• Svar på tråden Bim Juli 2016
  • Mammaresan
    Milie skrev 2016-07-08 07:43:30 följande:
    Hur kort lutealfas kan man ha och ändå vara fertil? Min ÄL brukar komma CD12, men verkar nu vara runt CD17. Cykeln förlängs tyvärr inte utefter ÄL så min lutealfas är nere på 7-8 dagar.

(Det hela beror på att jag ammar, så jag kommer inte att använda några preparat.)
    Det låter som en för kort lutealfas för att ägget ska hinna fästa och hinna producera tillräckligt höga HCG nivåer för att signalera till kroppen att inte sätta igång mens. Det låter dock inte som något så jättekonstigt då du ammar och kroppen inte hunnit komma igång än i sin normala cykler! Jag tror att med tiden kommer ägglossningen och lutealfasen hamna i fas igen! Även om man inte ammar kan det ju ta ett tag för kroppen att återställa sig och sina cykler med äggglossning och lutealfas när man fött barn. Din lilla är ju inte så gammal heller (1 år) och om du hunnit ha 4 cykler totalt så är det i det stora hela inte så mycket egentligen. Även om det självklart kan kännas som det!
    www.mammaresan.se - Om mammalivet och vägen till en 3:a
  • DevilsDaughter

Va komplicerat det verkar vara med att tyda streck inuti ett sånt där test!
    Copycat: Vad är dina planer nu? Min plan är ju att fortsätta testa upp de billiga test jag har hemma, 4 st.. Men mina planer är ju oftast kortsiktiga och det är väl bara en tidsfråga innan jag befinner mig på apoteket för att köpa ett annat test..

• Mammaresan

Copycat svaret är egentligen enkelt varför inte det digitala visar att du är gravid (om du är det). Du får väldigt svaga sträck på dina gravtest hittills, ett så svagt sträck (och den HCG nivån det innebär) gissar jag på att CB digital inte "godkänner" som en tillräcklig hög nivå (alltså över 25mlu/ml) för att den ska visa "gravid 1-2 på skärmen". Jag tror inte att det digitala alltså säger så mycket då den inte kan registrera eller "se" svaga sträck som du själv kan när du testar på en sticka och tolkar själv. Glad Måste vara jättefrustrerande att vänta men hoppas sträcken ökar för dig snart!

www.mammaresan.se - Om mammalivet och vägen till en 3:a
  • Anonym (Alexandra)
    DevilsDaughter skrev 2016-07-08 09:32:12 följande:

Alexandra: Hur långt efter ÄL är du? Jag är ju på ÄL+12 idag och testar fortfarande negativt när jag går upp på morgonen med vanligt test.. Testat positivt med testa tidigt och mensen skulle ha kommit i onsdags.. Så ett test säger verkligen  inte allt. När har du BIM?

copycat: Likadant för mig, hade extremt svagt test imorse på kiss 2 (omöjligt att få med på bild), morgonurinet blir det blankt.. Jag tänker se mig själv som gravid nu. Mensen är utebliven och vi har ju testat positivt, jag tänker inte ens testa med ett digitalt för jag är säker på att det kommer visa negativt. Visst kan detta vara ett tecken på att ngt är fel när hcg ökar så sakta men då får det va så, det är ändå inget kan kan råda över nu.

Antagligen har din hcghalt ökat eftersom det vanliga testet var starkare, men att det inte var tillräckligt hög halt för att det digitala skulle ge utslag.

Är på ÄL + 9 idag. Har bim om 5 dagar, på onsdag nästa vecka. Tänker att det borde synas något på testa tidigt, men helt blankt! Testade redan vid 3 på morgonen, kanske inte var nån bra tidpunkt? Griper efter halmstrån...
  • copycat

Tack vad snällt! Får hoppas mitt ensamma streck blir starkare då...eller vad tror du utifrån de instruktionerna? Kan såklart vara att jag ej är gravid också. Men då är det märkligt med de positiva stickorna..

Bäbiiiis skrev 2016-07-08 13:11:25 följande:

Och när jag skrev "övre remsan" menar jag på din bild. Alltså remsan med ett streck.

• copycat

Vet inte, har ju inga billiga kvar:( är helt utan tester nu. Har inte mensen kommit söndag funderar jag på att ta ett nytt digitalt. Så segt!

Ska du testa varje dag eller hur hår tankarna?

DevilsDaughter skrev 2016-07-08 14:01:42 följande:

Va komplicerat det verkar vara med att tyda streck inuti ett sånt där test!

Copycat: Vad är dina planer nu? Min plan är ju att fortsätta testa upp de billiga test jag har hemma, 4 st.. Men mina planer är ju oftast kortsiktiga och det är väl bara en tidsfråga innan jag befinner mig på apoteket för att köpa ett annat test..

