, hade säkert försovit mig varje dag då..
När min dotter föddes så skrev vi på om faderskap och gemensam vårdnad när hon var någon vecka eller två gammal..
Jag hade ingen aning att man kunde fylla i det innan, men fick reda på det av en kompis att man kunde göra det.
Jag har pratat med sambon om det, men han har inte bokat någon tid ännu, så blir väl att vi gör det efteråt.
Men vad är det pappan inte får ta ställning till då på förlossningen om han inte står som pappa?