• solidafrida

BF oktober/november 2016 3:de barnet

Jag väntar tredje barnet och är i vecka 17, eller 16+3 för att vara exakt. Jag gick med i en novembertråd direkt när jag plussat, men efter ett tag blir trådarna så otroligt röriga och övergår i Facebook-grupper, så jag la ner det.

Nu känns graviditeten mer på riktigt och jag fick suget att gå in här igen, men det är omöjligt att läsa in sig i gamla tråden så jag testar med en helt ny!

Jag är cirkus trettio år och bor i södra Sverige. Vi har två pojkar i skolåldern sedan innan och väntar som sagt tredje barnet. Beräknat födsel 29 oktober, men två saker gör att jag tror mer på BF i november, dels att jag gått över en och två veckor tidigare och dels att jag så gärna ville ha en novemberbebis!

Häng på! Välkommen!

Novemberbebis
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-06-07 18:53
    Jag skapar en ny tråd för oss som väntar tredje barnet av samma kön. Om du känner att du också har tankar, funderingar och känslor kring detta, sök upp tråden!
  • Svar på tråden BF oktober/november 2016 3:de barnet
  • Mollan79
    solidafrida skrev 2016-05-28 18:59:04 följande:

Om något helt annat... Jag behöver era reflektioner kring en fråga:

Rubrik: Pojken föreslog "ett knull" med flickan

Pojke och Flicka leker att Barbie knullar, de tar av kläderna och så där... Sedan säger pojken att de skulle kunna knulla med klädern på. Mamman till flickan går i taket när hon hör talas om vad pojken lärt och föreslagit flickan.

Hur tänker ni kring det inträffande? Vad hade ni vidtagit för åtgärd?

September
    Skulle inte göra så stor sak av det mer än att förklara att sånt gör man när man blir vuxen.
    Tror alla barn har en sån period, jag hade en lr fler iaf och det blev folk av mig ändå :)
  • Ja82

Hej!

Jag kommer gärna med i den här gruppen!

Jag bor i Uppsala och väntar vårt tredje barn nu till hösten, beräknad till 30/9 men har gått 14 dagar över och blivit igångsatt med de två första så räknar med ett oktoberbarn.

Jag har sedan tidigare en pojke på 4.5år och en flicka på 19mån. De blir alltså nästan 5 och 2 när bebisen anländer.

Jag har inte varit aktiv på Familjeliv sedan förra graviditeten och undrar vad som hänt med appen? Skulle ladda hem den nu igen men det står att den inte finns?

• Guckin

Hur mår ni och hur går det för er alla?

Känner ni något sprattel i magen?

Jag har blivit så nojig sista tiden. Stundvis är jag helt inställd på att något inte står rätt till medan jag i nästa stund känner ett lugn och att allt är bra. Jättejobbigt! Sannolikheten att det ska vara nåt tokigt är väl kanske inte så jättestor då allt såg bra ut på ul vi gjorde för snart en månad sedan, men man kan ju inte veta.

Har legat däckad av magsjuka och tyvärr var jag tvungen att avboka mitt besök hos bm pga det. Nu hade hon fullt upp så jag var tvungen att vänta två veckor på en ny tid. Hade verkligen sett fram emot att få höra hjärtslagen på det lilla pyret och det hade säkert fått bort en del av min oro oxå.

• Matl
    Guckin skrev 2016-06-01 10:04:27 följande:

Hur mår ni och hur går det för er alla?

Känner ni något sprattel i magen?

Jag har blivit så nojig sista tiden. Stundvis är jag helt inställd på att något inte står rätt till medan jag i nästa stund känner ett lugn och att allt är bra. Jättejobbigt! Sannolikheten att det ska vara nåt tokigt är väl kanske inte så jättestor då allt såg bra ut på ul vi gjorde för snart en månad sedan, men man kan ju inte veta.

Har legat däckad av magsjuka och tyvärr var jag tvungen att avboka mitt besök hos bm pga det. Nu hade hon fullt upp så jag var tvungen att vänta två veckor på en ny tid. Hade verkligen sett fram emot att få höra hjärtslagen på det lilla pyret och det hade säkert fått bort en del av min oro oxå.

Jag mår bra även om tröttheten fortfarande sitter i en del. Jag känner av sprattel/fladder ganska mycket nu...varje dag i alla fall. Mysigt är det och längtar tills det blir mer och större rörelser.

