• Svar på tråden Bim Juli 2016
  • Deni81
    Anonym (EL) skrev 2016-07-06 22:08:39 följande:

Åh, visst är det jobbigt?! Ska testa mig på fredag igen om inte mensen kommit. Jag känner varken eller, men tog ut min kopparspiral som gav ganska mycket mensvärk och pms för två månader sedan och förra månaden (första försöket( hade jag såklart tusen symptom

Ja stort lycka till! Min syster plussade två ggr efter uttagen kopparspiral och en diger ålder på 38 så visst är det fullt möjligt! Avsaknad av symtom verkar ju vara positivt (känns det som)
  • Deni81
    Anonym (Alexandra) skrev 2016-07-06 22:15:38 följande:

Känner igen mig! Klarar inte av att se gravida eller nyfödda bebisar. För tre veckor sen fick min sambos bror barn igen, och det gjorde så fruktansvärt ont att besöka dem... Kunde knappt titta på bebisen, var rädd att börja storgråta. För tårarna brände... Min sambo får lätt prestationsångest om han vet att jag har ägglossning, och att han MÅSTE komma... Det låser sig för honom. Så han har ingen aning om när jag har ägglossning. Lättare så! Vi har försökt så pass länge att vi kan göra utredning, men sambon är inte så pigg på det. Han tycker att det får ta den tid det tar. Lätt för honom att säga, som är yngre än jag, och dessutom inte har samma begränsning som jag som kvinna har...

Känner igen mig också, jag fick ändå min sambo att hänga med till utredning efter många om och men. Dealen var att om vi skulle göra utredningen så skulle vi ta det lugnt efter den, när vi fick veta att allt var bra. Men nu sa bm att vi ska försöka ett halvår till själva och sen gå på ivf så jag känner att den tidsperioden i sig är stressande. Ett halvår liksom. Det har redan gått två månader :-| och han är också yngre. Ingen prestationsångest tack och lov. Det måste vara frustrerande! För man får inte bli frustrerad heller för då funkar det ju inte alls. Näää, det bästa är nog att hålla allt hemligt så de är helt omedvetna. Stackars karlar som har en sån funktion för att kunna prestera!
  • November83
    Rosenblad skrev 2016-07-06 20:40:05 följande:

Några dagar sen jag skrev nu, hoppades då på en graviditet eftersom min mens var sen och fick spökstreck på testet. Dock kom mensen sen och värken kom på dag tre, fattade inget.. Nu har jag dock kommit till den grad att jag gett upp. Har gråtit varje dag sen mensen kom och klarar inte av att se ett barn eller någon gravid. Vänder bort blicken direkt. Så nu ska jag och mannen försöka oss på en utredning, för jag tror något är fel. Och när folk säger att t.om tankarna och stressen kan påverka, ja då är det ju kört för oss för det går inte en dag utan att jag tänker på det. Räknar ner dagarna tills vi kan försöka igen och sen när vi väl är där känner mannen prestationsångest så vi kan aldrig få till det tillräckligt endå så det känns omöjligt. Och det gör inte saken bättre att jag gråter varje dag och han får trösta mig och sen får han pressen på sig att försöka göra så jag inte gråter månaden därpå. Nä usch.. Vill köra på en utredning direkt! Hade vi haft pengar hade jag gått raka vägen till en ivf mottagning men förhoppningsvis får vi hjälp. Någon mer som snart ger upp eller redan gjort de? :(

Du är inte ensam! Jag är bitter mot de gravida som klagar så hinner jag säga innan hjärnan hinner hindra: vi kan byta, jag spyr gärna som en gnu å mår skit å så kan du få missfall å smärta... Riktigt bitter!

Jag har inte gett upp men d suger! Nu jagar jag mitt tredje missfall så vi kan få utredning
  • Deni81
    Anonym (Alexandra) skrev 2016-07-06 22:24:14 följande:

Ja, min sambo vill verkligen! Han grät av glädje när jag plussade första gången. Och när det blev missfall strax därefter blev han hur ledsen som helst. Men lik förbannat så vill han inte söka hjälp ännu...

Varför vill han inte söka hjälp? Är det pga rädslan för att runka i en kopp? Eller nåt annat? Att hans spermier ska vara felaktiga? Hur länge hade ni försökt nu?
  • DevilsDaughter
    Deni: Har du försökt prata med honom om hur du känner kring att han inte stöttar mer och är mer engagerad? Det är ju lätt för en kille och säga "de blir när de blir". Men för tjejen blir gravidgrejen lätt hela hennes värld och det mest viktiga i livet och ibland behöver kanske mannen lite hjälp att förstå att det är så det ligger till.

