• HonanHöna

När packa förlossningsväska?

När är det dax att packa förlossningsväskan? :)

Går in i vecka 37 på söndag.

Min son kom på bf, önsketänkande att denna lilla vill komma tidigare? Hihi

• Svar på tråden När packa förlossningsväska?
  • HonanHöna
    Mika86 skrev 2016-04-29 10:10:41 följande:

Med första barnet va jag beredd på att gå över tiden, fick panikpackade det sista i väskan när han kom dagen innan.

Andra o tredje barnet va den packad runt v 37-38

Fjärde v 35, femte va klar i v 34 men skulle bytt ut lite men hann inte.

Nu är jag i v 24 o den är nästan färdi, ha lärt oss nu att allt ska va klart i tid o förberett då vi alla fem gångerna varit oförberedda på nåt vis

6e barnet nu då? :)

Ja känns som man ändå vill ha packat in case of..
  • HonanHöna
    Voodoodoll skrev 2016-04-29 10:48:09 följande:

Jag födde mitt första barn vaginalt och hade planerat kejsarsnitt med barn nummer två. :) Annars rekommenderas det väl inte att föda vaginalt efter 2-3 snitt någonstans tror jag, men är nog ganska olika hur mycket ärrbildning osv man har. Hade fött med kejsarsnitt igen om jag skulle haft något tredje barn.

Aha okej :) vilket föredrar du då? Vaginalt eller kejsarsnitt?
  • Mika86
    HonanHöna skrev 2016-04-29 10:57:04 följande:

6e barnet nu då? :)

Ja känns som man ändå vill ha packat in case of..

Japp det är det, de är födda bf-1, bf-4, bf-4, bf-8 o bf-35 så nu vill man va klar i god tid
  • HonanHöna
    Mika86 skrev 2016-04-29 11:17:56 följande:

Japp det är det, de är födda bf-1, bf-4, bf-4, bf-8 o bf-35 så nu vill man va klar i god tid

Va skönt att du inte gått över tiden me någon :) kommer väl säkert jag göra bara för ja våndas haha
  • tofslan

Mitt första barn kom vecka 37+0 och vi hade inte hunnit packa nån väska (hade heller inte hunnit köpa nåt babyskydd). Det funkade ju det med men maken fick ha skjorta och kostym hela förlossningen vilket ju inte var så bekvämt, plus att det kom fostervatten och sånt på så han slängde den kostymen sen... Själv tyckte jag det var irriterande att inte ha med eget schampoo och balsam eftersom sjukhusets gjorde mitt hår till svinto. Denna gången packade vi väskan redan vecka 31 :)

• Voodoodoll
    HonanHöna skrev 2016-04-29 10:58:30 följande:
    Aha okej :) vilket föredrar du då? Vaginalt eller kejsarsnitt?
    Jag fick snitt på grund av förlossningsrädsla efter första förlossningen, så jag är nog ganska partisk. :)
  • Mika86
    HonanHöna skrev 2016-04-29 11:48:16 följande:

Va skönt att du inte gått över tiden me någon :) kommer väl säkert jag göra bara för ja våndas haha

Jo jätte skönt, denna gången hoppas jag att gå längre än v 35 iaf.

Haha jo man är ju inställd på att gå längre o över tiden
  • HonanHöna
    tofslan skrev 2016-04-29 11:54:39 följande:

Mitt första barn kom vecka 37+0 och vi hade inte hunnit packa nån väska (hade heller inte hunnit köpa nåt babyskydd). Det funkade ju det med men maken fick ha skjorta och kostym hela förlossningen vilket ju inte var så bekvämt, plus att det kom fostervatten och sånt på så han slängde den kostymen sen... Själv tyckte jag det var irriterande att inte ha med eget schampoo och balsam eftersom sjukhusets gjorde mitt hår till svinto. Denna gången packade vi väskan redan vecka 31 :)

De förstår jag att du gjorde då :)

Ja schampo oså e kass på sjukhuset haha mitt blir samma av det
  • HonanHöna
    Voodoodoll skrev 2016-04-29 13:35:53 följande:

Jag fick snitt på grund av förlossningsrädsla efter första förlossningen, så jag är nog ganska partisk. :)

Oj ja det förstår ja ju då..
  • HonanHöna
    Mika86 skrev 2016-04-29 13:46:34 följande:

Jo jätte skönt, denna gången hoppas jag att gå längre än v 35 iaf.

Haha jo man är ju inställd på att gå längre o över tiden

Ja de e väl lika bra att förbereda sig på att man gör det :)
Svar på tråden När packa förlossningsväska?