• solidafrida

BF oktober/november 2016 3:de barnet

Jag väntar tredje barnet och är i vecka 17, eller 16+3 för att vara exakt. Jag gick med i en novembertråd direkt när jag plussat, men efter ett tag blir trådarna så otroligt röriga och övergår i Facebook-grupper, så jag la ner det.

Nu känns graviditeten mer på riktigt och jag fick suget att gå in här igen, men det är omöjligt att läsa in sig i gamla tråden så jag testar med en helt ny!

Jag är cirkus trettio år och bor i södra Sverige. Vi har två pojkar i skolåldern sedan innan och väntar som sagt tredje barnet. Beräknat födsel 29 oktober, men två saker gör att jag tror mer på BF i november, dels att jag gått över en och två veckor tidigare och dels att jag så gärna ville ha en novemberbebis!

Häng på! Välkommen!

Novemberbebis
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-06-07 18:53
    Jag skapar en ny tråd för oss som väntar tredje barnet av samma kön. Om du känner att du också har tankar, funderingar och känslor kring detta, sök upp tråden!
  • Svar på tråden BF oktober/november 2016 3:de barnet
  • solidafrida
    Gabriella89 skrev 2016-06-05 16:22:51 följande:

Hej !

Jag väntar inte barn nummer 3 utan en oplanerad 4;a. Har sedan innan tvillingar som är 7 och minstingen 3, (3 pojkar). Är det okej om jag är med här? Hade varit så skönt att slippa allt tjafs om Facebook grupper.

Tre pojkar alltså... Och en oplanerad... Hur är det? Hur var det när tredje pojken kom? Eller du har inga flickönskningar kanske..? Det har jag. Och jag tror minsann jag väntar en till grabb:) Han är precis lika välkommen och kommer vara högt älskad. Men jag vill även ha en dotter. Trodde vi väntade sista barnet nu, men jag märker hur hjärnan sakta vänjer sig vid tanken att det kanske får bli en till. Är det samma pappa? Hur oplanerad och hur kom ni fram till att behålla? Vet ni om det är en flicka eller en pojke? Vill ni veta? Mått lika eller samma med dina?
    September
  • Gabriella89

Jag har alltid önskat mig en flicka, ända sedan jag själv var 14 år. När jag väntade pojke nummer tre var jag bombsäker på att det var en flicka så det blev högst överraskande när jag fick veta att det var en kille till, det gjorde också resan (graviditeten) väldigt spännande. Att inte alls veta vem som väntande på att komma till vår familj. Hur många barn har du? Ja barnen har samma pappa. Vi hade pratat om att inte ha fler (vilket vi från början ville) då våra tvillingar är i behov av särskilt stöd och vi ville finnas där för dom i största utsträckning. Men så blev det såhär... Och jag pluggar så det var en väldigt svår sits plus att vi bygger hus. Så många bollar i luften på en och samma gång. Men abort ville jag inte. Jag har mått extremt illa i alla graviditeter. Äter medicin och har gjort med alla också. Men det är skillnad men det handlar nog mest om att jag är i en annan plats i livet även rent psykiskt (positivt menat). Hur långt är du? Jag går in i vecka 16 snart ??

solidafrida skrev 2016-06-07 18:44:06 följande:

Tre pojkar alltså... Och en oplanerad... Hur är det? Hur var det när tredje pojken kom? Eller du har inga flickönskningar kanske..? Det har jag. Och jag tror minsann jag väntar en till grabb:) Han är precis lika välkommen och kommer vara högt älskad. Men jag vill även ha en dotter. Trodde vi väntade sista barnet nu, men jag märker hur hjärnan sakta vänjer sig vid tanken att det kanske får bli en till. Är det samma pappa? Hur oplanerad och hur kom ni fram till att behålla? Vet ni om det är en flicka eller en pojke? Vill ni veta? Mått lika eller samma med dina?

• Charlotte N

Hänger gärna på här. Har två killar och väntar en liten tjej, beräknad i mitten av oktober. Ska bli jättemysigt! Men var hittar man snygga mammakläder?