Copycat: Jo, så är det ju.. Men det känns bra konstigt att säga och känna att man är gravid då man står med ett helt blank test i handen.. Ärligt talat så har jag redan illamående. Har haft det i typ två dagar, vägrade tro att det var ett graviditetssymptom då jag testade negativt men nu när jag testat positivt inser jag att det måste vara det! Att kroppen ska vara så yberkänslig för lite hcg, inte ens ett vanligt gravtest kan ju mäta det ju!

• DevilsDaughter

mixxi: När jag var kring ÄL så hade jag inga flytningar alls, kände till och med inuti men inget. När vi hade sex så var det torrt också, till "våtflytningarna" kom då vid sexet. Såhär var det ända sedan mensen tog slut till nu och nu är jag tydligen gravid. Vi misstänkte att jag inte hade ÄL men tydligen hade jag det..

• Anonym (Alexandra)
    Deni81 skrev 2016-07-06 22:40:27 följande:

Varför vill han inte söka hjälp? Är det pga rädslan för att runka i en kopp? Eller nåt annat? Att hans spermier ska vara felaktiga? Hur länge hade ni försökt nu?

Flera anledningar, vi blev ju gravida förra året två gånger utan problem. Och han har även gjort sina ex gravida (blev inga barn dock, abort och missfall ). Så han tänker att det är onödigt att söka hjälp redan , då hans spermier uppenbarligen fungerar som de ska. Att runka i en kopp skulle ju också vara förfärligt... särskilt som han tycker det känns onödigt. Vi är på sjunde försöket nu.
  • FyrAAAA
    DevilsDaughter skrev 2016-07-06 23:00:40 följande:

mixxi: När jag var kring ÄL så hade jag inga flytningar alls, kände till och med inuti men inget. När vi hade sex så var det torrt också, till "våtflytningarna" kom då vid sexet. Såhär var det ända sedan mensen tog slut till nu och nu är jag tydligen gravid. Vi misstänkte att jag inte hade ÄL men tydligen hade jag det..

Samma här! Brukar ha rikliga äl-flytningar men inte en enda denna månad, ändå glad gubbe på cb digitala äl-test både lördagen och söndagen 25-26/6!
  • Mammaresan
    mixXi skrev 2016-07-06 22:29:35 följande:
    Det blev klumpigt...
    Skumt. Kan det betyda att dey inte blev någon ägglossning denna månad?
    Aja är väl bara att fortsätta ha sex. Men nu har jag ju ingen aning om när BIM är =p
    Det behöver inte alls betyda att du inte blivit någon ägglossning, kan för den delen vara att du släppt mer än ett ägg. Flört Men ägglossningen kan ju vara förskjuten denna cykel också. Vilken dag är du på i cykeln? Låter bra att fortsätta ha sex och hålla ett fortsatt öga på sekretet!
    www.mammaresan.se - Om mammalivet och vägen till en 3:a
  • Deni81
    DevilsDaughter skrev 2016-07-06 22:48:43 följande:

Deni: Har du försökt prata med honom om hur du känner kring att han inte stöttar mer och är mer engagerad? Det är ju lätt för en kille och säga "de blir när de blir". Men för tjejen blir gravidgrejen lätt hela hennes värld och det mest viktiga i livet och ibland behöver kanske mannen lite hjälp att förstå att det är så det ligger till.

Copycat: Jo, så är det ju.. Men det känns bra konstigt att säga och känna att man är gravid då man står med ett helt blank test i handen.. Ärligt talat så har jag redan illamående. Har haft det i typ två dagar, vägrade tro att det var ett graviditetssymptom då jag testade negativt men nu när jag testat positivt inser jag att det måste vara det! Att kroppen ska vara så yberkänslig för lite hcg, inte ens ett vanligt gravtest kan ju mäta det ju!

Jo vi har pratat om det många gånger, men han tycker inte att det är en så stor grej även om det är stort för mig. Han blir mest irriterad på att jag blir ledsen. Han kan ge mig en kram eller en puss som tröst men riktig förståelse har han inte. Han förstår inte min stress. Det är så synd. Han är en sån person som inte oroar sig i onödan, och han tillåter sig inte påverkas av min oro. Det är sån har är tyvärr... Önskar mig mer stöd och förståelse men det får jag här Känns skönt att skriva av sig här!
Svar på tråden Bim Juli 2016