• Svar på tråden BIM - juni 2016
  • Fru365

Tycker jag du gör rätt i.. Hoppas det har tagit sig denna gång!

Zoey90 skrev 2016-05-23 17:19:06 följande:

Jag har bestämt mig för att plussa inom några dagar då kommer jag ha en bunt med äl och gravtester kvar här hemma om någon annan vill ha :)

Äl+7 och både mina bröst och min tjejmage gör ooooont.

• copycat

Fattar ingenting. Förra månaden fick jag positivt på ÄL-test dag 18. Sent. Idag är det dag 18 och fortfarande inte positivt. Började testa dag 16. Vafan.....använde billiga tester nu, förra månaden Apotekets egna. Har jag missat, är den sjukt sen, eller kan jag ha ÄL fast jag inte får fullt positivt?! Leeeeess på detta.

• columbus
    copycat skrev 2016-05-23 17:57:00 följande:

Fattar ingenting. Förra månaden fick jag positivt på ÄL-test dag 18. Sent. Idag är det dag 18 och fortfarande inte positivt. Började testa dag 16. Vafan.....använde billiga tester nu, förra månaden Apotekets egna. Har jag missat, är den sjukt sen, eller kan jag ha ÄL fast jag inte får fullt positivt?! Leeeeess på detta.

Du är inte ensam! Jag är på dag 17 idag och har testat ända sen dag 6 (!) utan positivt resultat. Har kombinerat CB digitala (det vanliga) med stickor från billigatester.se.

Idag gick jag över till CB med dubbel hormonindikator och den visar inte ens blinkande gubbe (ska ju visa de fyra mest fertila dagarna så om ÄL är på gång nu borde det ju ha märkts). Inga ÄL-flytningar eller ÄL-känningar heller :( Hur har du haft det på den fronten ? märkt av några symptom?
  • copycat
    columbus skrev 2016-05-23 18:27:04 följande:
    Du är inte ensam! Jag är på dag 17 idag och har testat ända sen dag 6 (!) utan positivt resultat. Har kombinerat CB digitala (det vanliga) med stickor från billigatester.se.

Idag gick jag över till CB med dubbel hormonindikator och den visar inte ens blinkande gubbe (ska ju visa de fyra mest fertila dagarna så om ÄL är på gång nu borde det ju ha märkts). Inga ÄL-flytningar eller ÄL-känningar heller :( Hur har du haft det på den fronten ? märkt av några symptom?
    Ah så himla frustrerande! Ja jag brukar ha mycket och tydliga flytningar vid ÄL samt molvärk. Lite molvärk har jag, och mer flytningar än vanligt men inte så mycket som vid ÄL. Så jag fattar inte. Kanske inte har ÄL denna månad. Med tanke på att jag ska ha mens igen om 10 dagar borde jag ju ha ÄL nu kan man tycka. Blä! Hur brukar du ha det? Symptom vid ÄL?
  • Loncelot
    copycat skrev 2016-05-23 17:57:00 följande:

oj varför börjar du testa så sent? jag har allt mellan dag 14-19 börjar alltid dag 9 för att vara 100% på att inte missa den. Kan hända du missat den :( hoppas inte det är så.
  • Loncelot
    nettiz85 skrev 2016-05-23 16:51:33 följande:

Okej. Jag fick fullt i fredags och sen negativt på lördag morgon igen. Vi myste både torsdag, fredag och lördag kväll. Kan det räcka? Eller ska man mysa ikväll med för säkerhets skull? Fast det är nog sent ikväll. Får hoppas att det räckte ;)

om du är 100% på att det var positivt i fredags så räcker det gott o väl :) senaste dagen för sen borde vart i söndags :)
  • copycat
    Loncelot skrev 2016-05-23 19:24:29 följande:
    oj varför börjar du testa så sent? jag har allt mellan dag 14-19 börjar alltid dag 9 för att vara 100% på att inte missa den. Kan hända du missat den :( hoppas inte det är så.
    Brukar alltid ha tydliga ÄL-flytningar. Förra månaden fick jag utslag dag 28 och hade då testat sen dag 11 och tyckte det var så himla segt att testa så länge. Så nu tänkte jag att jag kunde vänta, dubbelkollade nu, dag 15 började jag testa. Tror inte jag missat den eftersom jag haft noll känningar. Började dock få mer flytningar igår samt molvärk så jag trodde absolut jag skulle få utslag men icket..
  • Dhevil

Hej Hej.
    Hoppar gärna in här om det är okej =)

Jag tog ut min pstav i februari och har inte haft ägglossning sen dess.
    Men denna månad åt jag rosenrot för att försöka starta ägglossningen.
    Och det verkade fungera, körde ägglossningstester och fick i fredags positivt på ägglossningstesterna, plus lördag positivt med smärta i tjejmagen.
    Vi hade sex både fredag och lördag, så jag hoppas att det tog sig =D
    Beräknad inte mens blir väl då ca 3/6 eller 4/6 om det är 14 dagar mellan ägglossning och mens. 
    ( har ingen koll på min menscykel då jag inte heller haft mens på typ 6 år pga pstav )

Lycka till allihopa =)

• copycat
    copycat skrev 2016-05-23 19:28:47 följande:
    Brukar alltid ha tydliga ÄL-flytningar. Förra månaden fick jag utslag dag 28 och hade då testat sen dag 11 och tyckte det var så himla segt att testa så länge. Så nu tänkte jag att jag kunde vänta, dubbelkollade nu, dag 15 började jag testa. Tror inte jag missat den eftersom jag haft noll känningar. Började dock få mer flytningar igår samt molvärk så jag trodde absolut jag skulle få utslag men icket..
    Määäh telefon....förra månaden fick jag utslag dag 18 ska det stå:/
  • Everestmadz

Tjenare :) hänger med i tråden. Hade ägglossning 14/5 och BMI 28/5. Hade sex dagarna innan, samma dag som ägglossning och dagen efter ägglossning. Inget speciellt har hänt med kroppen. Flytningar är mer vattniga men inget mer. Hoppas alla får plus. Vi har inga barn sen tidigare, är en 26årig brud som känner att den biologiska tickar ???????? lycka till alla!

Svar på tråden BIM - juni 2016