• Svar på tråden BIM - juni 2016
  • copycat

Haft stark mensvärk hela dagen men inte kommit nån mens. Bu på kvällen är värken helt borta. Tänkte testa imorgonbitti. Då är det ÄL+12. Nåt säger mig dock ändå att det blir negativt. Var ju det igår.....nåja, tiden får utvisa...men så nervöst! Har säkert kollat i trosorna 100 ggr idag :D

• Milie
    Aliciaaa skrev 2016-06-05 15:53:11 följande:

Hej! hoppar in här! Jag och min sambo har nu slutat att skydda oss och hoppas på en bebbe nästa år.

Grejen är att om det skulle ta sig vid första försöket skulle jag vara någonstans i vecka 5-6 när vi är på Kreta i sommar. Hur tror ni det funkar? En semester full med illamående i 35 graders värme? Jag funderar på om vi ska köra på ändå eller om det är bättre att vänta en månad? :S hur jag skulle reagera på graviditet går ju inte veta, likaså hur troligt det är att det tar sig på första försöket.

Hej! Jag skulle säga kör på. Men du själv måste ju avgöra om det är värt "risken" eller inte. När jag var gravid mådde jag utmärkt fram till vecka 7 och sen från vecka 30 ungefär. Därmellan mådde jag som en röv mest hela tiden. Men sånt är ju individuellt. Jag träffade då på flera stycken som hade samma som jag, att det satte igång i vecka 7. Sen kan det ju vara så att du inte kommer må dåligt en enda dag av hela graviditeten. Man vet ju inte!
  • Anonym (EL)
    Aliciaaa skrev 2016-06-05 15:53:11 följande:

Hej! hoppar in här! Jag och min sambo har nu slutat att skydda oss och hoppas på en bebbe nästa år.

Grejen är att om det skulle ta sig vid första försöket skulle jag vara någonstans i vecka 5-6 när vi är på Kreta i sommar. Hur tror ni det funkar? En semester full med illamående i 35 graders värme? Jag funderar på om vi ska köra på ändå eller om det är bättre att vänta en månad? :S hur jag skulle reagera på graviditet går ju inte veta, likaså hur troligt det är att det tar sig på första försöket.

Jag va i vecka 11 tror jag, när vi va i Italien. Gick super. Va väldigt trött bara, haha. Jag resonerade som så att jag hellre mår illa på Kreta med pool/hav/god mat, än hemma i sängen
  • Anonym (EL)
    DevilsDaughter skrev 2016-06-05 12:54:07 följande:

EL: Då har vi BIM samtidigt.. Känner också lite svag mensvärk till och från.. 

Åh, va kul att vi har samma ja alltså jag väntar med spänning. Känns som det kan bli både mens of doom eller ett plus på Stickan. Känner du något mer?
  • Anonym (Fundersam)

En lite personlig fråga.. ni som vill får gärna svara..

När killen kommer under sexet.. juckar han under tiden han sprutar eller är han stilla o sprutar??

Min kille juckar alltid medans han kommer och tänkte om det kanske är dåligt för att få spermierna att komma in ordentligt ??

• Mandypandy90

Min man gör samma. Tror inte det kan påverka negativt :)

• Kalimero

Hejsan.

Jag hoppar in i er tråd. Slutade med p-piller efter många år i september förra året. Jag har inga barn sen tidigare, har pcos och väldigt oregelbunden mens och väldigt sällan ägglossning.

Fick mens i mars och tog då Clomifen (clomid) för att få ägglossning. Den menscykel varade i 33 dagar. Månaden efter tog jag ännu en enkel kur med Clomifen och hade då en cykel på 29 dagar.

Jag är idag på cd 33 och är svullen, har haft ryggont och molande värk i magen sen BIM den 2/6.

Tog ett CB test med vecko indikator, cd 28 den 1/6 (bim-1) som visade -.

Nu är jag så rädd att få minus igen så jag tror jag väntar ett par dagar extra.

Lycka till alla ni! Jag har sträckläst hela tråden!

• copycat

Okej tjejer. ÄL+12, dag 32 i cykeln. Ingen mens. Sååå mycket mensvärk igår, men kom inget. Tog ett test på morgonen. Visst är det tokjävelblankt? Eller är det något svagt svagt där? Tänker nog vänta till ÄL+14 innan jag tar igen (plussade svagt med dottern då) om inte mensen kommit...men vad tror ni?!

• Zoey90
    copycat skrev 2016-06-06 06:29:24 följande:

Okej tjejer. ÄL+12, dag 32 i cykeln. Ingen mens. Sååå mycket mensvärk igår, men kom inget. Tog ett test på morgonen. Visst är det tokjävelblankt? Eller är det något svagt svagt där? Tänker nog vänta till ÄL+14 innan jag tar igen (plussade svagt med dottern då) om inte mensen kommit...men vad tror ni?!

Vänta några dagar till. Ser ingenting :(
Svar på tråden BIM - juni 2016