• druvan52

    Ruvar på 5d blastocyst

    Hej! Någon mer som ruvar på 5 dagars blastocyst? Jag är på RD 6 och har testat negativt idag samt har spottings och mensvärk. Tog ägglossningssprutan för exakt 11 dgr sedan så visst borde väl inte mensen komma riktigt än? Eller? Nån som vet?

  • Svar på tråden Ruvar på 5d blastocyst
  • druvan52
    malre skrev 2016-05-09 20:47:34 följande:

    Jag vet, har ruvat två gånger innan. Inne på min tredje. Ruvning är terror jämfört med det andra i ivf.,,,


    Aha, det är min första, hade nog inte förstått hur jobbigt det skulle vara... Vilken dag är du på?
  • druvan52
    Cyanea skrev 2016-05-09 21:48:36 följande:

    Jag ruvade på en 5d-blastocyst nu senast. Stimulerat FET. Jag började blöda, dock närmre TD. Gången innan gjorde jag det också och fick tidigt missfall. Den här gången gick det bättre - det blev en liten dotter <3 

    Som tidigare skrivit så kan Lutinus få en att blöda. Jag blödde ända tills jag slutade med dem. Ibland kom det rätt rejält med blod, men ändå var det ingen fara. Båda gångerna jag plussade blödde jag före TD. De gånger jag inte lyckades blödde jag inte förrän efter jag slutat med Lutinus. 

    Jag hoppas att det går bra för dig. Omöjligt att veta än, men jag håller tummarna. Lycka till! 


    Grattis, vad roligt!!
    Aha tack, intressant att höra om blödningen, det har jag inte hört förut. Jag har testdag först den 16:e, känns så himla långt dit...
  • druvan52

    Hej igen! Idag är det RD 8 och fortsatt neg tester. Blöder en del men fortfarande mindre än vid en vanlig mens hittills. Mejlade min klinik för jag ville fråga om jag skulle sluta med Lutinus och då svarade de bara "tråkigt att ni fick negativt, du kan planera in en ny FET...".

    Visst slutar man med Lutinus nu då? Eller fortsätter till TD (RD 14)? Behöver man ens testa på TD? (tolkar det ju som kört men vill ju inte sluta för tidigt IFALL det skulle finnas en minimal chans)

  • druvan52

    Någon mer som ruvar igen? Är på RD 1 nu igen, sista försöket innan sommaren! Ska försöka jobba mycket så jag inte hinner fundera så mycket. Någon som vill följas åt?

  • druvan52
    Cyanea skrev 2016-06-01 11:03:28 följande:
    Heja dig!!! STORT lycka till! Hoppas att ruvningen går snabbt och att du inte hinner oroa dig för mycket. 
    Åh tack:) Jag ska jobba en massa så tiden går fort, hoppas det inte är dåligt för den med lite stress:-P
  • druvan52
    smulan77 skrev 2016-06-03 06:40:23 följande:

    Hej! Jag ruvar på en 6-dagars blastcyst - fet. Det är runvdag 12 från insättningen. Har redan gått över min vanliga bim men fick veta att det inte behöver betyda något av barnmorskan. Detta är mitt första fet och jag har inte koll på hur det funkar. Jag har inte tagit några hormoner är det då blaston som ger ut hormoner ett tag så det ej blir mens på vanligt datum? Någon som vet? Hade många symptom krin min vanliga mens men allt har avtagit nu så det kanske ej blir nåt denna gång :( Verkligen ej berg och dalbana detta. Kram


    Det låter som ett väldigt gott tecken, har du testat än? Jag är bara på RD 3, tiden går så långsamt...
  • druvan52
    smulan77 skrev 2016-06-06 07:36:33 följande:

    Hur går det för dig druvan52?


    smulan77 skrev 2016-06-06 07:34:18 följande:

    Hej! Nej jag var inte vågat testa ännu! Tack för svar förresten. Jag har testdag idag och igår kom det pyttelite brunt ej som mens men ej mer. Var säker på att det var kört. Nu väcks hopper lite igen. Funderar på att se vad som händer idag och testa i morgon om menseb ej kommer igång. Lycka till till er andra. Kram


    Låter verkligen lovande för dig! Håller tummarna! Jag är på RD 6 idag. Förra ruvningen kom mensen på RD 7 så imorgon känns som en kritisk dag. Men hittills inget blod...
  • druvan52
    smulan77 skrev 2016-06-06 07:36:33 följande:

    Hur går det för dig druvan52?


    Hur har det gått för dig? Jag fick pos först men RD 11 svagare och svagare tester så blir nytt försök i höst för mig!
Svar på tråden Ruvar på 5d blastocyst