• Svar på tråden BIM - juni 2016
  • Preggo87

Grattis till plus! :)

Jag använder mig av appen WomanLog (i början enbart för att få lite koll på när mensen skulle komma då jag inte längre äter p-piller).

Jag har varit typ helt symtomfri - tills ikväll. Fick en liten brunaktig flytning/blödning runt kl. 21. Kände hur det blev vått i trosan men tänkte att det bara var flytningar. Har kollat min WomanLog - enligt den har jag bim på onsdag. Men förra månaden hade jag en cykel på 26 dagar. Innan dess två cyklar på 29 dagar och innan dess en cykel på 32 dagar.

Hoppas och önskar såklart att det som kom ikväll var en nidblödning. Det var pyttelite rosaaktigt när jag torkade mig, men mer en brun ton tycker jag. Vågar därför inte hoppas. Har haft mensvärk mest hela dagen. Tycker att mina bröst har tydliga blodådror, men är inte säker. Har väldigt okänsliga bröst i vanliga fall - nu känns de större och har liiite liiiite känsel.

Håll tummarna för mig att jag kommer plussa i veckan! :D

• Emmissara
    Preggo87 skrev 2016-06-04 23:02:28 följande:

Grattis till plus! :)

Jag använder mig av appen WomanLog (i början enbart för att få lite koll på när mensen skulle komma då jag inte längre äter p-piller).

Jag har varit typ helt symtomfri - tills ikväll. Fick en liten brunaktig flytning/blödning runt kl. 21. Kände hur det blev vått i trosan men tänkte att det bara var flytningar. Har kollat min WomanLog - enligt den har jag bim på onsdag. Men förra månaden hade jag en cykel på 26 dagar. Innan dess två cyklar på 29 dagar och innan dess en cykel på 32 dagar.

Hoppas och önskar såklart att det som kom ikväll var en nidblödning. Det var pyttelite rosaaktigt när jag torkade mig, men mer en brun ton tycker jag. Vågar därför inte hoppas. Har haft mensvärk mest hela dagen. Tycker att mina bröst har tydliga blodådror, men är inte säker. Har väldigt okänsliga bröst i vanliga fall - nu känns de större och har liiite liiiite känsel.

Håll tummarna för mig att jag kommer plussa i veckan! :D

låter spännande, håller absolut tummarna för dig att du kommer plussa i veckan :D
  • ungmamma16

Fick ägglossning redan på dag 15, är på ÄL 11+ nu, fram till ÄL 5/7+ hade jag extrm molvärk o flytningar.
    Nu känner jag av humöret, på samma sätt som med första barnet. Hoppas. Beställt hem billiga tester men de lär inte komma förens imorgon vid lunch.. Vill testa nu nu nu haha

• Preggo87

Har fått min mens. Är så otroligt jävla ledsen! Känns som att jag aldrig kommer bli gravid. Alla andra är så duktiga och peppar om - nytt försök igen nästa månad. Men jag vill bara lägga mig ner och gråta. Kanske är jag oförmögen att få barn? Kanske är min pojkvän "för gammal" och har dåliga spermier?...

Jag är så otroligt nedslagen, jag hade inga speciella tecken men hoppades så innerligt att jag blivit gravid!

• DevilsDaughter

preggo: Hur länge har ni försökt? Det kan ta tid och det är inget ovanligt. Din man spermier är inte dåliga för att ha är äldre. En man kan befrukta hela livet! Det kan bli tungt att försöka bli gravid då det oftast tar ett tag och det är jpbbigt att hoppa mellan hopp och förtvivlan varenda månad tills plusset kommer.

• copycat

Ligger här i sängen på ÄL+11 och funderar på om jag ska testa med morgonurin. Dag 31 på cykeln. 3 senaste månaderna har jag fått mens på dag 26 (mars) dag 26 (april) dag 30 (maj). Och som sagt, dag31 idag och inget mens. Samtidigt bara ÄL+11 och det KAN ju vara tidigt. Har ett cb digital som man ska kunna ta redan BIM -4. Testade med billigatesters stickor igår med eftermiddagsurin och fick negativt. Ska jag ta idag så blir det med morgonurin, det är därför jag ligger kvar och funderar, haha. Blir ju såå besviken om det är neg. Såklart är det bästa att vänta typ tre dagar till för att verkligen veta att mensen är sen men det känns såååå svåååårt...gah.

• ungmamma16
    copycat skrev 2016-06-05 07:42:06 följande:

Ligger här i sängen på ÄL+11 och funderar på om jag ska testa med morgonurin. Dag 31 på cykeln. 3 senaste månaderna har jag fått mens på dag 26 (mars) dag 26 (april) dag 30 (maj). Och som sagt, dag31 idag och inget mens. Samtidigt bara ÄL+11 och det KAN ju vara tidigt. Har ett cb digital som man ska kunna ta redan BIM -4. Testade med billigatesters stickor igår med eftermiddagsurin och fick negativt. Ska jag ta idag så blir det med morgonurin, det är därför jag ligger kvar och funderar, haha. Blir ju såå besviken om det är neg. Såklart är det bästa att vänta typ tre dagar till för att verkligen veta att mensen är sen men det känns såååå svåååårt...gah.

När har du BIM? Är också på ÄL 11+ men BIM om 8 dagar :) tänker ju att de borde synas snart??
  • copycat
    columbus skrev 2016-06-05 07:53:23 följande:

Här kom mensen med besked idag :(

Vad tråkigt:( kram!
  • copycat
    ungmamma16 skrev 2016-06-05 08:21:09 följande:
    När har du BIM? Är också på ÄL 11+ men BIM om 8 dagar :) tänker ju att de borde synas snart??
    Hade jag vet inte riktigt:) typ igår/idag. Kort lutealfas. Tänkte att jag hade BIM igår eftersom det var dag 30 i cykeln och jag förra månaden fick mens på dag 30. Två gånger innan det på dag 26. Och idag är det dag 31 så jag tycker ju att den inte borde komma så mycket senare än idag. Men det gör den säkert bara därför:/ med dottern plussade jag på ÄL+14, svagt men tydligt synligt. Tycker mig känna en svag mensvärk som kommer nu när jag ligger här, blääää....
Svar på tråden BIM - juni 2016