Inlägg från: fernandasmamma |Visa alla inlägg
  • fernandasmamma

BF Januari 2017

Bio skrev 2016-05-23 21:28:47 följande:

Blääää fick mf i v 7+4, så surt när vi har försökt få syskon i mer än två år, det här är andra missfallet på den tiden. Tur att vi åtminstone har en liten solstråle men nu börjar jag tvivla på om han nånsin ska få ett syskon som är hyfsat nära i ålder. :'( Önskar er andra lycka till.

Nej vad tråkigt.. beklagar verkligen..
    Hoppas det tar sig snart igen , och att nästa knodd vill stanna kvar <3
    Kram
  • fernandasmamma
    Bäbiiiis skrev 2016-06-27 14:34:49 följande:

Hej! Det bli inte januaribebis för mig. Vid ultraljudet för kub idag fick vi se ett foster som endast var stort som i v 9 trots att det borde vara v 12. Dessutom hittades inga hjärtslag. Lycka till alla ni andra!

Åh fy beklagar verkligen

Jag var med om ett ma i December, det var hemskt, man kände ju sig lurad av sin egen kropp som inte hade fattat

Skickar kramar och omtanke <3

• fernandasmamma
    Mammawilma skrev 2016-06-30 06:03:07 följande:

Hej! Jag är en väldigt ung mamma! Är i vecka 13, jag har BF i januari, finns det någon/några fler unga eller någon snäll själ som kan lugna mig lite, jag är så himla nervös att inte klara av detta, men jag vill så himla mycket!

Hej grattis till graviditeten..
      Jag var 19 när min dotter föddes.. Hur gammal är du? Att vara nervös är helt normalt, det är man nog oavsett ålder.. Men man klarar av det även som ung, man blir en precis lika bra mamma ändå <3 Jag hade mycket stöd av min familj och dotterns pappas familj, fick mycket råd och hjälp så det är ju bra om du har det.. Kram

• fernandasmamma
    Mammawilma skrev 2016-06-30 10:30:12 följande:
    Tack för ditt svar! Jag är 17 år gammal, jag fyller 18 i augusti. Mina föräldrar är väldigt skeptiska till detta, och vill helst att jag tar bort, men det finns inte på kartan att jag gör abort. Min pojkväns mamma och låtsaspappa är däremot väldigt emot abort och är därför mer beredda på att stötta! Så stöd har jag, en nackdel är att det känns så himla dåligt att prata om graviditeten med mina föräldrar :'( usch! Jag längtar efter att få se det mirakel som finns i min mage!
    Mina föräldrar var väldigt besvikna och oroliga till en början och ville nog egentligen att jag gjorde abort men det fanns inte på kartan som ett alternativ för mig heller, men det blev bättre längre fram.. Nu 13 år senare så har mina föräldrar och min dotter väldigt bra kontakt.. Eller ja dom har haft det hela tiden och hjälpt till väldigt mycket..
    Men din pojkväns föräldrar är dom stöttande enbart för dom ogillar abort?
    Det som tuuli skrev var väldigt bra tycker jag ..
    Kram

• fernandasmamma

Konstig fråga kanske men någon mer som får ont när du böjer dig ner för att plocka upp något från golvet? Fick det förut o det kändes rätt obehagligt. Det gjorde ont i livmodern alltså neråt..

• fernandasmamma

Funderade på om det kunde vara det men hade inte så min förra graviditet så vet inte hur det känns.. Men känt samma när jag reser mig upp snabbt

Tack för ditt svar

• fernandasmamma
    Kmora skrev 2016-07-08 16:47:16 följande:
    Ja, det får jag också tyvärr. Började redan typ v9-10, men med förra barnet så hade jag inte sånt förrän magen var stor i typ v28 och framåt.
    Okej, så inget konstigt då alltså..
    Tack så mycket för ditt svar <3
  • fernandasmamma
    skaleq skrev 2016-07-10 00:55:49 följande:

Imorse när jag vaknade och låg ner i sängen så syntes det tydligt att det är någonting som växer i min mage (verkar föredra att ligga på min högersida..) :) Väldigt skönt att se då jag knappt har haft några symptom bortsett från trötthet. Är på 13+5 idag.

Hur går det för er? Har det börjat synas för er?

Jag är i vecka 12+5 men jag hade inte direkt en platt mage innan och lite lös hud så jag ser mycket större ut än vad jag egentligen borde tror jag
    Ännu större när jag har ätit mycket hehe.
    Men kan känna som en liten utbuktning längst ner på magen...
  • fernandasmamma
    Kmora skrev 2016-08-15 11:06:48 följande:

Hur går det för er? Fler som gjort RUL eller snart ska göra RUL? :)

Jag har tid den 29/8 för rul, längtar verkligen dit..
    Har gjort två privata ul innan så inte första gången vi ser bebisen..
    Detta är mitt andra barn, men jag tycker mest jag ser tjock ut, men fått frågan några gånger nu om jag är gravid så antar att det börjar se ut som en riktig bebismage
    Jag har känt lite fladder typ ibland på kvällarna vet inte om det är bebisen som rör sig eller om jag inbillar mig..
    Med första barnet kände jag sparkar långt efter rul tror jag.
    Är i vecka 19 idag.
    Någon som gjort rul i Göteborg som fått reda på könet?
    Jag vill inte veta då jag hellre får en överraskning vid födseln, men sambon vill veta.
  • fernandasmamma
    Ivana1988 skrev 2016-08-17 14:26:08 följande:

Jag såg att många med BF efter mig har börjat med att köpa grejer - vagnar, babyskydd osv... när planerar ni skaffa sådana grejer? :)

Jag har börjat kolla lite på Blocket & så på vagn, men tänker inte köpa sådant förrän kanske en månad innan..
    Jag är väl lite sådan att jag vill inte köpa saker för tidigt.. :-P
    När är du beräknad??
Svar på tråden BF Januari 2017