• Svar på tråden Bim Juli 2016
  • Milie
    Mammaresan skrev 2016-07-08 13:55:52 följande:

Det låter som en för kort lutealfas för att ägget ska hinna fästa och hinna producera tillräckligt höga HCG nivåer för att signalera till kroppen att inte sätta igång mens. Det låter dock inte som något så jättekonstigt då du ammar och kroppen inte hunnit komma igång än i sin normala cykler! Jag tror att med tiden kommer ägglossningen och lutealfasen hamna i fas igen! Även om man inte ammar kan det ju ta ett tag för kroppen att återställa sig och sina cykler med äggglossning och lutealfas när man fött barn. Din lilla är ju inte så gammal heller (1 år) och om du hunnit ha 4 cykler totalt så är det i det stora hela inte så mycket egentligen. Även om det självklart kan kännas som det!

Det har du rätt i. Det har inte gått så lång tid sen mensen kom tillbaka. Rätt vad det är förlängs lutealfasen kanske sakta men säkert även om vi fortsätter amma. Vi får se! Dotterns vilja väger då tyngre än syskontillverkning så det får vara som det är tillsvidare.
  • November83

Äl!!!! Trodde det skulle utebliefter mf men nog fan kom det igång trots 4 dagar senareän normalt :)

Sex igår och hade tänkt förföra sambonidag men han var för trött så får hoppas det räcker med igår och imorgon!
  • Guffy78
    Mammaresan skrev 2016-07-08 19:29:28 följande:

Jag hade provat att ha sex, om det inte finns spermier som kan befrukta ägget redan (väntandes) kanske spermierna ikväll också har en chans! Beror helt på vilka simmare det är den här gången. De riktigt snabba simmare kan nå ägget på 30 minuter men det finns ju så många hinder på vägen så för de allra flesta tar det längre tid. Vi hade sex två dagar innan ägglossning och samma kväll då jag tror ägget redan släppt också.

Ägglossningstesten är ju inte 100% tillförlitliga och säger ju bara på ett ungefär när ägglossning kommer ske. Det är så jag tänker varför de gav utslag så pass mycket tidigare. Men oavsett så kan de flesta spermier överleva 3 dagar i en gynnsam miljö också!

Tack för svar. Vi ska försöka men det är rätt avtändande de flytningar jag har. Nu har jag riktiga ÄL äggviteflytningar blandad med vattniga men äcklig brunröd färg:( illamående dessutom nu mot kvällen så kraftig så jag hoppas att jag inte förstör sängen:) aldrig har varit med om sådan fruktansvärt ägglossning!
  • mamalolo
    Milie skrev 2016-07-08 20:29:24 följande:

Ja, jag hade någonstans i bakhuvudet att 10 och uppåt fungerar. Innan jag fick barn hade jag 11-12 dagar, och det gick ju bevisligen. Hehe.

Nja, jag funderade mest på hur det var. Jag vet ju att det beror på amningen så det får bli som det blir tills dottern eller jag vill sluta amma.

Vad mystiskt att din blev kort mitt upp i allt. Det låter ju annars tryggt med en regelbunden och tillräckligt lång lutealfas.

Låter klokt! Jag har PCOS vilket säkert strular till saker. Lite trött på min kropp. :)
  • DevilsDaughter

L.:. jag har sådana symptom och jag är lika tidigt ute som du! Så det är inte omöjligt! Dock är jag inte så trött. Men illamåendet och sura uppstötningar har jag.

• DevilsDaughter

copycat: Jag vet faktiskt inte.. Få se hur jag känner, har känt av en del symptom idag så det känns ju bra, och också först nu fått lite flytningar vilken jag inte har haft sedan ägglossning FÖRRA cykeln.. Helskumt! Fick en del mensvärk idag och blev lite orolig men det gick över sen..

• Mammaresan
    Kynisen skrev 2016-07-08 19:57:14 följande:
    Ja tyvärr gör ju obehagliga saker det, föda hemma wow av modiga ni är!!! Det törs jag inte men kan tänja mig att det är grymt häftigt!! Jag tänker nog ialf byta sjukhus känner jag starkt. Fick inte det för exet, han ansåg att det minsann dög, han va ju född där. Suck!!!
    Åååå den boken ska jag oxå skaffa dels för min och sambons skull men mest för barnen, dom vet ju liksom hur ett barn blir till och då kan den boken va riktigt cool att titta i. Nu är snart denna dag över och en dag närmare bim ;) hihi
    Hur brukar du må sen efter plus? Mår du mycket illa och så i början? Det har jag gjort från v.6

Men shit vilket sätt att resonera av ditt ex... Förvånad Kolla absolut upp andra alternativ för kommande graviditet och förlossning! Så länge det gör att det känns bättre och tryggare. Solig

Snart 5 åringen älskar verkligen den boken, haha. Tycker det är jättekul att titta i den! Så tycker absolut att du ska skaffa den. Det exemplaret jag har är från biblioteket men funderar på att faktiskt köpa den också då den var så bra. Skrattande

November83 skrev 2016-07-08 20:49:30 följande:
    Äl!!!! Trodde det skulle utebliefter mf men nog fan kom det igång trots 4 dagar senareän normalt :)
    Sex igår och hade tänkt förföra sambonidag men han var för trött så får hoppas det räcker med igår och imorgon!

Men åh så spännande! Ha så roligt ikväll då. Flört Vad skönt att ägglossningen kom igång så snart för dig också.

www.mammaresan.se - Om mammalivet och vägen till en 3:a
  • November83
    Mammaresan skrev 2016-07-08 21:42:00 följande:

Men shit vilket sätt att resonera av ditt ex... Kolla absolut upp andra alternativ för kommande graviditet och förlossning! Så länge det gör att det känns bättre och tryggare.

Snart 5 åringen älskar verkligen den boken, haha. Tycker det är jättekul att titta i den! Så tycker absolut att du ska skaffa den. Det exemplaret jag har är från biblioteket men funderar på att faktiskt köpa den också då den var så bra.

Men åh så spännande! Ha så roligt ikväll då. Vad skönt att ägglossningen kom igång så snart för dig också.

Tack :) dock blev det inget ikväll men ska satsa imorgon plus vi mös igår så håller tummarna det räcker :)
  • Anonym (Alexandra)
    DevilsDaughter skrev 2016-07-08 21:38:06 följande:

Alexandra: ÄL+9 är ganska tidigt även för ett sådant test så ge inte upp än!

Tack! Ett litet hopp har jag väl fortfarande, men kommer nog inte testa igen om inte mensen uteblir...
Svar på tråden Bim Juli 2016