• Svar på tråden BIM - juni 2016
  • DevilsDaughter

aprilhimlen: EG är det inte ett hundra procent positivt test då teststrecket är något ljusare än det andra. Men det är så nära på ett positivt test att jag hade tagit det som positivt iaf. Hade du testat några timmar senare eller tidigare så hade det nog varit lika starka streck. Hade du inte varit nära ägglossning så hade du inte fått ett sådant resultat.

• Loncelot
    DevilsDaughter skrev 2016-06-02 12:17:10 följande:

Loncelot: Aldrig hört att det tar 48 timmar för ägget att lossna? Däremot kan det ta 24-48 timmar innan ägglossningen sker efter ett positivt ÄL-test. Men det där är lite olika från person till person.

aprilhimlen: Jag hade räknat med ägglossning imorgon., sen kan det ske något tidigare eller senare. Om du inte alls känner av när du får ägglossning så kan det vara en bra ide att fortsätta med ÄL-test så du har koll på när ägglossningtesten slutar att visa positivt. Har du tex positivt ägglossningtest i 3 dagar (dock inte så vanligt) så sker ägglossningen först efter de tre dagarna. 

Jag hade ägglossning i onsdags och väntar mens 11 juni.

Ursäkta missade att skriva upp till 48timmar...missade uppet... :)
  • aprilhimlen95

Tack för er hjälp. Trodde redan jag haft ägglossning så hade gett upp nästan. Vilken tur jag hittade de där testen då. Får köpa nytt o testa imorn igen om de är svagare eller starkare då :)

• Mandypandy90

En fråga. När jag vaknade idag hade jag ägglossningsflytningar. Alltså äggviteliknande och klibbigt som liksom la sig på pappret när jag torkade. Och när jag testade ÄL-test visade det ingenting. Men borde vi ändå köra på nu eftersom flytningarna är som dom är?

När kan man förvänta sig positivt ÄL-test om jag fick flytningarna idag?

• aprilhimlen95

Tog ett nu på eftermiddagen. Nu är teststrecket tydligare än kontrollstrecket tom. Så då måste det va positivt va?

• Crazy catlady
    aprilhimlen95 skrev 2016-06-02 15:24:18 följande:

Tog ett nu på eftermiddagen. Nu är teststrecket tydligare än kontrollstrecket tom. Så då måste det va positivt va?

Ja det där är ett positivt ältest!! :) ha det så mysigt :P
  • Preggo87

Jag väntar spänt på bim nu (8/6). Skapade en tråd "Bim 8/6-2016" nyss. Har inga som helst symtom, vill så gärna vara gravid. Kommer vänta in bim och hoppas att mensen uteblir - isf testar jag :) har alltid nojat för att inte kunna få barn, har dessutom en äldre pojkvän och oroar mig att han skulle ha dåliga spermier då han och hans ex aldrig fick barn trots sex utan skydd under ca 7 års tid...

Någon mer som väntar bim ca 8/6?

• mixXi

Hur tidigt testar ni er? Vad kan anses rimligt?

Är på ÄL +7 idag. Noll känningar. Men nyfiken som bara den. Känns svårt att hålla sig en vecka...

• Yogamama

Hej!

Inne och snokar här efter några års paus. Har två barn (5 o 7) och var klar med det. Tog ut min kopparspiral innan jul för jag mådde inte bra av den. Kör med kondom, men för 18 dagar sedan (dag 8) hade vi oskyddat sex för enligt min huvud, kalender och app var det en säker period. Senaste månaderna har jag börjar drömma om bebisar och känner en allt större längtan efter en sladdis... En sista gång. Iaf så insåg jag att när jag trodde att jag skulle ha äl, ca en vecka senare så kände jag det inte alls. Jag märker "alltid" när jag har äl. Däremot när vi hade sex... Nu borde jag enligt sista cykeln få mens imorgon. Brösten ömmar nåt otroligt, jag är hungrig, fick migrän imorse (hormonbetingad) och kan inte sluta tänka på att jag kanske, kanske är gravid! Köpte ett test men har inte "vågat" testa ännu...

• Anonym (EL)
    Rosenblad skrev 2016-06-02 08:17:16 följande:

Vakna med starkare värk och för en stund sen kom mensen. Som ett slag i magen och en smäll i ansiktet kändes de och tårarna går inte att hålla borta. 8e försöket var detta och ingen bebis blev det... Blir nog att börja med äl stickor nästa månad för att kunna pricka in äl bättre även om vi alltid prickat de eller haft som förra månaden, sex några dagar innan. Har äl flytningar och känningar i magen runt äl men verkar ju endå inte stämma då. Mannen har ju fått prestationsångest också så det försvårar ju allting avsevärt nu. Nä denna månad kändes faktiskt som att något var annorlunda, hade nästan ställt in mig på att jag var gravid och börjat googla på sätt att berätta de på. Men var som att se en död människa eller liknande när jag såg mensen, frös till i några sekunder och sen kändes allt meningslöst. Ja då blir de försök nr 9 nu då, med BIM fortfarande i Juni som jag trodde var vår tur månad så återstår om den är det då. BIM 30e Juni. Kommer nog ha en paus från fl ett tag då jag mest blir ledsen av att se massa pluss nu tyvär och återkommer när jag samlat mig. Lycka till ni andra!

Åh håller alla tummar för att ni snart har ert plus.
Svar på tråden BIM - juni 2016