• Anonym (H)

    tjock och sex?

    Anonym (Rationell) skrev 2016-06-14 02:15:34 följande:

    Om det är något jag själv kan styra över - absolut.


    Herregud vad jobbigt det måste vara! Det finns ju extremt mycket olika saker som folk kan ogilla hos en som man kan styra över. Problem med självkänslan går att jobba på :) man måste inte vara perfekt i allas ögon och man behöver verkligen inte skämmas för saker andra kan tycka är fult hos en.
  • Anonym (H)
    Anonym (Rationell) skrev 2016-06-15 02:09:22 följande:

    Det är inte speciellt jobbigt att träna några timmar i veckan...


    Han syftade på att det måste vara jobbigt att skämmas över något folk kan tycka är fult som man själv kan styra över. Och du glömde svara till mig, antar att du inte kom på något bra svar? ;)

    Anonym (Rationell) skrev 2016-06-14 02:15:34 följande:

    Om det är något jag själv kan styra över - absolut.

    Herregud vad jobbigt det måste vara! Det finns ju extremt mycket olika saker som folk kan ogilla hos en som man kan styra över. Problem med självkänslan går att jobba på :) man måste inte vara perfekt i allas ögon och man behöver verkligen inte skämmas för saker andra kan tycka är fult hos en.
  • Anonym (H)
    Anonym (Rationell) skrev 2016-06-15 02:31:14 följande:

    Missade ditt inlägg. Vad menar du skulle vara jobbigt? Jag tycker inte det är speciellt jobbigt att ta hand om min kropp och mitt utseende inom rimliga gränser. Jag är ingen superdeffad gymkille, men tränar och håller mig i trim. 


    Mm det var ju inte det jag skrev var jobbigt dock. Det blir pinsamt uppenbart att du försöker undvika frågan. Eller så förstår du helt enkelt och det förklarar egentligen rätt mycket.
  • Anonym (H)
    Anonym (Rationell) skrev 2016-06-15 02:48:38 följande:

    Nej jag fattar verkligen inte. Förutom utseendet, vad menar du annars att man skulle försöka förbättra? Den här tråden handlar om att vara tjock, eller hur?


    Tom araya frågade dig detta:

    "Skäms du själv över vad andra kan ogilla hos dig?"

    Du svarade:

    "Om det är något jag själv kan styra över - absolut."

    Då skrev jag:

    "Herregud vad jobbigt det måste vara! Det finns ju extremt mycket olika saker som folk kan ogilla hos en som man kan styra över. Problem med självkänslan går att jobba på :) man måste inte vara perfekt i allas ögon och man behöver verkligen inte skämmas för saker andra kan tycka är fult hos en."

    Vet inte hur tydligare jag kan bli? Det måste vara jobbigt att skämmas över saker som folk kan tycka är fult. Om du t ex är blond och många tycker det är fult så bör man ju skämmas enligt dig - för du kan ju färga håret i någon annan färg. Det är ditt märkliga resonemang att man bör skämmas om någon tycker något är fult hos en som vi reagerar på.
  • Anonym (H)
    Anonym (Rationell) skrev 2016-06-15 03:40:00 följande:

    "Råkar"... Ta lite ansvar för fan. 


    Glöm inte att svara på mitt senaste svar :) ska bli intressant att höra hur du tänker.
  • Anonym (H)
    Anonym (K) skrev 2016-06-15 03:44:13 följande:

    ......och där missar du helt poängen igen..... det här var ju riktigt roligt! :D


    Haha visst är det!
  • Anonym (H)
    Anonym (Rationell) skrev 2016-06-15 03:58:14 följande:

    Missade dig igen! 

    I alla fall, vad är fel med att vara blond? Inte fan spelar det någon roll om EN person råkar tycka det är fult :p 

    Men enligt rådande skonhetsideal är det fult att vara fet (men hårfärg spelar ingen roll) så då gäller det alltså att INTE vara fet OM man vill vara fin. Är du med? 

    Vill vi få bukt med samhällsproblemet fetma borde vi inte försvara det med att "alla är fina på insidan" och hitta på uttryck som BBW och Fat Shaming :D

    Säg istället till fetknopparna att gå ner i vikt så de skäms och gör det. 


    Jag ger upp... :) och jag skulle inte kalla de för fetknoppar om jag vore du, man framstår som rätt dum och tjockskallig när man beter sig respektlöst :).
  • Anonym (H)
    Anonym (Rationell) skrev 2016-06-15 06:12:02 följande:

    Varför ska jag respektera någon som inte respekterar sig själv?


    Ännu ett, i mina ögon, rätt dumt resonemang. Du respekterar alltså ingen som inte respekterar sig själv? Och du menar alltså att alla överviktiga ej respekterar sig själva..? Med tanke på att du tidigare inte fattat räknar jag inte med att du kommer göra det nu heller. Misstänker att du bara är ute för att provocera och såra människor. Anledningen till att man gör sådana saker är ju väldigt sorglig, tvivlar på att du mår bra i ditt liv. Gör man det brukar man nämligen inte ha behov av att trycka ner andra på det sättet du gör, det blir verkligen genomskinligt och ganska genant att se faktiskt.
  • Anonym (H)
    Anonym (Rationell) skrev 2016-06-15 06:40:51 följande:

    Jag mår kanon.. Ser inte vad det har med diskussionen att göra. Sluta normalisera fetma.


    Och som vanligt duckar du för det relevanta i min text :) det bevisar bara att jag har rätt i det jag skrev. Hoppas du mår bättre snart, kommer inte svara dig mer nu.
  • Anonym (H)
    Anonym (ida) skrev 2016-06-15 07:26:10 följande:

    Jag skäms över din brist på kunskap, hur du uttalar dig. 

    Nej jag har turen att födas normalviktig med en normalork. Jag hade också turen att födas med empati, förståelse och ett rätt mycket högre iq än dig. 

    Att du är korkad kan du inte hjälpa. så jag ska sluta håna dig för det nu. Korkade människor är dock ett rätt stort samhällsproblem. 


    Ja särskilt när man är korkad, trångsynt och sen på det olycklig också... Ingen bra kombo.
  • Anonym (H)
    Anonym (ida) skrev 2016-06-15 08:17:30 följande:

    Det stämmer att överintelligenta kan ha låg empati, men de är fortfarande så pass smarta att de förstår att skilja på olika saker (jag märker att du inte har den förmågan) och även förstå att man inte bara kan utgå ifrån sig själv när man debatterar. Ditt sätt visar även att du är trångsynt och okunnig och det hör heller inte ihop med hög intelligens, tvärtom. Så nej, den gubben gick inte.


Svar på tråden tjock och sex?