• Svar på tråden BIM - juni 2016
  • copycat
    columbus skrev 2016-06-04 16:32:18 följande:
    ÄL +10 här med, likaså blankt test! Min mens är beräknad att dyka upp imorgon, senast måndag. Känns som den är på gång men får vänta lite till på domen. Håller återigen tummarna för dig :)
    Så frustrerande! Mens eller inte mens? Tankarna går hela tiden...bara att avvakta.
    Håller tummarna för dig med!
  • Cfmilla

Äl+9 idag. Tyckte jag hade en lite suspekt flytning igår kväll när jag torkade mig men jag kom att tänka på det för sent (hann ju inte "studera den" haha) ... Iaf imorgon är det vår förlovningsdag och tänkte testa då. Haft lite mensvärk (bim på tisd, så förtidigt för mens än) så hoppas det tyder på något gott!!

• Anonym (Anna)
    aprilhimlen95 skrev 2016-06-04 15:01:08 följande:

Vi hade sex i måndags em, fick fullt utslag på äl test i torsdags, hade sex då också. Sen hanns de inte med igår. Dock kände jag att äl va över igår då tappen va stenhård och stängd. Så sex 3 dagar innan positivt och samma dag som positivt. Hoppas det tog sig denna gång! Och att det räckte med dessa två samlag. Svårt att få till det vid rätt tid när man jobbar olika tider osv. Tack för svaret och stort grattis till graviditeten :) hur kände du efter äl nu när du blev gravid?

Det hoppas jag med.. vi håller tummarna..:).. jag vet exakt vad du menar med att få ihop det pga jobb.. min sambo jobbar veckovis så han är hemma 7 dagar och borta 7 dagar.. jag kände inte så mkt förutom molvärk i magen när själva äl inträffade och just efter letade man ju symtom, men dom kom aldrig.. jag fick en son för 4 månader sen så jag blev väldigt förvånad när inte mensen kom och vi plussade.. :)..
  • ungmamma16
    aprilhimlen95 skrev 2016-06-04 15:19:41 följande:
    Ja det är ju mycket som ska till för att det ska bli ett plus. Men då vet man att man gjort vad man kunnat iallafall och man kommer ju ännu en månad närmre ett plus. för någon gång är det ju vår tur :) är ganska ung, 21 år och hoppas det kan vara bra för en graviditet. Har inte haft koll på detta med fertiliteten förur och trott att fertiliteten börjar dala efter 35. Tydligen är det redan efter 25. Någon som har några erfarenheter av att bli förälder i ganska ung ålder? Gärna positiva erfarenheter ;) tack för svar DevilsDaughter!
    Jag blev gravid som 15, fick mitt barn när jag var 16. Är 18(blir 19) och bakar syskon :) de har gått bra! Jag har jobb, en stor trea o sambo. Allt går om man vill, har dock inte varit lätt alltid
  • aprilhimlen95
    Anonym (Anna) skrev 2016-06-04 17:16:57 följande:

Det hoppas jag med.. vi håller tummarna..:).. jag vet exakt vad du menar med att få ihop det pga jobb.. min sambo jobbar veckovis så han är hemma 7 dagar och borta 7 dagar.. jag kände inte så mkt förutom molvärk i magen när själva äl inträffade och just efter letade man ju symtom, men dom kom aldrig.. jag fick en son för 4 månader sen så jag blev väldigt förvånad när inte mensen kom och vi plussade.. :)..

Ja min sambo jobbar lite olika varje vecka. Senaste har han jobbat 07-16 o jag 16-24 haha. Omöjligt nästan. Men vi fick till de lite. Ja jag känner efter hur mycket som helst redan. Men blir så besviken när de inte blir något så försöker slappna av nu så får vi se vad som händer. Minsta magont behöver inte betyda varken de ena eller de andra :) har aldrig känt efter vid äl så mkt förut. De enda jag känner nu är lite ilningar i magen och ömma bröstvårtor. Men de kanske jag alltis haft vid äl bara att jag ej känt de förut! Vi får se om nån vecka hur de känns :) va kul med barn så nära varandra. Så kul dem ska ha ihop!
  • jessimalm

Enligt min app ska jag ägglossning på tisdag men har nu tagit test 3 dagar i rad och nu var det positivt!! :D

I Maj skulle mensen komma 19e men kom 22a och tog slut 25e på kvällen.

Vi myste igår och nu nyss efter jag tagit testet och innan det i måndags.

Håll tummarna för oss!

• Fluffan86

Idag kom tant röd på besök och nästa bim är antingen 31 juni eller 1 juli men jag stannar nog kvar ett tag till här iaf

• Emmissara
    aprilhimlen95 skrev 2016-06-04 15:19:41 följande:
    Ja det är ju mycket som ska till för att det ska bli ett plus. Men då vet man att man gjort vad man kunnat iallafall och man kommer ju ännu en månad närmre ett plus. för någon gång är det ju vår tur :) är ganska ung, 21 år och hoppas det kan vara bra för en graviditet. Har inte haft koll på detta med fertiliteten förur och trott att fertiliteten börjar dala efter 35. Tydligen är det redan efter 25. Någon som har några erfarenheter av att bli förälder i ganska ung ålder? Gärna positiva erfarenheter ;) tack för svar DevilsDaughter!
    Antar att du är 95a? Jag är också 95a fyllde 21 i början av året. Jag plussade i början av mars men tyvärr fick jag missfall för 4,5 veckor sedan. Men de jag tänkte säga är att jag inte känner/kände mig som en "ung förälder" (jag är ingen förälder men när man är gravid känner man ju sig som det och nu vill man ju ha sin lilla bebis direkt), dock känner jag mig 10 år äldre än vad jag är och jag är gift samt har haft hus sedan jag var 18 år. 
    Så kolla inte så mycket på din ålders siffra utan mer på vad du känner, om det känns rätt så kommer det gå jättebra :D kram på dig hoppas på att du får ett plus snart <3
Svar på tråden BIM - juni 2016