BF Januari 2017
Undrar vad man ska ha i vagnen? Alltså en Åkpåse då, men något mer? Madrass, kudde? Jag kan ju inget sånt tyvärr..
Hur går det för er med besök hos barnmorskorna?
Jag har två besök bokade, ett om två veckor och sen ett i vecka 37. Avskyr besöken då de tar blodprov varje gång vilket jag hatar. Alla värden har dock vart bra hittills och min BM sa att blodprovet nu dessa två besök kan man välja att tacka nej till. Jag är så rädd för stick och blod att jag funderar på att tacka nej. Sist de stack i fingret mådde jag illa hela eftermiddan och hyperventilerade. Fattar inte hur något så litet kan skrämma vettet ur mig.
En sak jag inte fattar är att jag inte fått lämna urinprov, inte ett enda förutom det vid inskrivningen. Glömmer alltid att fråga om jag ska lämna då jag är så nervös inför blodprovet. Har ni fått lämna urinprov?
Vi har även en föräldrakurs inbokat första december och det ska bli spännande!
hur går det för er annars? Njuter ni eller börjar det bli jobbigt?
Jag känner att fram tills v29 var det lugnt o sedan blev det bara tugnt, lite foglossning på gång, ont I ryggen, orkar inte så mycket längre och nu är det svårt att somna för barnet är helt vilt på nätterna .. 10 veckor kvar.. man får se vad som hander med *jag ska jobba fram tills BF* då haha
Hej! Kan man vara med här? Väntar tredje barnet, BF 12/1 :) Har en son på 12 år och en dotter på 7 år :)
Hej! Kan man gå med här? Har bf den 16 januari med första barnet och är 20 år :D
Jag njuter inte alls av detta haha
Spydde dom första 9 veckorna och en vecka efter jag slutade spy började foglossningen och i vecka 16 började sammandragningarna som har blivit hemska nu dom sista veckorna så jag kan varken sitta,sova, stå eller ligga utan att få en :/
Så jag har varit sjukskriven nästan hela graviditeten och nu börjar min livmodertapp ge upp så blir läkarbesök typ varannan vecka :/
Nä nu vill jag bara att han ska komma ut så man kan bli lite människa igen :p
Försökte 2 ggr att skriva inlägg, men de försvann..
iaf, jag tycker att den här graviditeten går superfort och snart är det jul med alla förberedelser inför det och sen vips är det januari och dags att föda
Jag kommer troligen att få igångsättning pga tidigare snabba förlossningar varav den senaste var en störtförlossning.
Jag vill ju helst inte föda hemma eller i bilen och det skulle va trevligt att hinna få nån smärtlindring för omväxlings skull. Den störtförlossningen var det absolut värsta som jag varit med om och är en stor anledning att det gått så många år innan vi vågade oss på en trea..