• Anonym (Neocave)

Varför är tjejer rädda för datingsidor?

Varför är tjejer så rädda för att vara med i en dejtingsida, finns ju många singlar men varför är inte alla med på någon dejtingsida, jag menar de borde ju tycka det är världens chans?

• Svar på tråden Varför är tjejer rädda för datingsidor?
  • fae
    Anonym (Neocave) skrev 2016-05-22 20:45:13 följande:

Lyssna på de senare två inläggen, är inte det grundat i rädsla?

Syftar du på mitt inlägg? Jag är inte ett dugg rädd, annat än om min tid och energi.
  • Anonym (Kim)

Tjejer behöver inte datingsidor, de kan ragga eller låta sig bli uppraggade när som helst. Dessutom får de så många svar att det tar en massa tid att gå igenom allt. Det är bara de riktigt seriösa som letar efter speciella egenskaper som satsar på datingsidor

• MammAmma
    Anonym (Neocave) skrev 2016-05-22 21:04:42 följande:

Tjejer som inte ser möjligheter och vet vad dom vill.

Eller så vet man vad man vill och konstaterar att det inte är värt att försöka leta efter ett endaste russin, i en olympisk bassäng med nötter.
  • Anonym (Neocave)
    Anonym (Orädd) skrev 2016-05-22 21:10:33 följande:

Det handlar inte om rädsla. Det handlar om att det är ganska tidskrävande att "hitta rätt" då väldigt många män på sidorna är sånna man aldrig vill släppa inpå sig. Men är man bra på att sålla finns de guldkorn.

Bra där, fler än på krogen! Flört
  • vargveum
    MammAmma skrev 2016-05-22 21:28:28 följande:

Eller så vet man vad man vill och konstaterar att det inte är värt att försöka leta efter ett endaste russin, i en olympisk bassäng med nötter.

50-meters? Damn. Försöker tänka så många nötter. Går sådär.
  • Anonym (Kille)

Blir en tung uppgift o försvara det manliga könet, när man läser tidigare inlägg... Hmm

Ändra inställning nu. Hade det varit högre nivå på dejting sidorna, så hade fördelningen varit mycke jämnare !

Bara för att det är på nätet så behöver det inte betyda att det går o göra hur som helst. Tänk på det !

• fae
    Anonym (Kille) skrev 2016-05-22 21:35:37 följande:

Blir en tung uppgift o försvara det manliga könet, när man läser tidigare inlägg... Hmm

Ändra inställning nu. Hade det varit högre nivå på dejting sidorna, så hade fördelningen varit mycke jämnare !

Bara för att det är på nätet så behöver det inte betyda att det går o göra hur som helst. Tänk på det !

Jag fattar över huvud taget inte vad du skriver här. Vill du försöka igen? Du behöver inte bry dig om att försvara någon kön, bara koncentrera dig på vad du vill ha sagt här.
  • vargveum
    fae skrev 2016-05-22 21:37:27 följande:

Jag fattar över huvud taget inte vad du skriver här. Vill du försöka igen? Du behöver inte bry dig om att försvara någon kön, bara koncentrera dig på vad du vill ha sagt här.

Fattar inte heller. Läst tre gånger. Nej...
  • pyssel

Nej är inte "rädd för dejtingsidor", Däremot både rädd och vis av erfarenheter därinne. Och trängd och spyfärdig. Men mest rädd för vissa män faktiskt.

Alla hästar hemma
  • Anonym (Kille)

Många killar som hänger på dejting sidor, drar slutsatsen att alla tjejer har en hel drös med killar som sucktar efter uppmärksamhet. De kan välja lite som det passar. Läser man trådar här inne, drar iaf jag den slutsatsen.

Blir en väldigt negativ inställning till dejtingsidorna. Vilket gör att nivån sjunker ännu mer.

Är väll meningen att det ska generera positiva kontakter ?!

Bara för att det går att vara anonym så är det helt okej att uttrycka sig hur som helst ?.

Hur har annars en tanken att tjejer är rädda för dejtingsidor ens kommit på tal ?

• MammAmma
    vargveum skrev 2016-05-22 21:34:42 följande:

50-meters? Damn. Försöker tänka så många nötter. Går sådär.

Det är väldigt många nötter
  • vargveum
    MammAmma skrev 2016-05-22 21:59:46 följande:

Det är väldigt många nötter

Tänker 50 x 15 x 2 (snittdjup)

Det blir skitmånga liter. För att inte tala om nötter...

