• Svar på tråden BIM - juni 2016
  • Anonym (EL)

Nettiz85- WOHO! Grattis till plusset och till det kommande livet som trebarnsmamma!

• mamalolo
    nettiz85 skrev 2016-06-03 16:33:42 följande:

Efter svaga test så åkte jag och köpte mig ett digitalt :) Detta är på BIM - 1, Jag ska bli trebarnsmamma :) hoppas allt går vägen bara! Så glad!

Stort grattis! Hoppas kunna joina dig som blivande trebarnsmamma snart!
  • Mandypandy90

GRATTIS NETTIZ85!!! Vad roligt!!

• Anonym (Anna)
    aprilhimlen95 skrev 2016-06-03 10:11:05 följande:

Fullt utslag på test igår och vi hann sexa ordentligt igår på dagen ;) testade inatt efter jobbet då var de lite svagare. Och fick detta resultat nu på morgonen. När släpper ägget egentligen? Vi hinner inte ses förrän jag slutat jobba ikv vid 24.15, tror ni det är för sent då?

Dagens resultat. Har jag haft min äl än eller vad tror ni? Har som sagt aldrig använt test förut så er hjälp uppskattas supermycket!

Ägget släpper 24-36 timmar efter positivt ägglossnings test... jag är gravid i v.5 och vi hade bara sex en gång 3 dagar innan positivt test..
  • aprilhimlen95
    Anonym (Anna) skrev 2016-06-04 12:17:19 följande:

Ägget släpper 24-36 timmar efter positivt ägglossnings test... jag är gravid i v.5 och vi hade bara sex en gång 3 dagar innan positivt test..

Vi hade sex i måndags em, fick fullt utslag på äl test i torsdags, hade sex då också. Sen hanns de inte med igår. Dock kände jag att äl va över igår då tappen va stenhård och stängd. Så sex 3 dagar innan positivt och samma dag som positivt. Hoppas det tog sig denna gång! Och att det räckte med dessa två samlag. Svårt att få till det vid rätt tid när man jobbar olika tider osv. Tack för svaret och stort grattis till graviditeten :) hur kände du efter äl nu när du blev gravid?
  • DevilsDaughter

aprilhimlen: Om det inte tar sig denna gång så var det antagligen något annat än för lite sex som inte klaffade. Det är mycket som ska stämma för att det ska bli en graviditet. Tycker det låter som bra förutsättningar.

• aprilhimlen95
    DevilsDaughter skrev 2016-06-04 15:09:52 följande:

aprilhimlen: Om det inte tar sig denna gång så var det antagligen något annat än för lite sex som inte klaffade. Det är mycket som ska stämma för att det ska bli en graviditet. Tycker det låter som bra förutsättningar.

Ja det är ju mycket som ska till för att det ska bli ett plus. Men då vet man att man gjort vad man kunnat iallafall och man kommer ju ännu en månad närmre ett plus. för någon gång är det ju vår tur :) är ganska ung, 21 år och hoppas det kan vara bra för en graviditet. Har inte haft koll på detta med fertiliteten förur och trott att fertiliteten börjar dala efter 35. Tydligen är det redan efter 25. Någon som har några erfarenheter av att bli förälder i ganska ung ålder? Gärna positiva erfarenheter ;) tack för svar DevilsDaughter!
  • Anonym (EL)

Jag har läst att et kort lutealfas kan göra det svårt att bli gravid. Varför då? Någon som vet?

• copycat

ÄL+10 idag. Dag 30 på cykeln. Ingen mens, ingen mensvärk. Bestämde imorse att nej, jag ska inte testa, det är för tidigt. Men nu fick jag nåt ryck och testade ändå, med eftermiddagsurin! Hur smart? Om det är tidigt bör man ju testa på morgonen om det ska vara störst chans. Så himla knäpp man är. Var tokblankt. Nåja. Vänta och se om mensen kommer imorgon...
    Med dottern plussade jag på ÄL+14 men hade inte testat nåt innan dess..

• columbus
    copycat skrev 2016-06-04 16:20:31 följande:

ÄL+10 idag. Dag 30 på cykeln. Ingen mens, ingen mensvärk. Bestämde imorse att nej, jag ska inte testa, det är för tidigt. Men nu fick jag nåt ryck och testade ändå, med eftermiddagsurin! Hur smart? Om det är tidigt bör man ju testa på morgonen om det ska vara störst chans. Så himla knäpp man är. Var tokblankt. Nåja. Vänta och se om mensen kommer imorgon...

Med dottern plussade jag på ÄL+14 men hade inte testat nåt innan dess..

ÄL +10 här med, likaså blankt test! Min mens är beräknad att dyka upp imorgon, senast måndag. Känns som den är på gång men får vänta lite till på domen. Håller återigen tummarna för dig :)
Svar på tråden BIM - juni 2016