• solidafrida

BF oktober/november 2016 3:de barnet

Jag väntar tredje barnet och är i vecka 17, eller 16+3 för att vara exakt. Jag gick med i en novembertråd direkt när jag plussat, men efter ett tag blir trådarna så otroligt röriga och övergår i Facebook-grupper, så jag la ner det.

Nu känns graviditeten mer på riktigt och jag fick suget att gå in här igen, men det är omöjligt att läsa in sig i gamla tråden så jag testar med en helt ny!

Jag är cirkus trettio år och bor i södra Sverige. Vi har två pojkar i skolåldern sedan innan och väntar som sagt tredje barnet. Beräknat födsel 29 oktober, men två saker gör att jag tror mer på BF i november, dels att jag gått över en och två veckor tidigare och dels att jag så gärna ville ha en novemberbebis!

Häng på! Välkommen!

Novemberbebis
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-06-07 18:53
    Jag skapar en ny tråd för oss som väntar tredje barnet av samma kön. Om du känner att du också har tankar, funderingar och känslor kring detta, sök upp tråden!
  • Svar på tråden BF oktober/november 2016 3:de barnet
  • solidafrida

Vaginal förlossning eller kejsarsnitt, pest eller kolera! Inget är ju skönt, men så jävla häftigt när det är klart!

Jag var helt adrenalinrusig en lång tid efter första barnet, men helt knäckt efter andra, pga av förlossningen alltså. Byggt upp en rädsla efter det under flera år, men när jag nu blev gravid försvann den rädslan. Lite underligt men jag är tacksam att det gick över. Jag har bestämt mig att jag ska åka in tidigt när värkarna startar och att jag ska ha epidural, så löser det sig nog!

September
  • emmaslemma

Jag har två kejsarsnitt bakom mig så det är inget val denna gången. Första snittet var akut. Jag gick över tiden 3 (!) veckor och vid förlossningen så märkte dom ganska direkt att bebis var medtagen och inte skulle orka en vaginal förlossning. Andra barnet försökte jag klämma fram men efter några dagar så bad dom mig ge upp och ett snitt planerades till kvällen. :)

• Befintligmedlem

Jag väntar mitt första den 7 november. Inne på vecka 17 nu. Har gått upp 7 kg redan men dom var väl behövda. Det syns inte att jag är gravid om man inte har öga för att se det. Jag har väldigt mycket smärtor, foglossning. Ibland får jag rejäla kramper på jobbet när jag gått mycket. Är det okej att jobba eller ska man försöka ta det lugnt vid fogsmärta? Jag vet inte om det är farligt för barnet att överanstränga sig för mycket kanske? En kväll efter jobb var jag tvungen ringa efter skjuts hem då det krampade och gjorde ont. O ni pratar om födseln redan!:) hjälp vill inte ens tänka på det. Skriker man mycket? Väntar ultraljud om två veckor hur som. Könet vill vi veta då det blir lättare att namnge. Mammakläder får jag köpa in varje månad nu för att jag verkar växa mycket. Bara brösten går upp ett par storlekar!

• solidafrida
    emmaslemma skrev 2016-05-23 19:14:31 följande:

Jag har två kejsarsnitt bakom mig så det är inget val denna gången. Första snittet var akut. Jag gick över tiden 3 (!) veckor och vid förlossningen så märkte dom ganska direkt att bebis var medtagen och inte skulle orka en vaginal förlossning. Andra barnet försökte jag klämma fram men efter några dagar så bad dom mig ge upp och ett snitt planerades till kvällen. :)

Tre veckor, ja jädrar! Jag har gått över två respektive en vecka och det var tufft nog. Tänk vilken tur att vi lever på 2000-talet! Jag hörde på en gravidpod igår att ju längre man går över desto sämre värkar- kan det innebära alltså- och därmed större risk att det slutar med snitt. Jäkligt intressant att lyssna på barnmorskor, skulle ta å skaffa mig en sån som vän :)

Befintligmedlem, hej! Du verkar ha en ganska tuff graviditet. Har du känt nåt än, av bebisen alltså?! Ingen förlossning är den andra lik och alla i den här tråden skulle ge dig helt olika svar om det där med skrik. Skriker blir dessutom en bisak i sammanhanget;)

Angående mammakläder tycker jag man ska unna sig det! Det är så trist att gå omkring och känna sig ful och fet, eller för den delen bara tråkig. Kan det hjälpa att köpa kläder som sitter snyggt och inte spänner då är det struntsamma att de inte ska användas någon längre tid. Jag var alldeles för snål mot mig själv under föregående graviditeter, tar igen det nu!
    September
  • Befintligmedlem
    solidafrida skrev 2016-05-24 10:25:35 följande:

Befintligmedlem, hej! Du verkar ha en ganska tuff graviditet. Har du känt nåt än, av bebisen alltså?! Ingen förlossning är den andra lik och alla i den här tråden skulle ge dig helt olika svar om det där med skrik. Skriker blir dessutom en bisak i sammanhanget;)

Angående mammakläder tycker jag man ska unna sig det! Det är så trist att gå omkring och känna sig ful och fet, eller för den delen bara tråkig. Kan det hjälpa att köpa kläder som sitter snyggt och inte spänner då är det struntsamma att de inte ska användas någon längre tid. Jag var alldeles för snål mot mig själv under föregående graviditeter, tar igen det nu!

Jag känner lite av bebisen redan nu ibland. Det har vart rörelse i magen men inget jag känt utanpå. Ja, har mått extremt illa och är fortfarande väldigt trött. Illamåendet är bättre än ibörjan. Smärtan och kramper däremot har jag haft hela tiden. En sjukgymnast sa att jag har foglossning. Att det bara är hormonellt. Ska prata med min barnmorska vid ultraljudet. Kanske är nödvändigt att gå ner i arb.tid. Ja det här med kläder. Vill ju gärna ha snygga just nu. Blir till att inhandla massor med klänningar. Tråkiga är att mammaavdelningarna har så lite utbud och så trista färger! Bara svart och grått. Ångrar inte inköpen på byxor iaf det har varit välbehövt så det slipper strama åt runt magen. Tack för insläpp i tråden Föresten!
  • Befintligmedlem

Solidafrida vart hittar du gravidpodd?

• solidafrida

Mammakläder

Jag har köpt mycket fint på H&M.se, lite större sortiment än butikerna och i övrigt klänningar och tunikor/skjortor på vanliga avdelningar. Ser fram emot att vara gravid under sommaren och kunna klä mig i löst sittande kläder! När vi i den här tråden är höggravida då är det höst och svalt, det blir perfekt!

September
  • Miaorn

Mollan79 vart bor du? Vi ska också ha tvillingar i oktober/november och bor i Sthlm, vore kul att komma i kontakt med någon som går igenom samma sak!

• lykken

Hej!

Har kikat in här några gånger och hänger gärna på här!

Väntar också mitt tredje barn i november. De andra två är 12 och 7 och själv är jag 33 :)

Svar på tråden BF oktober/november 2016 3:de barnet