• copycat

Ja det lät himla klokt, har du säkert rätt i. Väntan fortsätter... <3

Mammaresan skrev 2016-07-08 14:05:52 följande:

Copycat svaret är egentligen enkelt varför inte det digitala visar att du är gravid (om du är det). Du får väldigt svaga sträck på dina gravtest hittills, ett så svagt sträck (och den HCG nivån det innebär) gissar jag på att CB digital inte "godkänner" som en tillräcklig hög nivå (alltså över 25mlu/ml) för att den ska visa "gravid 1-2 på skärmen". Jag tror inte att det digitala alltså säger så mycket då den inte kan registrera eller "se" svaga sträck som du själv kan när du testar på en sticka och tolkar själv. Måste vara jättefrustrerande att vänta men hoppas sträcken ökar för dig snart!

• Bäbiiiis
    copycat skrev 2016-07-08 14:09:52 följande:

Tack vad snällt! Får hoppas mitt ensamma streck blir starkare då...eller vad tror du utifrån de instruktionerna? Kan såklart vara att jag ej är gravid också. Men då är det märkligt med de positiva stickorna..

Jag tror att du är gravid. Du har ju gjort flera positiva test (även svaga streck ska ju räknas som pos) och även om flera här varit med om spök så tror jag att det är ovanligt. Jag kommer dock aldrig köpa cb vanliga tester som ska ge två streck i form av ett pluss efter allt jag läst här. Jag tror också cb digita kommer visa 1-2 veckor för dig inom 2 dagar. Men som sagt, detta är ju bara vad jag tror ;) Håller tummarna att det stämmer!
  • copycat
    Bäbiiiis skrev 2016-07-08 14:17:39 följande:
    Jag tror att du är gravid. Du har ju gjort flera positiva test (även svaga streck ska ju räknas som pos) och även om flera här varit med om spök så tror jag att det är ovanligt. Jag kommer dock aldrig köpa cb vanliga tester som ska ge två streck i form av ett pluss efter allt jag läst här. Jag tror också cb digita kommer visa 1-2 veckor för dig inom 2 dagar. Men som sagt, detta är ju bara vad jag tror ;) Håller tummarna att det stämmer!
    Ja vi får helt enkelt se. Tänkte testa söndagmorgon. Känns segt. Nä cb som ska forma ett plus verkar ju verkligen helt värdelösa. Har aldrig köpt ett sånt och kommer inte göra det heller! Nåja, nu fortsätter väntan..
  • Kynisen
    Mammaresan skrev 2016-07-07 22:30:06 följande:

Låter som två tuffa år för både er och 12 åringen! Men skönt att det börjar ordna sig i alla fall. Det är svårt nog runt den åldern med allt som händer i både kroppen men också mentalt och i skolan.

Åh, då är du som jag då! Hahaha. Graviditeten åh det är bland det bästa som finns! Även om jag har haft symtom lite här och var under mina graviditeter har jag rent mentalt aldrig mått så bra som när jag varit gravid. Och ja amning är en passion precis som att föda barn, skulle kunna föda en hel hög. Hahaha! Ja, det är ganska kul när vi pratat om att skaffa en till bebis till familjen, snart 5 åringen vill gärna att vi ska skaffa en bebis. Väldigt gulligt! Minstingen är helt galen i bebisar och vill trösta varje en hon ser och bli väldigt upprörd att inte folk stannar så hon kan ta hand om bebisen, haha. Fast hon fyller 2 år så hon förstår ju inte alls vad det skulle innebära med en bebis i familjen. 5 åringen har nog lite bättre koll då han varit med om när lillasyster föddes och hennes bebistid. Men inför en kommande bebis så kan han visa ett helt annat intresse än vad han kunde när han var strax under 3 år när lillasyster kom. Det skulle vara väldigt fint att se!

Va gravid och amma är fantastiskt, men föda... Mina två första förlossningar va hemska, men trots det blev det en till och då gick det bra, skönt att ha den närmast i minnet ialf. Men hon är 7,5år nu och hinner bli 8 innan en ev. bebis kommer.

Men å va gulliga barn du har, hoppas dom kommer älska att få bebis :)

Min äldsta var 2 år och 4 dagar när lillebror kom. Hon va säkert snäll med honom ibland men i mitt minne mest små dum, (hon har svårt med empatin) men när lillasyster kom 2,5 år senare var hon snällare förstod ju mer då.

Åhh va det är långt till bim... Å symptomen börjar redan... Livmodern tynger/trycker och sticker lite.... Växtvärk!?! Hoppas hoppas det är på riktigt denna gången :) den gjorde det förrförra gången men om det nu vart ett befruktat ägg då så fäste det aldrig. Men livmodern skall ju tydligen sätta igång å växa så fort befruktning skett så omöjligt är det inte. Så snälla lilla morula fastna denna gången tack :)
Svar på tråden Bim Juli 2016