• HonanHöna

När packa förlossningsväska?

När är det dax att packa förlossningsväskan? :)

Går in i vecka 37 på söndag.

Min son kom på bf, önsketänkande att denna lilla vill komma tidigare? Hihi

• Svar på tråden När packa förlossningsväska?
  • Callo
    HonanHöna skrev 2016-04-29 08:07:57 följande:

Snart dags för dig ju :) måste kännas skönt??

Ja, jag hoppas det blir väldigt snart och att jag inte går över tiden för mkt. Det är så himla drygt då.

Men det är snart dags för dig med väl, också i maj?
  • Callo
    tofslan skrev 2016-04-29 11:54:39 följande:

Själv tyckte jag det var irriterande att inte ha med eget schampoo och balsam eftersom sjukhusets gjorde mitt hår till svinto. Denna gången packade vi väskan redan vecka 31 :)

Haha, samma här. Min hud är också väldigt känslig mot olika tvålar/duschkrämer. Har jag inte typ Ldb så kliar det över hela kroppen, speciellt på ryggen och armarna (får utslag också). Så Ldb ska definitivt med hemifrån.
  • Callo
    Mascaraklumpar skrev 2016-04-29 09:25:25 följande:

Ja. Från att jag fattade att det verkligen var på allvar och inte bara förvärkar till att vi var tvungna att ringa ambulans för att mina krystvärkar startat gick det ca 20-30 minuter. Under den tiden låg jag och skrek medan min man sprang runt som en förvirrad höna och försökte packa väskan. Han lyckades få med sig 5-6 par stringtrosor (!) till mig och ett ombyte till sig själv.

Allt vi egentligen behövde det första dygnet fanns dock på BB, och sen kom min mamma med kläder till mig och barnet att åka hem i, så det gick bra ändå.

Haha, vilken story! Han försökte iallafall, haha.
  • HonanHöna
    Callo skrev 2016-04-29 15:16:03 följande:

Ja, jag hoppas det blir väldigt snart och att jag inte går över tiden för mkt. Det är så himla drygt då.

Men det är snart dags för dig med väl, också i maj?

Nä fy för o gå över, även om de så bara e en dag haha. Ah i slutet har ja bf 28/5.. Dagarna räknas kan ja lova :)
  • Oscarsmamma84

Med första packade jag när jag varit hos bm o fick reda på att jag hade svår Hf i v 38. Blev inlagd samma dag o igångsatt. Denna gången ska jag bara få tummarna loss o köpa en ny skötväska sen ska jag iallafall packa till barnet. Går in i v 34 imorn. E kontrollmänniska så vill inte bara slänga ner grejor som jag gjorde sist :)

• HonanHöna
    Oscarsmamma84 skrev 2016-04-29 16:16:10 följande:

Med första packade jag när jag varit hos bm o fick reda på att jag hade svår Hf i v 38. Blev inlagd samma dag o igångsatt. Denna gången ska jag bara få tummarna loss o köpa en ny skötväska sen ska jag iallafall packa till barnet. Går in i v 34 imorn. E kontrollmänniska så vill inte bara slänga ner grejor som jag gjorde sist :)

Åh fy då..

Ja jag e också av den sorten haha så vill ha koll
  • annieh897

Är i vecka 35. Tänkte börja packa i helgen. Har skrivit en lista med vad jag vill ha med så att det bara är att packa ner och bocka av.

• HonanHöna
    annieh897 skrev 2016-04-29 17:56:03 följande:

Är i vecka 35. Tänkte börja packa i helgen. Har skrivit en lista med vad jag vill ha med så att det bara är att packa ner och bocka av.

De e bra!
  • Trollefaren

Jag packade typ tre veckor innan bf.

Vad man absolut inte får glömma?

En mycket mjuk bh. Eller rättare sagt några stycken (eftersom mjölken rinner och slabbar). Jag hade en sån som man har när man opererat brösten. Köps på apotek. Jätteskönt när mjölken rinner till och brösten gör skitont. Har man stora bröst funkar de tydligen inte alls, men för mig som hade 80C var det oumbärligt.

Mjuka byxor, yogabyxor tex. Och minst ett par till eftersom det är lätt hänt att man läcker avslag.

Inneskor.

Svar på tråden När packa förlossningsväska?