• solidafrida
    Gabriella89 skrev 2016-06-07 19:28:25 följande:

Jag har alltid önskat mig en flicka, ända sedan jag själv var 14 år. När jag väntade pojke nummer tre var jag bombsäker på att det var en flicka så det blev högst överraskande när jag fick veta att det var en kille till, det gjorde också resan (graviditeten) väldigt spännande. Att inte alls veta vem som väntande på att komma till vår familj. Hur många barn har du? Ja barnen har samma pappa. Vi hade pratat om att inte ha fler (vilket vi från början ville) då våra tvillingar är i behov av särskilt stöd och vi ville finnas där för dom i största utsträckning. Men så blev det såhär... Och jag pluggar så det var en väldigt svår sits plus att vi bygger hus. Så många bollar i luften på en och samma gång. Men abort ville jag inte. Jag har mått extremt illa i alla graviditeter. Äter medicin och har gjort med alla också. Men det är skillnad men det handlar nog mest om att jag är i en annan plats i livet även rent psykiskt (positivt menat). Hur långt är du? Jag går in i vecka 16 snart ??

De flyttade veckorna på UL så jag är I vecka 19. Nytt BF 2 november. Ja jäklar, ni har fullt upp! Det känns som det är stor skillnad på tre och fyra barn.
    September
  • solidafrida

De flyttade veckorna på UL så jag är I vecka 19. Nytt BF 2 november. Ja jäklar, ni har fullt upp! Det känns som det är stor skillnad på tre och fyra barn, rent praktiskt alltså. Vi är fyra syskon som vuxit upp ihop, de var de bästa jag visste innan mina barn kom. Så sett är tanken inte så skrämmande... Det är härligt med många barn. Men de finns en hel del skräckexempel också, familjer i konstant kaos, ett negativt kaos menar jag. Vi ville ha åtta barn, sa vi, när vi fick barn nummer ett. Verkligheten kommer ikapp:) En unge i taget... Om man inte får tvillingar :D

September
  • solidafrida

Angående era magbilder, fina! Det syns verkligen! Jag har fått första kommentaren "är du inte väldigt stor", "säker att det inte är tvillingar". Gör mig vansinnig, så jävla okänsligt. Dessutom är det kvinnor som själva varit gravida som säger så, suggor! Varför tror folk att gravida är immuna mot att de antyder man är tjock..?

September
  • Mollan79
    solidafrida skrev 2016-06-08 09:42:48 följande:

Angående era magbilder, fina! Det syns verkligen! Jag har fått första kommentaren "är du inte väldigt stor", "säker att det inte är tvillingar". Gör mig vansinnig, så jävla okänsligt. Dessutom är det kvinnor som själva varit gravida som säger så, suggor! Varför tror folk att gravida är immuna mot att de antyder man är tjock..?

September
    Känner igen det där!
    Nu väntar jag ju två och är jättestor men jag har gått upp drygt 10 kilo redan och folk tror att jag ska ha inom en månad.
    Jag förklarar att det är två där inne men då säger folk-" men ändå, du är väldigt stor!!"
    Man tar åt sig fast man inte vill. Jag är bara 1,58 cm oxå så jag är snart lika bred som lång :o
  • Matl
    Guckin skrev 2016-06-06 21:09:13 följande:
    Vi följs åt... Tror att jag fick tid dagen före dej.
    Jasså men vad roligt jag längtar så himla mycket till RUL nu!!
    solidafrida skrev 2016-06-08 09:42:48 följande:

Ja jag har också fått samma kommentarer...blir så trött på det. Ja jag vet att magen växt mycket då det ändå är tredje barnet och man inte var helt platt på magen innan...men blir så less när folk ska kommentera hur stor man är. Oftast på bilder också dessutom och det visar aldrig rättvist tycker jag. Man behöver inte säga något alls eller bara säga "vad fin mage" eller nått annat SNÄLLARE. Ohyffsade och dumma människor. Demon
  • Numm3r tre

Idag har vi haft RUL en frisk liten bebis fick vi se så nu blickar vi framåt och hoppas att denna lilla krabat inte vill komma lika tidigt som vår lilla ängel till lillebror.

Ni som löper mycket går det fortfarande bra eller har ni fått börja med alternativ träning? Och vad funkar bäst isf?

• solidafrida
    Numm3r tre skrev 2016-06-08 15:24:33 följande:

Idag har vi haft RUL en frisk liten bebis fick vi se så nu blickar vi framåt och hoppas att denna lilla krabat inte vill komma lika tidigt som vår lilla ängel till lillebror.

Ni som löper mycket går det fortfarande bra eller har ni fått börja med alternativ träning? Och vad funkar bäst isf?

Mina löprundor liknar mer och mer kissrundor! Haha! Men det går rätt bra, inte snabbt alltså, jag har slagit mitt personsämsta...

Jag kan inte ligga på mage å träna längre och för mycket magövningar gör ont, men jagvförsöker köra på som "vanligt"!
    September
Svar på tråden BF oktober/november 2016 3:de barnet