Gör ont i hjärnan nu
  • fae
    Anonym (Kille) skrev 2016-05-22 21:55:27 följande:

Många killar som hänger på dejting sidor, drar slutsatsen att alla tjejer har en hel drös med killar som sucktar efter uppmärksamhet. De kan välja lite som det passar. Läser man trådar här inne, drar iaf jag den slutsatsen.

Blir en väldigt negativ inställning till dejtingsidorna. Vilket gör att nivån sjunker ännu mer.

Är väll meningen att det ska generera positiva kontakter ?!

Bara för att det går att vara anonym så är det helt okej att uttrycka sig hur som helst ?.

Hur har annars en tanken att tjejer är rädda för dejtingsidor ens kommit på tal ?

Får jag be dig ta det en gång till? Jag förstår inte riktigt ditt språk. Är lite jobbig med det. Men kör en tolkning. Du menar att du tror att många män tror att kvinnor får mycket uppmärksamhet på dylika ställen och detta skapar en negativ atmosfär? Raden om anonymitet får jag inte grepp om alls. Men varför tjejer skulle vara rädda för att använda dejtingsajter kan man ju gå in på frånsett TS perspektiv som tycks kretsa kring att han ej får napp. En del män har oerhört svårt att ta att de får nobben kan vara en anledning utöver de som redan nämnts.
  • Anonym (Kille)

Gillar inte attityden som blir för att killar inte får napp !

Någon annan kan inte ändra ett problem man själv skapat.. Att skylla någon annan för ens egna problem är fel.

Jag kan inte skylla på tjejerna för att inte jag träffar någon, det är min inställning det hänger på. så verkar jag visst vara väldigt otydlig :(

• vargveum
    Anonym (Kille) skrev 2016-05-22 22:24:58 följande:

Gillar inte attityden som blir för att killar inte får napp !

Någon annan kan inte ändra ett problem man själv skapat.. Att skylla någon annan för ens egna problem är fel.

Jag kan inte skylla på tjejerna för att inte jag träffar någon, det är min inställning det hänger på. så verkar jag visst vara väldigt otydlig :(

Now you're making sense
  • Anonym (ej rädd)

Jag har testat dejtingsidor, lite på skoj, men för mig är det inte värt det som ett seriöst sätt att hitta någon. Det har inte gett mig något och det tar alldeles för mycket tid. När jag loggat in har jag kunnat haft uppemot 1000 nya meddelanden och då blir det bara jobbigt att ens läsa igenom allt. Speciellt när i princip allt är slafsigt skrivet och totalt ointressant och hälften skickar flera meddelanden där dom skäller ut en för att man inte svarat på dom innan...
    Varför lägga tid på att försöka hitta något som känns vettigt där när jag har mängder med män i min närhet? Grannar, vänners vänner, män som är med i samma förening som mig, snyggingen på ICA osv... Jag har aldrig haft problem att träffa och få kontakt med män irl och har aldrig behövt "ta till någon åtgärd" för att hitta någon..
    Det har alltså inget med rädsla att göra, utan mest för att jag mer troligt skulle kunna ha någon på g trots att jag vill vara singel än att jag måste leta.

• Asirna

Vad baserar du detta på?
    Jag fann min partner via en dejtingsida...

• Anonym (Gillar dejtingsidor)

Jag träffade min drömprins på en dejtingsida och vi är lika förälskade nu som för fyra år sedan. Vi är verkligen soulmates och väntar vårt första barn nu i sommar. Om jag inte blivit medlem på en dejtingsida så hade jag inte varit så lycklig som jag är nu! <3

• Anonym (Josefin)

Jag medger att jag är lite "rädd ". Om man träffar någon via bekanta eller jobbet så har man en slags referens, även på krog eller föreningsliv har man kanske sett varandras vänner, känner igen varandra till utseendet. Många män väger minst 25 kilo mer och är mycket starkare så mitt försvar mot att befinna mej ensam med en psykopat eller ett vanligt våldsamt svin, är att vara vaksam och googla honom utav bara fan. Liten risk visst, men den sitter i bakhuvudet. Våldsamma eller på annat sätt skrämmande män gör att vanliga killar får ligga mycket mindre eftersom flera tjejkompisar känner lika så vi är nog många som är försiktiga fast vi skulle vilja ligga mer.

Svar på tråden Varför är tjejer rädda för datingsidor?