-
Vet inte om det är olika beroende på län men sen 2009 då jag gjorde mitt första KUB har det varit så och kan tillägga att det är barn nr 19 jag väntar så har lite erfarenhet även angående kön!Tre tvillingpar...Kmora skrev 2016-07-05 19:26:25 följande:Vet du när det ändrades? Eller är det olika rutiner i olika län? För ganska exakt tre år sedan sattes BF efter mitt RUL och ändrades inte vid mitt KUB. -
Hej i värmen!
Idag har jag varit och lyssnat på hjärtljud 140 slag/min v 17+3 då jag och min ena dotter råkade ut för en otäck bilolycka i torsdags-vi hade som tur var änglavakt en drogpåverkad körde över på fel sida lastbil väjde vi låg efter lastbilen såg ingenting klarade oss någorlunda bilen värre vi är så klart chockade mindre blessyrer men mitt RUL blir tidigare lagt med 10 dgr så den 1/8 blir det av.Ska bli så skönt att få återse bebisen vår efter vad som hänt och är väldigt tacksam över att vi hade turen på vår sida! -
Åh vad härligt för er.tuuli skrev 2016-07-26 21:56:40 följande:Jaaaaaaaa! Fick äntligen svar på NIPT ikväll och fostret har normal kromosomuppsättning! Vill sjukt gärna klicka på "visa kön"-knappen men har lovat vänta tills min sambo kommer hem senare. Iiiih! Jag är så himla lättad! ÄNTLIGEN efter en månads orolig väntan!
-
RUL igår- BF 2/1 allt var toppen kan det bli bättre?
Vad lyckligt lottad jag känner mig. -
Kmora-åh vad jobbigt för dig hoppas det inte är ngt allvarligt och att det ser bra ut på RUL.
Då borde man få en förklaring till blödningen. -
Mina sista barn är två tvillingpojkar födda juni 2015 och innan dom två har jag tvillingflickor födda nov 2013-du kommer klara det jättebra ska du se!thieese skrev 2016-08-07 20:24:23 följande:Hejsan! Slänger mig in här också, väntar vårt andra barn med bf 31 januari (eller 24 januari, lite oklart) Denna graviditet var helt oplanerad och vi kommer få ganska tätt mellan barnen, har även en son född juli 2015.
Är kul att läsa era andras inlägg som också ska få bebis i januari, själv är mitt störtsta "dilemma" hur det ska bli med två barn så tätt... men det löser sig väl :)
-
Kmora-skönt att RUL såg bra ut och en liten tös-vi ligger ju så lika och det var ju KUB som man sätter BF efter numera!
Jag har också moderkakan långt ner i och ska också tillbaka på UL i v 24 på SPECMVC denna graviditeten antagligen för min del eftersom sista tvillingpojkarna blev förlösta med snitt i v 33 i fjol.Jag blev ganska nedstämd och hoppas verkligen att det ändras framöver så jag kan få föda vaginalt då resterande av alla mina andra graviditeter har jag fött vaginalt och två hemförlossningar!Saknar också att inte känna fosterrörelserna har aldrig haft det så. -
Kmora-bägge hem förlossningarna var inte planerade utan gick fort det var -01 & -07!
Gick jättebra!
Min tredje son föddes i hissen på väg upp till Förlossningen år -92!!!
Så det har gått ganska fort för mig att föda barn men sista kejsarsnittet var ingen rolig upplevelse alls så vill så hemskt gärna få föda vaginalt men en dag i taget! -
Förutom att RUL är gjort har vi haft konfirmation i lördags sen var det som luften gick ur mig och nu är jag jätte förkyld är sällan sjuk men kombinationen gravid är ju ingen hit!Nåja det lär väl gå över nästa milstolpe MVC 5/9 sen SPECMVC/UL den 13/9!Kmora skrev 2016-08-15 11:06:48 följande:Hur går det för er? Fler som gjort RUL eller snart ska göra RUL? :)
-
Snusann-jag har väntat tvillingar/har tre tvillingpar tror du kan vara helt lugn angående huvudformen/olika storlek på dina väntande twins.
Jag har fått reda på kön redan vid KUB om det funnits goda möjligheter och v 14 är man helt säker på könen speciellt viktig diagnos angående tvillingar.
Vid RUL numera får man reda på kön om möjlighet finns.