Jag är också nojig imellanåt och oroar mig för att något är fel. Vill göra RUL nuuuu så man kanske kan andas ut sen Men har varit på VUL tidigare och allt har sett bra ut. Lyssnade på hjärtslagen också på inskrivningen förra veckan, så allt ser ju bra ut. Men ändå...oron kan man ändå inte släppa helt... :-P
    Usch vad jobbigt för dig med magsjuka, och så du fick avboka tiden. Men tiden går fort ska du se och allt är säkert jättebra med bebisen din

• Guckin
    Matl skrev 2016-06-01 13:41:43 följande:

Jag mår bra även om tröttheten fortfarande sitter i en del. Jag känner av sprattel/fladder ganska mycket nu...varje dag i alla fall. Mysigt är det och längtar tills det blir mer och större rörelser.

Jag är också nojig imellanåt och oroar mig för att något är fel. Vill göra RUL nuuuu så man kanske kan andas ut sen Men har varit på VUL tidigare och allt har sett bra ut. Lyssnade på hjärtslagen också på inskrivningen förra veckan, så allt ser ju bra ut. Men ändå...oron kan man ändå inte släppa helt... :-P

Usch vad jobbigt för dig med magsjuka, och så du fick avboka tiden. Men tiden går fort ska du se och allt är säkert jättebra med bebisen din

Mysigt att känna av liten. Jag har känt av några gånger men nu har det varit lugnt. Det är väl lite därför jag nojar också. Iofs har magen minst sagt varit lite stökig nu när det varit sjukstuga så det kan ju vara därför det var ett tag sen jag kände nåt.

När har du tid för RUL?

Jag har inte fått nån tid än men det börjar ju närma sej.
  • 75Malin

Hej hej bf i nov ! Är i 17+3 ! Mitt tredje barn med ny man . Spännande oroligt på samma gång! Tror att det är en pojk känns redan så:)

På fredag ska vi berätta för de andra tre barnen 11,9,9 år! Det kan bli jobbigt! Hur de ta det! Min dotter hoppas fortfarande på att jag så gå tillbaka till hennes pappa.????Min son p 11 är känslig just nu! Vet inte alls hur han reagerar!!Sen tycker jag att det jobbigast blir att berätta för min fd ????Jobbigt känsligt mm.Känner sprattel i magen och har vuxigt en hel del på tvären !! Mina bröst värker o nu har jag stl E i bh ! Nu får de inte bli större????

• Guckin
    75Malin skrev 2016-06-02 00:08:32 följande:

Hej hej bf i nov ! Är i 17+3 ! Mitt tredje barn med ny man . Spännande oroligt på samma gång! Tror att det är en pojk känns redan så:)

På fredag ska vi berätta för de andra tre barnen 11,9,9 år! Det kan bli jobbigt! Hur de ta det! Min dotter hoppas fortfarande på att jag så gå tillbaka till hennes pappa.????Min son p 11 är känslig just nu! Vet inte alls hur han reagerar!!Sen tycker jag att det jobbigast blir att berätta för min fd ????Jobbigt känsligt mm.Känner sprattel i magen och har vuxigt en hel del på tvären !! Mina bröst värker o nu har jag stl E i bh ! Nu får de inte bli större????

Hej och grattis!

Mysigt med en sladdis.

Det kan ju vara känsligt med ett syskon när man är separerad och träffat någon ny. Var det längesedan ni separerade?

Tror barnen alltid har en förhoppning om att mamma och pappa ska bo tillsammans. Jag är separerad från dotterns pappa sedan sex år och hon kan fortfarande säga att hon önskar att vi bodde tillsammans. Hon vill isf att även bonuspappa och bonusmamma ska bo med oss för hon vill inte vara utan dom.

Det gäller väl att försöka göra lilla syskonet till nånting positivt och roligt att se fram emot, men samtidigt få barnen att inte känna sej åtsidosatta. Det var jag lite rädd för när barn nr2 skulle komma, tänk om dottern känner sej bortglömd eller liknande.

Lycka till imorgon! Det löser sej säkert på ett bra sätt.
  • Matl
    Guckin skrev 2016-06-01 22:00:59 följande:
    Mysigt att känna av liten. Jag har känt av några gånger men nu har det varit lugnt. Det är väl lite därför jag nojar också. Iofs har magen minst sagt varit lite stökig nu när det varit sjukstuga så det kan ju vara därför det var ett tag sen jag kände nåt.

När har du tid för RUL?

Jag har inte fått nån tid än men det börjar ju närma sej.
    Ja precis..kan säkert bero på magsjukan också. Tror inte du behöver vara orolig iaf. Jag har tid för RUL dagen innan midsommarafton.. så 3 veckor dit. Jag hoppas tiden går fort!
  • Befintligmedlem

Vilken sommar det har blivit! Oh ja inväntar också ultraljudet nu, nervöst. Har en del rörelser i magen, igår såg jag en spark långt ner vid troslinningen. Så tunn hud. Inte många vet om graviditeten... Hoppas allt visar sig bra på ul så farfar o syskon blir överraskade

Svar på tråden BF oktober/november 2016 3:de barnet