Inlägg från: TyckOmMig |Visa alla inlägg
  • TyckOmMig

BF Januari 2017

niffesoj skrev 2016-08-21 12:27:10 följande:

En till som ska ha första barnet 2/1-17!

Var på RUL för snart två veckor sen och allt såg bra ut. Känner bebisen ganska mycket varje dag och även min sambo känner den! Så mysigt.

Igår köpte vi första kläderna också! Kändes nästan förbjudet haha, har inte vågat köpa nånting innan.

Hur mår ni som är ungefär samma vecka som jag?

Har samma BF som du men har varit/är väldigt förkyld i över en vecka nu.Extra trött antagligen av den anledningen och att bebisen växer rejält!
    Börjat känna liten lite mer nu men har moderkakan i framväggen denna gång efter snitt av tvillingar i fjol!
    Vad trevligt att du börjat shoppa åt liten vet du vad du väntar eller kör du neutralt?Funnit något speciellt du/ni fastnat för?
  • TyckOmMig
    Emmask skrev 2016-09-01 17:55:41 följande:
    Haha, ja du menar så. Oavsett vilket så tål de mycket. Det enda exemplet jag hört om, där en bebis blivit skadad i magen, är i samband med en bilolycka och det är ju extrema krafter.
    Precis-jag var med om en otäck bilolycka den 21/7 och var då i v 16+3 har moderkakan i framväggen med men tack och lov gick allt bra med bebisen i magen!
  • TyckOmMig

Uppdatering från mig-var på MVC igår gått in i v 24 och mätte magen lyssnade på hjärtljuden 150 slag/min och lite blodprover vägning smått & gott!
    Nästa vecka dags för nytt UL hos SPECMVC hoppas moderkakan förflyttat sig godkänt uppåt då så jag kan få föda vaginalt!

• TyckOmMig

Uppdatering från mig-var på SPEC MVC igår och UL visade att moderkakan tillåter att jag nu kan få föda vaginalt dock har jag mkt fostervatten och bebis är hela 3 v större just nu!!!!Återbesök om 4 v om jag inte får besvär sammandragningar innan.Bebis lär komma tidigare i varje fall antagligen!
    Vikt blodtryck urin bra i alla fall.
    Fick se jättetydligt och i 4D så söt!

• TyckOmMig

tuuli-4D blir bebis mer som en "lergubbe" ön svart-vit ser mer verklig ut...
    Min bebis vid den här tiden ska väga 680 gr min plutt har redan nått till 980...men tar också en dag i taget glädjs åt att allt så fint ut gjordes ju flödeskontroll mm så känner mig lugn!

• TyckOmMig
    angelikkaj skrev 2016-09-22 06:47:29 följande:

Har börjat kissa en hel del nu. Å framförallt på nätterna! Hade vart skönt att sova en hel natt utan att kissa flera gånger.

Någon mer som börjat göra det?

Har börjat bli rejält trött på dagarna igen också. Riktigt att ja känner att nä ja somnar här där jag sitter..

*2006,2010*MF v7 9april*+16Maj med BF 24jan-17*
    Har behövt kissa länge vanligt för att vara gravid är i v 26!
    Om du känner dig så pass trött är nog dina järndepåer låga.
  • TyckOmMig
    miinxs skrev 2016-09-29 14:19:56 följande:

Jag har en fråga till er som har barn sedan tidigare: är det bäst om babyn sover i samma rum som oss i början. Har börjat inreda barnkammaren lite smått och funderat på vart vi ska ha babyns säng. Känns som att det är säkrast om vi har den inne hos oss i vårt sovrum. Hur gjorde ni?

Jag har ju flest barn av er i denna tråd lite överkurs är det med tre tvillingpar och har alltid delar rum med bebis/bebisarna så länge jag ammat dock samsover jag inte hela tiden utan mest som spädbarn är lättstörd och jag behöver min sömn vänj bebis/bebisarna vid att sova/somna själv det har man igen framöver-ammat ca 9 mån med alla utom första barnet och runt året brukar mat och sovklockan sitta där och barnet/barnen har kunnat dela rum med något syskon!
  • TyckOmMig
    Oviss01 skrev 2016-10-06 18:36:46 följande:
    Jag är ju gravid med tvillingar (bf 3 jan). Har du tips ang sova/rutiner?
    Du menar när bebisarna fötts?
  • TyckOmMig
    angelikkaj skrev 2016-10-12 12:15:35 följande:

Ullared (Gekås) är bra skit

Vi har ca 30min dit så vi brukar tajma in att ta eftermiddagar där då det är lugnast med folk.

Men usch du ska inte föda nu men visst måste det kännas hemskt att drömma något sådant?

Har alla här tänkt att genomgå en vaginal förlossning?

Jag ska på samtal om 1.5 v om att försöka få bli snittad...

*2006,2010*MF v7 9april*+16Maj med BF 24jan-17*
    Åh tänk om man hade haft så nära till Gekås!
    Vi har minst 2 timmars körväg dit!

Angående snitt så hoppas jag verkligen på en vaginal förlossning denna sista graviditet då jag fött alla mina andra vaginalt utom tvillingpojkarna i fjol.
  • TyckOmMig

Uppdatering från mig-varit på SPEC MVC för koll av fostervatten som var mkt sist för drygt en månad sen och bebis var då 3 v större-nu idag normalt med fostervatten bebis ligger på 40% större men annars allt ok.
    Nytt TUL om 3 v den 9/11!
    Är tyvärr jätteförkyld men kämpar på två hundkurser i veckan och mina barn håller en igång!!!!

Svar på tråden BF Januari 2017