• Svar på tråden BIM - juni 2016
  • lillagumman85
    Rosenblad skrev 2016-06-01 17:46:41 följande:

BIM som sagt idag, ingen mens ännu men en svag mollande värk har kommit. Har varit sjukt trött i två dagar nu och är rädd att mensen kommer ikväll eller imorgon. :/

Känner typ exakt samma!

Känner inte så mycket molvärk som jag kommer ihåg från mina andra graviditeter.. men å andra sidan kanske det kommer. Känner också att magen går på högvarv, förmodligen tarmarna som gjort att jag varit så svullen de närmsta dagarna.

När ska du testa nästa gång?
  • Rosenblad
    lillagumman85 skrev 2016-06-01 17:54:54 följande:

Känner typ exakt samma!

Känner inte så mycket molvärk som jag kommer ihåg från mina andra graviditeter.. men å andra sidan kanske det kommer. Känner också att magen går på högvarv, förmodligen tarmarna som gjort att jag varit så svullen de närmsta dagarna.

När ska du testa nästa gång?

Kul med liknande symptom. Jag brukar alltid ha mensvärk flera dagar innan mens samt brösten börja ömma precis innan. Nu har de ömmat i 12 dagar. Och en svag värk idag på BIM dagen. Jag vågar inte hoppas något men klart man undrar om det kanske är bra detta.. Ska testa imorgon :) själv?
  • lillagumman85
    Rosenblad skrev 2016-06-01 18:03:14 följande:

Kul med liknande symptom. Jag brukar alltid ha mensvärk flera dagar innan mens samt brösten börja ömma precis innan. Nu har de ömmat i 12 dagar. Och en svag värk idag på BIM dagen. Jag vågar inte hoppas något men klart man undrar om det kanske är bra detta.. Ska testa imorgon :) själv?

Hoppas hoppas! Håller tummarna!

Jag tänkte testa på fredag morgon.. är en "låghormonare" så de två gånger jag varit gravid har jag fått plus efter att jag ändå varit säker i mig själv.

Så teoretiskt blir det nog negativt ändå! Haha
  • Rosenblad

Jag förväntar mig inget pluss imorgon då vi är på 8e försöket denna månad och vi hade inte ens sex på äl utan tre dagar innan men samtidigt har jag slappnat av mer denna månad för jag tänkte att de blir inget. Kanske då det tar sig :) Hur pass sent efter BIM har du plussat? Känns som jag också är en lågvormonare imed det tar sånn tid att bli gravid, då tar de säkert tid innan jag kan se att det är de också, känns det.

• josnos
    SkogsstjärnN skrev 2016-06-01 17:18:15 följande:
    Jag ser, men vill varna för spöksträck på sånna test. Testa om nån dag se så att det ökar, håller tummarna!
    ja jag vet att cb kan vara bråkiga, ska ta ett digitalt i morgon och kolla vad som händer :)
  • mrsbygg

Här går jag och är konstant hungrig! Äter konstant..
    Kissnödig heeeela tiden, har "växtvärk/hugg/nyp" i livmodern/äggstockarna.
    Och tröttheten, jisses inte å leka med! Somnade nästan på jobbet idag ????

Någon provat detta testet någon gång förresten? Tänkte om man skulle köpa ett å prova, se om det kanske vill ge en ett positivt besked hehe...
    www.kronansapotek.se/kronans/sv/Alla-produkter/PREDICTOR-Predictor-Early-1-ST/p/762416

• ungmamma16

Hade ÄL den 26 maj så är på ÄL +7?
    Lyckades få till det den 26 när jag hade fullt utslag på stickor och känningar, haft molvärk fram tills igår så hoppas de tog sig :) svindlande humör, som jag hade med första barnet

• ungmamma16

På vilken dag från ÄL har ni tänkt börja testa? Ska jobba en massa nu och har min 2åring o ta hand om, så tror jag väntar o ser om mensen uteblir eller inte. Orkar inte gå o tänka på det.. Jobbigt påfrestande psykiskt

• Fluffan86
    Loncelot skrev 2016-06-01 17:20:59 följande:

O där kom min mens...nästa bim 28juni...

Vad tråkigt! håller tummarna för att det tar nästa försök då
  • Anonym (bebis17)

Med mitt andra och tredje barn (första var inte planerat) kände jag inget alls innan mens, men jag var gravid. Uteblivande av symptom verkar vara mitt gravidtecken (annars har jag liet molvärk och ömma bröst dagarna innan mens). Förra manaden hade jag mer ömma bröst än vanligt men gravid var jag inte. Nu känner jag inget, kanske är jag gravid :)
    Är mellan ägglossning och mens s
    å maste vänta ett tag till innan jag vet. 

Svar på tråden BIM - juni 2016