• Svar på tråden BIM - juni 2016
  • columbus
    copycat skrev 2016-05-23 19:10:41 följande:
    Ah så himla frustrerande! Ja jag brukar ha mycket och tydliga flytningar vid ÄL samt molvärk. Lite molvärk har jag, och mer flytningar än vanligt men inte så mycket som vid ÄL. Så jag fattar inte. Kanske inte har ÄL denna månad. Med tanke på att jag ska ha mens igen om 10 dagar borde jag ju ha ÄL nu kan man tycka. Blä! Hur brukar du ha det? Symptom vid ÄL?
    Ah okej! Jag har haft p-ring i hur många år som helst (närmare 10) och tog ut den nu i början av mars. Sedan dess har jag haft mens två gånger och rätt tydliga ägglossningssmärtor också, båda gångerna har det stämt överens med tiden som min mensapp har sagt att ÄL bör inträffa. De två senaste cyklerna har varit regelbundna med 29 dagar emellan.

ÄL-flytningar har jag faktiskt inte reflekterat alls över tidigare. Det är första försöket för oss och har som sagt haft p-ring så länge innan så visste helt ärligt knappt att det fanns specifika sådana förrän nu när jag börjat läsa på. 

Den här månaden har jag dock inte sett skymten av varken flytningar eller några känningar över huvudtaget. Jag ska ha mens om 13 dagar enligt appen så förhoppningsvis är det inte kört än. Tycker dock att åtminstone CB med dubbel hormonindikator borde ha börjat visa blinkande gubbe vid det här laget..

Håller tummarna för att du bara missade din ÄL eftersom du började testa lite senare! Alternativt att den kommer nu i dagarna! Olidlig väntan hur som helst..
  • Loncelot
    copycat skrev 2016-05-23 19:28:47 följande:

Brukar alltid ha tydliga ÄL-flytningar. Förra månaden fick jag utslag dag 28 och hade då testat sen dag 11 och tyckte det var så himla segt att testa så länge. Så nu tänkte jag att jag kunde vänta, dubbelkollade nu, dag 15 började jag testa. Tror inte jag missat den eftersom jag haft noll känningar. Började dock få mer flytningar igår samt molvärk så jag trodde absolut jag skulle få utslag men icket..

Jobbigt med detta ständiga testande :( håller tummarna den kommer snart .
  • nettiz85
    Loncelot skrev 2016-05-23 19:25:48 följande:

om du är 100% på att det var positivt i fredags så räcker det gott o väl :) senaste dagen för sen borde vart i söndags :)

Ja jag är säker :) det var positivt hela dagen i fredags och på lördag morgon var det negativt igen. Hade även så sjukt ont i magen i fredags kväll. Så jag hoppas nu. Så tråkigt att man måste vänta för att se om det blivit något :( :)
  • Loncelot
    nettiz85 skrev 2016-05-23 19:47:22 följande:

Ja jag är säker :) det var positivt hela dagen i fredags och på lördag morgon var det negativt igen. Hade även så sjukt ont i magen i fredags kväll. Så jag hoppas nu. Så tråkigt att man måste vänta för att se om det blivit något :( :)

1 vecka till testning här :) åh vad ja hoppas! !
  • Anonym (EL)
    copycat skrev 2016-05-23 19:28:47 följande:

Brukar alltid ha tydliga ÄL-flytningar. Förra månaden fick jag utslag dag 28 och hade då testat sen dag 11 och tyckte det var så himla segt att testa så länge. Så nu tänkte jag att jag kunde vänta, dubbelkollade nu, dag 15 började jag testa. Tror inte jag missat den eftersom jag haft noll känningar. Började dock få mer flytningar igår samt molvärk så jag trodde absolut jag skulle få utslag men icket..

Det är inte det lättaste att hitta ÄL alltid. För mig doffar det från 9 dagar efter mens till 16 dagar. vår lilla tjej hemma blev till genom oskyddat sex två gånger fyra dag innan mensen beräknades komma. Va inte planerad med andra ord, haha Vem trodde ägglossningen kunde infalla då liksom?
  • nettiz85
    Loncelot skrev 2016-05-23 20:19:27 följande:

1 vecka till testning här :) åh vad ja hoppas! !

Lycka till :)
  • Loncelot
    nettiz85 skrev 2016-05-23 20:48:17 följande:

Lycka till :)

Tack :) Tiden går så långsamt ...
  • Rosenblad

9 dagar till BIM nu, har till och från ömma bröst, tex kommit mer nu på kvällen, alltså kommer och går. Säger mig ingenting men vill såklart ha massa symptom så man kan känna "Yes nu är de på gång!", men säkert alldeles för tidigt att känna något. Har inte allt för stora förhoppningar eftersom det är 8e försöket men någon gång måste de ju ta sig hoppas jag!! Och det kanske inte måste va den månaden vi fick till det flera gånger utan kanske denna månad då vi fick till det två gånger bara? Jag hoppas de. Använder mig utav appen Woman Log, där jag skriver alla symptom, mens osv. Riktigt bra att ha koll på allt! Räknar ut snitt på cykel osv, man får bra koll och man kan ju komplettera med äl stickor också men inte börjat med de än men funderar på att använda de nästa månad om de inte tagit sig så jag vet exakt. Men märker på kroppen när äl sker men inte exakt när de börjat osv. Bla bla bla skriver en bok här till er haha..hade kunnat skriva hur mycket som helst men frågan är om någon pallar läsa. Vill inte prata mer om barn med mannen för han får prestationsångest och jag känner att jag måste chilla på den fronten. Har redan rabblat barnvagnar, ägglossning, äl sekret - ja allt! Jag ska hålla mig tills vi väl fått plusset, då jävlar ska jag babbla om barn :)

• Mandypandy90
    Everestmadz skrev 2016-05-23 19:33:14 följande:

Tjenare :) hänger med i tråden. Hade ägglossning 14/5 och BMI 28/5. Hade sex dagarna innan, samma dag som ägglossning och dagen efter ägglossning. Inget speciellt har hänt med kroppen. Flytningar är mer vattniga men inget mer. Hoppas alla får plus. Vi har inga barn sen tidigare, är en 26årig brud som känner att den biologiska tickar ???????? lycka till alla!

Vad roligt! Vi verkar ha nästan exakt samma cykel. Och ålder.. Haha

Hade ägglossning 14/5 och BIM någon gång mellan 25/5-30/5. Har lite oregelbunden cykel. Har dock känt av en hel del symptom men vet inte om det bara beror på hormoner. Är ganska hormonell av mig i vanliga fall.. Haha lycka till! Hoppas vi plussar!! :D
Svar på tråden BIM - juni 2016