• Svar på tråden Bim Juli 2016
  • columbus

Hej! Jag är på ÄL+7 idag (har fått "bekräftat" både med ÄL-tester och via Fertility Friend) och har BIM på tisdag, den 12:e. Har exakt noll symptom hittils och det enda jag gör är att fortsätta följa min temp (det är dock första månaden jag tempar och jag började strax innan ÄL). Tempen håller sig fortfarande över coverline.

Dock fick jag en liten ÄL-flytning när jag torkade mig imorse? Det var inte jättemycket men genomskinligt, trådigt och ja, det såg helt enkelt ut som äggvita!

Bör tilläggas att jag även hade ÄL-flytningar när jag skulle ha det. Tog ett ÄL-test imorse (och ett gravtest) för att dubbelkolla men båda var tokblanka. Är det någon annan som fått detta mellan ÄL och BIM?  Antingen innan mens eller ett plus?

• Bäbiiiis
    copycat skrev 2016-07-08 05:01:52 följande:

Alltså...är jag helt dum? Tog stickan nu. Och det HAR ökat. Såg det otroligt mycket snabbare nu och slapp "titta nära". Blev glad. Doppade digitala. "Inte gravid". Vad är det här? Eftersom det har ökat, varför får jag inte utslag på digitala? Vad ska jag göra? Det där var min sista sticka också.....så himla förvirrad:(

Du kan ju testa att bryta upp det digitala och se om det finns något streck där. Det verkar vara många som gärna vill få bekräftelse genom ett digitalt test. Själv skulle jag lita mer på egna ögon.
  • dstrl
    columbus skrev 2016-07-08 08:44:43 följande:

Hej! Jag är på ÄL+7 idag (har fått "bekräftat" både med ÄL-tester och via Fertility Friend) och har BIM på tisdag, den 12:e. Har exakt noll symptom hittils och det enda jag gör är att fortsätta följa min temp (det är dock första månaden jag tempar och jag började strax innan ÄL). Tempen håller sig fortfarande över coverline.

Dock fick jag en liten ÄL-flytning när jag torkade mig imorse? Det var inte jättemycket men genomskinligt, trådigt och ja, det såg helt enkelt ut som äggvita!

Bör tilläggas att jag även hade ÄL-flytningar när jag skulle ha det. Tog ett ÄL-test imorse (och ett gravtest) för att dubbelkolla men båda var tokblanka. Är det någon annan som fått detta mellan ÄL och BIM?  Antingen innan mens eller ett plus?

Jag får ofta flytningar mellan äl och bim, och inte nödvändigtvis "vattniga" utan lite med äggviteaktiga som du beskriver.. minns inte hur det var när jag blev gravid med sonen men de senaste gångerna har det inte blivit något plus iallafall. Hoppas att ditt blir det! :)
  • copycat
    Bäbiiiis skrev 2016-07-08 08:55:15 följande:
    Du kan ju testa att bryta upp det digitala och se om det finns något streck där. Det verkar vara många som gärna vill få bekräftelse genom ett digitalt test. Själv skulle jag lita mer på egna ögon.
    Ska det finnas streck under cb digital med veckoindikator? Har aldrig brutit upp nåt test så jag är lite vilsen :/
  • copycat
    DevilsDaughter skrev 2016-07-07 18:07:33 följande:

Testade med ältest och det blev ungefär i styrka som marängens ältest. Det starkare av testen. Nu har ju jag bara gravidkollens stickor hemma, så jag kommer nog gå upp tidigt imorgon å kissa å sen ta testet på kiss nr 2 några timmar senare utan att äta/dricka emellan.

Hur har det gått för dig idag? <3
  • mamalolo
    Milie skrev 2016-07-08 07:43:30 följande:

Hur kort lutealfas kan man ha och ändå vara fertil? Min ÄL brukar komma CD12, men verkar nu vara runt CD17. Cykeln förlängs tyvärr inte utefter ÄL så min lutealfas är nere på 7-8 dagar.

(Det hela beror på att jag ammar, så jag kommer inte att använda några preparat.)

Fråga: Hur vet du att cykeln inte förlängs?
  • DevilsDaughter

Alexandra: Hur långt efter ÄL är du? Jag är ju på ÄL+12 idag och testar fortfarande negativt när jag går upp på morgonen med vanligt test.. Testat positivt med testa tidigt och mensen skulle ha kommit i onsdags.. Så ett test säger verkligen  inte allt. När har du BIM?

copycat: Likadant för mig, hade extremt svagt test imorse på kiss 2 (omöjligt att få med på bild), morgonurinet blir det blankt.. Jag tänker se mig själv som gravid nu. Mensen är utebliven och vi har ju testat positivt, jag tänker inte ens testa med ett digitalt för jag är säker på att det kommer visa negativt. Visst kan detta vara ett tecken på att ngt är fel när hcg ökar så sakta men då får det va så, det är ändå inget kan kan råda över nu.
    Antagligen har din hcghalt ökat eftersom det vanliga testet var starkare, men att det inte var tillräckligt hög halt för att det digitala skulle ge utslag.

• Bäbiiiis
    copycat skrev 2016-07-08 08:58:14 följande:

Ska det finnas streck under cb digital med veckoindikator? Har aldrig brutit upp nåt test så jag är lite vilsen :/

Ja de digitala testen tror jag funkar som vanliga test fast styrkan på strecket läses av av typ en kamera eller något. Jag har brutit upp sådana test för att t.ex se att strecket blivit stakare även om jag fått gravid 1-2 på två test med några dagar emellan.
  • Tiiffany

Åt letrozol från dag 5-9 i min cykel. Enligt min app så skulle jag få ägglossning idag. Har haft små små känningar men stickan ger ingen smile gubbe! Undrar när ägglossningen kommer.. Har alltid regelbunden. 

2 tidigare månaderna så har jag inför insemination framkallat ägglossning själv med letrozol + spruta, Men denna månad har de semester stängt och vi försöker själva. 

Svar på tråden Bim Juli 2016